M'n VW T-Roc 1.5 DSG Sport 2021

Rallye

Forumguru
Dat zou gek zijn. Ik zie inderdaad wel dat verschillende gebruikers het niet voor elkaar krijgen, maar VAG zegt dat het wel kan.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@JMS en @Rallye ik heb dus de vraag ook bij de VW helpdesk gedumpt. Als ik het niet via de USB kan doen is het onfatsoenlijk dat na betaling van veel Euries het systeem wel start, maar met een verouderde kaart wordt geleverd. Het antwoord v d shop zal ik ook hier vertellen.

Grtss
 

hemi24

Forumguru
Voor wat het waard is: een handleiding voor het updaten:
 

Bijlagen

  • httpsapp-connect.volkswagen.commapupdatesmanualsDiscover_Pro_Gen.3_November_2020.pdf.pdf
    405,4 KB · Weergaven: 7

fanSkoda-VW

Donateur
@hemi24 Dank, en klopt, die is voor de Skoda.
Vergelijkbaar is de versie voor VW, op sommige punten wel anders.

Het enige dat overblijft is wss de grootte van de stick, max 64 Gb?
Ik wacht even het bericht van de helpdesk af en anders koop ik een kleine USB-C sick.
Ik heb alleen te kleine of te grote ;-(

grtsss
 

Bijlagen

  • Discover_Media_Gen.3_November_2020.pdf
    344,9 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ik heb alleen te kleine of te grote ;-(
Ligt het echt daaraan ?
Krijg de indruk ook dat als jij in de instellingen de optie aan hebt staan dat je online wil updaten dat hij automatisch niet kijkt naar de USB of er gewoon niets mee doet !
Zodra je die setting uitvinkt dat hij dan wel iets zou moeten doen.
Kan en heb dit nog niet getest omdat ik al laatste kaartmateriaal van Skoda er op heb staan.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@EdK Zoekt en gij zult vinden? Nou...
ik heb nogmaals na activering via de VW app op de telefoon gekeken wat ik nu allemaal geactiveerd had, of zou moeten hebben.
Behalve Navigatie het ik ook We Conneect Plus gekocht.
Daarin zou ook online kaart updates moeten zitten, en b.v, routeberekening. Die laatste werkt wel.
Dus zou VW de nieuwste kaartupdate OTA moeten uitvoeren. Toch?
Of moet ik wachten tot ze een volgende versie OTA gaan doen?

En als dat bijwerken idd uitsluitend via OTA gebeurt kan het zo maar zijn dat via de stick update niet mogelijk is?????

grtssssssssssssssssssss


WeConnectPlus forum2.jpg
 

JMS

Lid
@fanSkoda, ik heb ergens eens op het briskoda forum gezien dat een gebruiker er wel in slaagde om de usb update te doen. Hiervoor was wel een systeem update nodig van het multimedia systeem.

Als je alle diensten hebt geactiveerd zou de update OTA moeten gebeuren, eventjes geduld...
 

EdK

Forumguru
ik heb nogmaals na activering via de VW app op de telefoon gekeken wat ik nu allemaal geactiveerd had,
Nee ik kan met de app die ik gebruik dit zo en zo niet instellen.
Nee in de mediaunit in de wagen zit een lijst met instellingen die je aan en uit kunt zetten en daar ben ik toen wat tegen gekomen dat je de online update uitzet.
En als je echt wilt weten waar die lijst staat dan zou ik ook weer moeten gaan zoeken, met het spelen en dus leren omgaan van de unit ben ik het toendertijd tegen gekomen.
 

hemi24

Forumguru
Ziet het er bovenaan het scherm nog altijd zo uit?

1694433562282.png

Volgens mij gaat die OTA update er dan nooit komen…

@Rallye : had jij destijds niet een stappenplan waarmee je het systeem in de Golf weer online had gekregen?
 

fanSkoda-VW

Donateur
@hemi24 herstel internetverbinding VW

Heel gestructureerd is het niet, maar ik houd de moet erin. Vandaag werd ik gebeld door de medewerker achter de laatste mail. zo slecht werkt het dus niet. Volgens Duitsland is de incognito-modus aan. Dat is volgens de navi overigens niet zo: ik heb een greyed out wereldbol, met een plaatje van een zittend persoon, geen mannetje met een hoed. Of ik even het volgende wil doen (citaat uit de mail die volgde):

“Volg de onderstaande stappen om het probleem te verhelpen: "
- Start de motor (alle deuren gesloten);
- Wacht tot het privacy symbool in het infotainmentsysteem te zien is;
- Kies "Positie Delen" via het pull down menu;
- Wacht 30 s;
- Zet de motor uit, verwijder de sleutel (als het geen keyless voertuig is) en open de bestuurdersdeur;
- Sluit de deur;
- Zet de motor aan;
- Wacht tot het privacy symbool in het infotainmentsysteem te zien is;
- Kies "Positie Delen" via het pull down menu;
- Wacht tot de wereldbol wit is (dit kan tot 4 minuten duren).".
Na het uitvoeren van deze stappen moet de netwerkverbinding weer beschikbaar zijn.“
 

Okki

Donateur
Ik heb hier in het begin ook last van gehad. Wereldbol stond ineens uitgegrijst.

Garage toen de boel gereset, maar het euvel was niet over. Op een bepaald moment in eens wel. Of dat komt omdat het een import wagen is weet ik niet,

Verleden week kreeg ik ee update, maar die wilde niet downloaden. Na een paar dagen ineens wel.

Kortom...geduld schijnt de oplossing te zijn.
 

Rallye

Forumguru
Dan heb je dus ook geen meldingen in de We Connect/Volkswagen app.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Oplossing ook ongeveer hetzelfde, zie de thread over mijn Golf (handtekening).
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Okki Klopt, ik heb geen enkele melding. Tot nu toe. Ik ga morgenochtend in de auto even verder 'stoeien'.
Kijken of er verbinding is en nogmaals alle handelingen opnieuw proberen mét de handleiding er bij om die stap voor stap zo letterlijk
mogelijk op te volgen. Wie weet, misschien heb ik een stap(-je) overgeslagen.
Ik heb de auto vandaag niet gebruikt en op een andere plek staan dan gebruikelijk, misschien andere ontvangst o.i.d.?

Het 1e antwoord dat ik van de VW helpdesk sloeg nergens op, wat te verwachten was?
Ik kreeg een standaard antwoord wat verwees naar de sites met handleidingen.
En dat terwijl ik alles, ook de screendumps, van hoe ver ik gekomen was meegestuurd had.
Ehhh, wordt vervolgd.

grtsss
 

Okki

Donateur
Dealers weten ook niets. Deden, zoals gebruikelijk, net alsof het een nieuw onbekend probleem was.

Eerst hadden ze de boel gereset. Ja, hij doet het nu. Dus ik rij weg bij de garage en weer niks. Toen moesten ze contact opnemen met de importeur, die zeiden, multimedia resetten en alle stappen opnieuw doen. Je raad het al... ook niets.

Ik vermoed dat ik per ongeluk de handelingen uit jouw post #31 heb uitgevoerd, waarna het wel werkte :maakmegek:
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Okki @hemi24 @Rallye
Welllllllllllllll, in de auto gekropen, tja moeilijk met die hoooooooge instap ;) , en van alles uitgeprobeerd.
Ik kan jullie screenshots laten zien van het wereldbolletje etc, maar het volgende bewijs geeft duidelijk aan dat er idd verbinding is, onderstaand bericht rolde op mijn geregistreerde foon binnen:

In uw wagen VW T-Roc WVGZZxxxxxxxxxxxx zijn diensten gedeactiveerd

Beste xx
we willen u laten weten dat er via het infotainmentsysteem van uw wagen VW T-Roc WVGZZZxxxxxx op 12-09-2023 - 10:46 de volgende mobiele onlinediensten gedeactiveerd zijn:


Ik kreeg 3 x een melding. Ge-deactiveerd? He????
O ja, ik heb even gespeeld en uitgeprobeerd of ik de "Privesfeer en diensten" wel op maximaal open had staan, dus 'Positie delen'.
Dus elke keer dat ik iets anders koos wat minder was dan ik al had open staan werd dat onmiddellijk via mail aan mij gemeld.

Dus het onweerlegbare en keiharde bewijs dat ik onmiddellijk en onder enige vertraging met de mini-pc van VW aan het kletsen was.
Maar de nieuwe navigatie, nee die komt maar niet binnen. Nog steeds die uit 2020. :mad::banghead::sterretjes:
En via USB stick? Wel inmiddels gezien in het scherm waar je ook je foon via Bluetooth aanmeldt dat de USB-sick herkend wordt en wordt weergegeven. Dus 128 Gb zou oké zijn????
Maar verder gebeurt er niets, d.w.z. ik zie geen enkele mededeling/info.

grtssssssssssssssssssssssssssssss
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Bij mij duurde het ook lang voor de update er was. Misschien is het systeem wel zo "slim" dat het denk dat de huidige versie (van wanneer is die?) al bij iedereen automatisch via OTA is uitgevoerd en dat alleen de volgende nog uit te komen update dan geïnstalleerd wordt. Lijkt me niet logisch, maar dat zijn wel meer dingen niet.
 
Bovenaan Onderaan