Columbus Mirrorlink

TL@

Forumguru
Naar aanleiding van de aankondiging dat mirrorlink op de Fabia III beschikbaar komt, vraag ik mij af of dit op de O3 ook beschikbaar gaat komen.

Op de Golf zou dit schijnbaar wel beschikbaar zijn/komen:

Op de Polo ook:

Nog eentje:

Het zou toch geweldig zijn, moest dit in de O3 ook kunnen werken.
 

Joske

Forumguru
Met enkel wat software kom je er toch niet volgens mij, hardware matig zal er dan toch ook iets aangepast moeten worden me dunkt..
 

Gunner

Forumguru
Ik denk dat het afhangt van het feit of ze de Gen2 in de wagen gaan monteren. Deze zitten dus wel in de nieuwe Fabia, Golf en Polo.

Wellicht goed om te weten dat dit alleen met Android werkt.
 

TL@

Forumguru
De 2015 O3 heeft toch al een USB-poort die ook met Apple samenwerkt, kan dan toch niet meer zijn dan wat bits en bytes voor de mirrorlink :D
 

Darkside

Forumguru
Mirrorlink is inprincipe platform onafhankelijk. Ook Windows Phone en IOS kunnen er mee werken.
Maar Apple heeft zich niet aangesloten.

De headunit moet mirrorlink ondersteunen. Iets wat volgens mij puur software is en wat middels een firmware geupdate zou moeten kunnen worden.
En de USB kabel aansluiting moet video kunnen doorsturen. MHL dus. Dit is wel een stuk hardware die benodigd is.

Verder moet je telefoon het nog ondersteunen en dat zijn op dit moment niet zo veel.

Persoonlijk zie ik liever dat VAG ondersteuning van Android Auto gaat leveren. Audi komt in 2015 hiermee als het goed is.
 

TL@

Forumguru
Als ik de TomTom app van de gsm op het scherm van de Columbus krijg, ben ik al blij. Of dit nu met Android auto of via Mirrorlink is, maakt me weinig uit :D

De USB-poort zou toch al video moeten ondersteunen want de iPod kan toch films afspelen op de Columbus.
 

Falcon

Donateur
Ik verwacht in het O3 model die begin 2015 te bestellen dat daar Mirrorlink ook als optie aanwezig zal zijn in de prijslijst. Maar goed even afwachten...
 
Bovenaan Onderaan