Mistlampen

Status
Niet open voor verdere reacties.

VAG-man

Forumguru
Ohja jij hebt een FL. Ik heb die leds in de koplunit niet, want heb een pré FL.
Bij een pré FL zitten onderaan 2 lampen. Mist- en cornerlampen en aan de buitenzijde de dagrijlampen.
 

JeSko

Forumguru
Aha vandaar de verwarring, ik kon al even niet volgen :tegek:

#Aliexpress € 2,72 5%OFF | 2pcs H8 35W Halogeen Lampen super heldere witte Auto Koplampen lampen mistlamp Auto Lichtbron auto styling parking 12V https://a.aliexpress.com/_eK4Erp

Dit is dus wel wat? Zou moeten passen, staat ook een foto bij van een reviewer en het is echt mooi wit licht.
 

Joti

Senior Member
Volgens de reviews krijg je ook een tattoo sticker cadeau! Ik zeg doen!

Even zonder gekheid, denk dat ik ze ook maar bestel.
 

JeSko

Forumguru
Haha ja zag het ook net, is de kleine ook weer blij :D

Besteld. Ledjes voor de nummerplaat is ook onderweg, die had ik al besteld, zullen wel moeten uitgecodeert worden.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Jammer al besteld, de 35 W geven ook goed genoeg wit licht. Dit is een foto van de review.

Screenshot_20200529-171625_AliExpress.jpg
 

Joti

Senior Member
Het is voor mij meer cosmetisch dan noodzakelijk, kan me de laatste keer niet herinneren dat ik ze effectief als mistlampen heb gebruikt. 35 watt is prima.
 

JeSko

Forumguru
Idem hier @Joti , is puur voor de cosmetische look. Rijd zelden in mistige omstandigheden, en dan nog zullen deze voldoen, is al een groot verschil met de standaard halogeen.
 

VAG-man

Forumguru
Worden deze lampen bij een FL niet gebruikt als corneringlights? Bij mijn pré FL wel. Daarom vond ik ook belangrijk dat ze pasten bij de xenonlampen en led verlichting.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het is maar net waar je woont natuurlijk...
Op de onverlichte landwegen rond ons dorp zijn er verschillende punten waar de kans groot is dat er onverwacht een roedel reeën oversteekt van het bos naar het akkerland of v.v., en daar rij ik bij duisternis ALTIJD met groot licht plus breedstralers. Die laatste zorgen namelijk dat ik die beesten eerder zie aankomen en dat is me al meer dan eens goed uitgekomen.

Die corneringfunctie vind ik overigens een cosmetisch onding, vooral omdat ze het ook overdag doen als je gekozen hebt om dimlicht te voeren. Totaal overbodig en werkelijk geen gezicht, wat mij betreft. Ik heb dat dus uit laten schakelen en regel het zelf wel: bij duisternis kan ik, als ik dat nodig is, altijd aan de lichtschakelaar trekken om me even door die breedstralers (allebei dus) te laten bijlichten. Voordeel is dat dit ook werkt in lange bochten die niet scherp genoeg zijn om de cornering lights via de stuurhoeksensor aan te sturen.
 

VAG-man

Forumguru
Ik vind corneringlights juist wel zinvol.
Waarom zou je overdag met dimlichten rijden als er drl op zit? Heb de schakelaar altijd op stand AUTO staan en dat werkt perfect. Als het wat donkerder wordt regelt het zich vanzelf. Toegegeven het is buiten de auto wel een dom gezicht die corneringlights, maar daar heb ik als inzittende geen last van.
 

EdK

Forumguru
Die cornerlights hebben al een paar katten in de buurt hun ene leven van de 9 bespaart.
En zoals wij zakelijk in de donkere maanden ook overal komen is dit op de B wegen en onverharde wegen een uitkomst voor mij.
 

Canon-Eye

Forumguru
Waarom zou je overdag met dimlichten rijden als er drl op zit?
Er zijn omstandigheden dat ik de DRL niet voldoende vind opvallen (bv. regen- of sneeuwbui zonder dat het donker genoeg wordt voor de automatische inschakeling, sterk afwisselende zon en schaduw doordat er hier en daar bomen langs de weg staan). Daarom regel ik het zelf wel naar eigen behoefte, dan wéét ik wat er precies aanstaat en waarom.
Daarnaast vind ik het niet alleen een dom gezicht, maar vaak ook nog verwarrend doordat er bv. op een rotonde "mixed signals" worden gegeven.
 

JeSko

Forumguru
Dat wel @VAG-man , bij de FL dienen deze als mistlicht en corner light, maar ik rijd zelden met mistlampen aan omdat ik zelden s'nachts rijd, corner light is handig en ben dankbaar dat her erop zit, vooral bij parkeren in het donker, in combinatie met de kantelende spiegels erg handig!
 

JeSko

Forumguru
Bij mij staat de knop gewoon op automatisch, ik zit nooit met mijn lichten te klooien eerlijk gezegd, enkel natuurlijk als het mistig is zet ik de mistlampen aan. Maar dat is in mijn geval erg zeldzaam aangezien ik altijd met de fiets werken ga. En enkel als ik op onverlichte wegen rijd wil ik nogal eens met grootlicht schijnen, maar dat valt ook zelden voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan