M'n Octavia 3 spookt..

RPeter

Senior Member
Kort omschreven :
Auto gaat binnen voor Smartgate te plaatsen.
Smartgate zit erin maar nu ineens moet ik de lichten controleren van de .. aanhangwagen :pardon:
Trekhaak zit er van fabriek in maar er hangt er geen aan.

De auto staat dus nog altijd in de garage want daar weten ze ook niet hoe dit kan. :nailbiting:
De indicatie was er reeds voor aanpassingen aan VCDS.

Heeft er iemand 'onmogelijke' ideeën, gezien het om een onmogelijk probleem gaat?

Joske

Forumguru
Tja... Ik heb de handleiding hier bij me om Smartgate te installeren. Daar wordt ook gewag gemaakt om draden bij te plaatsen in de boordnetmodule. Mogelijks is het daar mis gegaan?!

RPeter

Senior Member
De smartgate werd geplaatst voor 'vakmannen', één wist me wel te zeggen dat de connector net onder het stuur zat en heel moeilijk te bereiken was.
Vergissingen zijn natuurlijk wel mogelijk :(
In het 'simply clever - fitting instructions manual staan je toegevoegde afbeeldingen niet eens in :cry:
not so clever

Cordoba

Forumguru
Hebben de 'vakmannen' al geprobeerd wat er gebeurt als je de stekker voor de trekhaak loskoppelt (dus de connector voor de aansluiting bij de trekhaak uit de module trekt). Bllijft de fout dan, of verdwijnt de melding? Als de melding verdwijnt dan zou ik eens ernstig kijken of er in of bij de trekhaakconnector geen kortsluiting zit. (of hebben ze soms een dummystekker in de connector laten zitten?)

RPeter

Senior Member
@Cordoba Heb zelf eens aan de achterkant gekeken en daar waren ze niet in de buurt geweest.
Stel ik ze morgen voor eens te proberen

Ik begin wel richting kortsluiting te denken want als ze aan de zekeringen geweest zijn die vooraan het stuur zitten dan zouden ze potentieel wel in de buurt kunnen gekomen zijn van de bedrading naar de dashcam.
De blackvue met powermagicpro zit namelijk rechtstreeks op de zekeringen (ééntje permanent aan 12V en de andere bij contact aan)

Joske

Forumguru
de Smartgate manual ter waarde van 6,5 MB is opgestuurd met de digitale postduif :D

jammer eigenlijk dat ik ze hier niet kan plaatsen, interessant voor iedereen die er interesse in heeft :)

RPeter

Senior Member
Kleine follow-up..
Bij het installeren van de smartgate is er blijkbaar een kortsluiting ontstaan waardoor de trekhaakmodule 'tot leven' kwam.
Stoute module, straf is de vuilbak. Nieuwe module geplaatst.
Spoken gedaan. :wavecry:

Bovenaan Onderaan