MObridge bluetooth carkit

Sinds vrijdag in het bezig van deze carkit (optie sinds 15 mei in de skoda folder)

Ik heb diverse telefoons geprobeerd, Nokia (Symbian), HTC HD2 (windows mobile), T-Mobile G1 (Android 1.6), en een iPhone 3GS (iOS4)..

De enige die geen verbinding kon krijgen was de T-Mobile G1, maar dat komt (denk ik) door m'n custom rom.. Ik ken niemand met een Android 2.0/2.1/2.2 toestel, dus dat kon ik niet testen. Sowieso had ik met dit toestel al wat problemen met headsets..

Verder is de kwaliteit van het gesprek prima, alles is netjes in te stellen (volume beltoon, volume microfoon, volume gesprek).. Telefoonboek word getoond in de maxidot, niet op de Amundsen (columbus zou dit wel doen), Amundsen gaat wel netjes op mute als er een gesprek begint..

Tot nu toe... geen klachten en een stuk veiliger op weg :)
 

Darkside

Forumguru
Hoe zit het met de SMS-jes. Ben ik wel benieuwd naar. Krijg je die ook te zien....
Krijg waarschijnlijk ook deze module. En ik maak gebruik van een HTC desire (2.1) niet custom rom.
De BT profielen zijn een stuk beter volgens mij vanaf 2.0. Dus dat zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn dat de G1 niet werkt. Tenminste dat hoop ik. Want ik wil wel graag kunnen connecten.
 
nee, de smsjes krijg je niet te zien, ik heb het met elke telefoon die in de buurt van de carkit geweest is geprobeerd, maar de keuze SMS geeft steevast de melding "Your phone doesn't support SMS" .. Wat natuurlijk onzin is :)

En wat betreft connecten met android, daar kan je best eens gelijk in hebben, de G1 is nu naar mn pa toe, en die geeft aan dat z'n headset ook niet wil connecten ...
 

Darkside

Forumguru
ok dat is best jammer. Maar gelukkig kunnen nu wel 99% van de telefoons connecten.
rSAP is wel erg mooi en zouden meer telefoons moeten ondersteunen. Maar zolang ik maar kan bellen en door de adressen lijst kan scrollen ben ik blij.
 

hemi24

Forumguru
Wat mij betreft missen de BT-carkit's nog één essentiele optie:
De mogelijkheid om vanuit je telefoonboek de adressen te selecteren voor de navigatie...
 

Darkside

Forumguru
Ja eigenlijk nooit aangedacht.Maar idd de meeste telefoons hebben een waslijst aan gegevens van een contactpersoon staan. Het zou inderdaad mooi zijn als die alvast in je navi gezet werden....
Zal vast wel een keer verschijnen.
 

hemi24

Forumguru
:ot: Kortom: de hoogste tijd voor Google integratie in de auto...

Mobridge en Fiscon zijn in ieder gaval al op de goede weg!
 

vincefra

Actief lid
ze zouden dit via een software upgrade kunnen voorzien ... gezien het BT protocol voor uitwisseling van de contact gevens dit ondersteund, is het eigenlijk gewoon er voor zorgen dat de navigatie oplossing kan zoeken in het contactenbestand ...

Mailtje naar VW groep sturen als verbeteringsvoorstel ...

Google integratie vergt een internet connectie ... die je dan ergens moet voorzien en betalen ... ben liever niet afhankelijk van die zaken (netwerk connectiviteit - 3G / EDGE / WIFI / ... waar je voor moet betalen en waar je op de plekken waar je het nodig hebt - in een boerengat - regelmatig geen connectie meer hebt) voor navigatie ... eigen gegevens mee dragen en daarmee zoeken ...
 

vincefra

Actief lid
rSAP is wel erg mooi en zouden meer telefoons moeten ondersteunen.

Theorie is prachtig ... echter nokia gepatenteerd en ze vragen er veel geld voor.
Dat laatste wringt ... en maakt dat de meeste merken (nog niet) over stappen.

Theorie van een rsap kar kit is:
- kwaliteit van een ingebouwde telefoon (inclusief antennes voor beter ontvangst, ... )
- geen nood aan een tweede sim kaart (daarvoor is juist die rsap protocol - om het simkaart gegevens uit uw mobieltje te lezen)

Ze hadden ook de rsap BT car kits moeten voorzien mer HFP voor compatibiliteit met die 99% andere telefoons die reeds in de markt zijn ... dan hadden ze nooit deze problemen gehad ... precies alsof je een nieuwe telefoon koopt bij iedere aankoop van een wagen.
Nu wordt rsap vermeden door autofabrikanten en zal nokia het moeilijk krijgen om dit weer te introduceren als een verbetering ...
 
Bovenaan Onderaan