Misschien toch 1 emmer systeem?!

Hai, nieuwe Skoda rijder met een karoq en een citygo. Wat niet nieuw is is mijn voorliefde voor detailen. Ik ben geen pro maar wel een enthousiaste hobbymatige detailer. Die zo ook eens de auto van een ander wast, kleit en waxt.
Nu hield ik mij altijd aan het 2 emmer systeem waarbij eerst de velgen schoongemaakt worden (aparte emmer) en daarna de auto in de prewash met het foam kanon. Nu zag ik laatst op YT dat als je je auto netjes in de schuim zet en goed afspoelt je prima 1 emmer met warm water en shampoo kan gebruiken mits je 3 of 4 goede doeken (ik heb de dikkere van rag company) gebruikt. Deze gebruik je dan 1 keer, wel alle zijden gebruiken. Dus niet uitspoelen en per deel van de auto een nieuwe gebruiken. Ik moet zeggen dat ik nu wel om ben.
Let op het gaat hier dan wel om een onderhouds was. Bij sterke vervuiling of zo na gestrooide wegen of bij uitgebreidere werkzaamheden (kleien, coaten) zou ik wel het 2 emmer systeem blijven gebruiken.
 
Interessant, ik heb me eigelijk nooit verdiept in het hele handwassen (laat staan detailen) van een auto. De vorige skoda ging met enige regelmaat gewoon door de "krasstraat".
Me Mazda 2 heb ik erbij als rommelauto en die heb ik in de 2 jaar dat ik hem heb nog nooit gewassen of door de wasstraat gedaan, daar staat de mos er op sommige plekken bijna op..

Nu wil ik de Karoq toch wel wat meer aandacht gaan geven.
Eerst maar eens op zoek naar wat ik allemaal nodig heb en de bijbehorende producten (om te beginnen betaalbaar) aanschaffen.
 
Tja het is wat je wil. Budget beginnen kan zeker. Voor mij is het ook wel een soort hobby geworden waardoor ik in de tijd wel goede spullen heb aangeschaft. Daarnaast je natuurlijk helemaal zen wordt van het wassen, is je lak mooi houden ook wel wat waard.

Wat je minimaal nodig hebt is een hoge druk spuit wat meestal de duurste aanschaf is. Maar goed misschien heb je die al.
Verder zou ik echt aparte borstels en emmer gebruiken voor je velgen.
Lekkere shampoo en washmitt en een goede droogdoek en je bent good to go in je basics. (Voor de buitenkant dan)
 
@roelemans ik weet even niet of het toegelaten wordt om links van producten te delen op het forum maar ik zat te kijken naar een starterskit van het merk Detailrs of Rush die hebben vrij complete starterkits. Heb er best 150 a 200eu voor over.
Hogedruk heb ik al met foamgun ook.

Ben jij bekend met een bepaald merk?
 
persoonlijk zou ik naar een fysieke winkel bij jou in de buurt gaan. Carclean, waxworld, detailschuur oid. Daar kunnen ze je met je budget vast een heel compleet iets met je samenstellen en je er uitleg over geven. Zelf heb ik veel van Koch chemie en Gyeon en CarPro. Al mijn micovezel heb ik van the rag company. Maar er zijn zoveel merken low, mid en high end dat je door de bomen het bos soms niet meer ziet.
Die merken die jij noemde lijken wel aardig compleet maar bedenk je wel dat die 2 die jij noemt behoorlijke marketingscampagnes hebben. Dus of er geld overblijft om kwaliteit in hun flesjes te stoppen weet ik niet. Nogmaals ik zou voor een fysieke auto poetszaak kiezen maar dat is persoonlijk.
 
Nou de 1e poetsbeurt op de karoq en de citygo is een feit. Door dreigende regen heb ik helaas niet de auto in de wax kunnen zetten of de velgen kunnen coaten. Dat gaat komende weken ergens gebeuren. Wel heb ik de nieuwe bigboi blowR pro kunnen proberen. De auto’s waren zo droog.
 

Captain Hook

Forumguru
@roelemans Als ik mijn auto met het meer-emmersysteem gewassen heb, dan glimt 'ie ook zo mooi. :thumbsup:

Maar 1 ritje woon-werk en dan wordt het meer zo: :(
BumperProtect02.jpg

Gelijk onder het zand en de modder.
 
Bedankt @Monte Deppy netjes wassen en eindigen met een detailspray en een dikke doek voor de laatste buff doet m mooi shinen. En ik moet zeggen dat die steel grey het echt mooi maakt want de witte ernaast heeft dezelfde aandacht gehad maar daar valt het toch minder op.

@Captain Hook dat is wel zonde na 1 ritje woon werk.
 
Bovenaan Onderaan