Mobridge carkit en twee telefoons

HJtje

Nieuw lid
Hallo,

Sinds een week rij ik een Octavia en de auto rijdt prima. Ik ben alleen minder tevreden over mijn Mobridge carkit i.c.m. de Columbus. Ik heb zowel een zakelijk toestel, nokia 2323, als een prive toestel, Iphone 3Gs. Nu wil ik via het Maxidot menu kunnen switchen tussen deze telefoons en dit lukt niet. Je kan wel in het menu kijken welke telefoons allemaal gekoppeld zijn maar je kan ze vervolgens alleen verwijderen. Het is onhandig om eerst op de ene telefoon Bluetooth uit te moeten zetten om zo de andere telefoon te kunnen conecten wat overigens alleen kan vanaf de telefoon. Hiervoor reed ik een Ford Focus met een sony radio/BT carkit uit 2006!!!! en bij deze auto was het geen enkel probleem.

Nu heb ik met mobridge gebeld en met de dealer gesproken en beiden geven ze aan dat ik de eerste ben die hier mee komt. Dit lijkt me onwaarschijnlijk aangezien ik vast niet de enige ben met zowel een zakelijk als een prive mobiel. Heeft iemand hier ervaring mee of ik zie een mogelijkheid van de carkit over het hoofd?

Een tweede punt is audio via Bluetooth streamen vanaf mijn Iphone. Ik krijg alleen vanuit de linkerbox geluid, geeft de iphone via Bluetooth een monosignaal af of doe ik zelf iets verkeerd?

Alvast bedankt voor de reacties!

Vriendelijke groet,

HJ

Hoi HJtje,

Je bent niet de enige met 2 telefoons. Heb zelf ook 2 telefoons, prive nokia E52 en zakelijk een iPhone. Ik heb mijn superb nog niet binnen maar heb deze ook besteld met een mObridge carkit en een amundsen. De dealer heeft aangegeven dat er 5 telefoons tegelijk aangesloten kunnen zijn en dat je gemakkelijk kunt switchen. Hoe dat precies in zijn werk zou moeten gaan dat switchen werd mij niet verteld.

Ik ben dus ook erg benieuwd naar het switchen tussen de verschillende telefoons als er meerdere tegelijk verbonden zijn.

groet,

Jarno

hemi24

Forumguru
waarschijnlijk bedoeld de dealer dat er 5 telefoons tegelijkertijd gepaired kunnen zijn met de carkit, maar dat er maar ééntje een actieve verbinding kan onderhouden...

De carkit gaat op zoek naar het laatst aangesloten toestel. Als hij deze niet kan 'vinden' begint hij zijn lijstje af te werken...

HJtje

Nieuw lid
Dank voor de reacties en het klopt allemaal. Als je in het Maxidot menu gaat naar <phone> <bluetooth> <paired devices> <selecteer toestel> kun je alleen het toestel verwijderen. Wat mij een logische functionaliteit lijkt is dat je vervolgens het toestel kan selecteren om daar mee te "bonden".

Als iemand anders, bijvooreeld mijn vriendin, met de auto weg is geweest en vervolgens stappen we samen in pakt hij de telefoon van mijn vriendin. Er is vervolgens geen handige manier om te switchen van telefoon. Een ander voorbeeld: als ik mijn zakelijke toestel verbonden heb en ik word vervolgens gebeld op mijn prive toestel kan ik niet eenvoudig switchen naar de andere telefoon.

Waarom maak ik hier zo'n punt van? Je rijdt 1250 + km in de week dus je auto is ook je werkplek. Je betaald € 600,- voor deze accesoire en dan verwacht ik ook voor € 600,- gemak. Technisch gezien is het mogelijk, immers in mijn vorige auto werkte het prima!

Ik denk dat de slotconclusie is dat het niet werkt. Wie herkent dit probleem?

Tot slot, voor de rest een top auto!!!

Groeten

rcFred

Senior Member
Ik herken het probleem!
Ik heb ook 2 telefoons gepaired met de m0bridge en makkelijk wisselen ben ik nog niet tegengekomen. Omdat ik mijn werktelefoon nauwelijks gebruik heb ik het opgegeven en van mijn werktelefoon de BT uitgezet. Je bent in ieder geval niet de enige die dit probleem heeft...

Hmm, bij de af-fabriek car-kit kun je wel gemakkelijk wisselen als er eenmaal een telefoon verbonden is...

Rallye

Forumguru
@HJtje: Jij hebt er even niets aan, omdat je al een carkit hebt, maar bij de nieuwere softwareversies van mijn Bury carkit kun je twee telefoons tegelijk aansluiten (want als ik het goed begrijp is dat wat jij wilt). Je kunt dan één van beide telefoons als "standaard" instellen, wat betekent dat alle uitgaande telefoontjes vanaf die telefoon plaatsvinden. Anders gaan de uitgaande telefoontjes vanaf het toestel dat het eerst contact maakt met de carkit (meestal het toestel dat de vorige keer verbonden was). De inkomende telefoontjes van beide toestellen lopen via de carkit. Ik neem aan dat dat is wat jij had (en nu weer wilt).

Omdat je het vanuit je Ford gewend was wist je niet dat dit een bijzondere feature was; niet veel carkits kunnen dit.

happy driver

Nieuw lid
mObrige

Hallo allemaal.

ik rij al een tijd met een mObrige en het bevalt me prima.

Ik heb ook twee telefoons en mijn ervaring met het switchen tussen twee telefoons is gewoon lastig voordat de verbinding is gemaakt gaat het gesprek al naar de voice mail.

wat heb ik als oplossing gewoon een van de twee telefoon doorschakelen naar de telefoon die verbonden is met de carkit, mis nu nooit meer een gesprek.

ik ben helemaal top blij met ijn mObrige voormij geen andere carkit meer.

gr Happy driver.

skoda17

Nieuw lid
heb sinds 2 week de O2 fl met amundsen en mobridge en loop ook tegen het probleem aan van switchen tussen telefoons !

is er al een oplossing?

Groet BD

Monteurtje

Forumguru
De carkitmodule van Mobridge en de carkitmodule die er af fabriek inzit zijn twee verschillende systemen. Een vergelijkbare carkit (eigenlijk dezelfde) als die er af fabriek inzit is de carkitmodule die Cartronics levert. Waarschijnlijk is dit reclame. Dan zal het wel verwijdert worden.
Maar die modules zijn achteraf ook makkelijk in te bouwen en werken hetzelfde als af fabriek. Waarschijnlijk kun je met die wel tegelijkertijd 2 telefoons koppelen.
Mobridge wordt door Pon als accessoire gelevert.

skoda17

Nieuw lid
dus met de mobridge kun je niet schakelen tussen 2 telefoons!? vandaag weer met het zelfde gezeur gezeten, schakel prive nu maar door naar zakelijk alleen in het weekend moet ik weer denken om de doorschakeling eruit te halen en bluetooth aan te zetten beetje lastig hiervoor een burry gehad en werkte ideaal met meerdere telefoons!!

Gr Bas

Zodra ik overigens 2 of meer telefoons gepaired heb met de mObridge dan wordt het telefoonboek niet meer weergegeven na een week gebruik. Zodra ik alles naar factory settings reset en dan 1 telefoon pair werkt alles naar behoren en blijft het werken. Misschien maar eens in overleg met de leasemaatschappij om te kijken of ik dan een burry of die van cartronics kan krijgen zodat er 2 telefoons tegelijk gebruikt kunnen worden en niet alleen gepaired kunnen zijn. Ben alleen bang dat ze daar niet zo happig op zijn :(

skoda17

Nieuw lid
ik denk dat de leasemaatschappij hier niks op doet, je hebt 1 werk telefoon en die werkt. of zelf de kosten op je nemen en in overleg gaan met de dealer voor een burry!

Groet

WouterO2C

Actief lid
Ik heb op mij O2 deze optie besteld:

Bluetooth handsfree carkit met multifunctioneel stuurwiel (500 EU!)

Is dit dan de Mobridge of de af-fabriek bluetooth optie?
En speelt het probleem bij beide of alleen bij de Mobridge?

Blijkbaar zijn er meer mensen met problemen met meerder telefoons met de mObridge. Ik heb zelf een Samsung Galaxy S prive en een nokia e65 zakelijk. De eerste keer adresboek ophalen van de samsung ging goed en daarna nooit meer. Met de nokia (tot nu toe) geen probleem. Mijn versie van de mobridge is 1.0.09. Ik zag op de deylos site dat er een 1.1.1 versie staat. iemand deze al geinstalleerd?

Ja, deze heb ik al geïnstalleerd, helaas zonder verbetering. Mijn HTC Desire icm And2.2 werkt no steeds niet goed. Zodra ik de carkit toelaat mijn tel. boek te syncen slaat alles vast. Heb van Deynos begrepen dat ze er mee aaan de slag gaan.

Hier nog een skodarijder met dit probleem. Sinds zaterdag mijn O2C ABL (lease) in bezit.

prive: nokia 2630, zakelijk: HTC Wildfire (android 2.2.1)

De Wildfire wordt netjes herkend door de moBridge (naam van de phone is te zien in het maxidot) maar idd bij syncen van het telefoonboek slaat de boel vast. Ik heb het syncen meerdere keren een half uur aan laten staan maar er gebeurde niets. De Nokia werd direct herkend, syncen ging razend snel en bellen gaat super.
Bij de dealer aangegeven dat mijn Wildfire absoluut niet wil syncen (bij bestellen van de auto werd nog volmondig JA gezegd op mijn vraag of dit met deze telefoon allemaal kon). Daarop heeft de dealer met de leverancier gesproken en die zou hebben verteld dat vrijwel alle modellen van HTC op de lijst van compatible telefoons staan behalve NET de mijne niet. Toevallig... maar, ze gaven aan dat ze gaan kijken of het systeem softwarematig te updaten is.

@benny1983: blijkbaar is jouw telefoon toevallig ook nog niet compatible :( en de telefoon van @robertvanhoornaar ook niet. Beetje jammer...

Bovenaan Onderaan