Mio navigatie voor Fabia II en Roomster

marnic

Nieuw lid
Vorige week mijn nieuwe Fabia Combi besteld. Ik heb hierbij als optie gekozen voor het Mio navigatiesysteem dat sinds kort leverbaar is.(zie het laatste Skoda magazine) Het is leverbaar voor de fabia en roomster. I.p.v. een zuignap word er een houder links van het stuur, op het dashboard geplaatst waarin het systeem tevens opgeladen wordt. Het is blijkbaar wel erg nieuw, want bij de dealer wist men in de eerste instantie niet waar ik het over had. Een telefoontje naar PON gaf duidelijkheid en het was uit voorraad leverbaar. Aangezien ik een voorraad auto heb gekocht, zal de voorbereiding hiervoor bij de dealer plaatsvinden.

Is er al iemand die ervaring heeft met dit systeem:icon_smile_question

Voor 349,- incl btw en voorbereiding(montage) vond ik dit een mooi alternatief voor de dure originele inbouwvariant

Bijlagen

• PND_Skoda_-_Mio_Moov-2-fix.jpg
    PND_Skoda_-_Mio_Moov-2-fix.jpg
    16,2 KB · Weergaven: 88
  • PND_Skoda_-_Mio_Moov-1-fixed.jpg
    PND_Skoda_-_Mio_Moov-1-fixed.jpg
    15,4 KB · Weergaven: 84

Falcon

Donateur
Deze oplossing heb je ook met TomTom. En TomTom is toch net een tikkeltje geavanceerder dan een Mio. Vraag er eens naar bij je dealer.

marnic

Nieuw lid
Deze oplossing heb je ook met TomTom. En TomTom is toch net een tikkeltje geavanceerder dan een Mio. Vraag er eens naar bij je dealer.
Bedankt voor je reactie, maar heb 'm al besteld en de auto wordt volgende week geleverd. TomTom heb ik geen ervaring mee, maar volgens mij heeft dit ding alles erop zitten en heeft Mio goede software. Alhoewel de specificaties niet te vinden zijn. Het schijnt een speciale Skoda configuratie te zijn. Het lijkt mij in ieder geval fijn van die zuignap verlost te zijn.

Bothje

Heel gewoon lid
Misschien vind je hier bij de gebruikersgroep de info die je zoekt.
Ikzelf vind de Mio handiger als de TomTom, zeker de software op mijn PDA.

E

Ex-lid 1929

Vorige week mijn nieuwe Fabia Combi besteld. Ik heb hierbij als optie gekozen voor het Mio navigatiesysteem dat sinds kort leverbaar is.(zie het laatste Skoda magazine) Het is leverbaar voor de fabia en roomster. I.p.v. een zuignap word er een houder links van het stuur, op het dashboard geplaatst waarin het systeem tevens opgeladen wordt. Het is blijkbaar wel erg nieuw, want bij de dealer wist men in de eerste instantie niet waar ik het over had. Een telefoontje naar PON gaf duidelijkheid en het was uit voorraad leverbaar. Aangezien ik een voorraad auto heb gekocht, zal de voorbereiding hiervoor bij de dealer plaatsvinden.

Voor 349,- incl btw en voorbereiding(montage) vond ik dit een mooi alternatief voor de dure originele inbouwvariant

de houder hebben ze al een tijdje heb namelijk zelf ook zo'n houder en mijn auto komt uit februari 2008.
toendertijd heb ik voor deze houder € 25,- betaald
de ViaMichelin zou mij ook enkele honderden euries kosten omdat de actie toen net afgelopen was.
echter hebben ze toen een uitzondering gemaakt en heb ik deze toch voor nop gekregen moest dus alleen 25 euries betalen voor de houder.

nu zullen ze i.p.v. met michelin wel met de mio in zee zijn gegaan.

TL@

Forumguru
Ik heb het kleine broertje deze, de Moov 200 (deze is een 300 denk ik)

De Mio software WAS erg goed, maar vanaf de Moov reeks zijn ze in zee gegaan met Navman en hun software. Die Navman software is echt hopeloos slecht (vind ik).

De mijne is unlocked en heb er TomTom7 op staan en iGO8 (dit is de oude Mio software). Vooral iGO is echt geweldig mooi en werkt perfect. Heeft ook veel mogelijkheden om te customizen, er zijn namelijk verschillende leuke skins verkrijgbaar.

LenK

Forumguru
Mio heeft een heel mooi apparaat, de Moov 580.
Die heeft als extra features TMC met een ingebouwde antenne, 4.7" widescreen, FM zender om het geluid via je autoradio te horen, text-to-speech, local search via BT.
In de plus versie (=heel Europa 33 landen) voor een vanaf van € 235
Daar kan DomDom een puntje aan zuigen

Mio site

TL@

Forumguru
Qua prijs kan TT daar idd niet aan, maar navigeer er maar eens mee, dan is TT toch beter hoor. En iGO8 nog heel erg veel beter.

marnic

Nieuw lid
Ik heb het kleine broertje deze, de Moov 200 (deze is een 300 denk ik)

De Mio software WAS erg goed, maar vanaf de Moov reeks zijn ze in zee gegaan met Navman en hun software. Die Navman software is echt hopeloos slecht (vind ik).

De mijne is unlocked en heb er TomTom7 op staan en iGO8 (dit is de oude Mio software). Vooral iGO is echt geweldig mooi en werkt perfect. Heeft ook veel mogelijkheden om te customizen, er zijn namelijk verschillende leuke skins verkrijgbaar.
Ik heb nu een navigatiesysteem van een B-merk, maar heb daar inmiddels IGO8 en MioMAP op staan. Ik dacht dat software van Navteq ook niet de minste was. Wat vind jij dan zo slecht aan die Navman software? Moet het apparaat unlocked worden? Bij mijn huidige systeem kan ik gewoon via de sd kaart andere software draaien. Eigenlijk loop ik vooruit op de zaken, want laat ik nou eerst kijken hoe het bevalt. Toch graag je reactie.

vinshi

Lid
ik zou zeggen jongens stop met zeuren en probeer de navigon met navtec software maar eens deze is echt super.

LenK

Forumguru
Ik heb nu een navigatiesysteem van een B-merk, maar heb daar inmiddels IGO8 en MioMAP op staan. Ik dacht dat software van Navteq ook niet de minste was. Wat vind jij dan zo slecht aan die Navman software? Moet het apparaat unlocked worden? Bij mijn huidige systeem kan ik gewoon via de sd kaart andere software draaien. Eigenlijk loop ik vooruit op de zaken, want laat ik nou eerst kijken hoe het bevalt. Toch graag je reactie.
Als je het device hebt dan ben ik benieuwd of je daar ook gemakkelijk andere software op kunt krijgen.
Ben zelf een fan van iGO 8. Kwa hardware leek me die Moov wel mooi maar die Navman software ken ik niet. Als die software niet bevalt en die is ook moeilijk of niet te vervangen zonder verlies van functionaliteit (zoals daar zijn TMC, snelle satelliet fix e.d.) dan valt de Moov van mijn lijstje af.
Domdom heb ik al een paar jaar geleden afgeschreven. Omslachtig gedoe. Navigon is al een stuk beter, maar iGO 8 vind ik veruit het best (ook de voorganger iGO 2006/Miomap), vooral ook omdat die gemakkelijk te tunen is.
Route66 en Destinator kun je ook maar beter links laten liggen.

Enuh Navteq is geen software, dat is een kaartenmaker, concurrent van Teleatlas.

En voor iGO 8 is een opvolger in aantocht, helemaal mooi: iGO amigo

Kennen jullie deze site dan: http://navmanunlocked.forumwise.com/

Unlocking Navman and Mio Moov devices
Deze software moet erop kunnen:
iGO 8 - June 3rd version
TomTom
MioMap 2008
Destinator 8
Navigon v6.x
Medion GOPAL 4.0 and 4.1

Ik heb zelf een navman s90i en ga proberen om de domdom sotware erop te zetten (gewoon om te proberen, deze wordt veel 'aangeboden' om te downloaden).
De software van de mio moov 200 heb ik ook. Als de nieuwe kaarten uit zijn ga ik kijken of die erop kunnen (juni/juli).

Volgens mij is het doel van een navigatie om je de weg te wijzen waar je niet bekend bent. En dat doen ze allemaal (min of meer).
De software van de navman werkt goed, daar heb ik geen klachten over. De Mio moov heeft dezelfde software.

TL@

Forumguru

Forum voor unlocken is hierboven al gegeven, daar staat een handig programma (gemaakt door Thatu), gewoon opstarten op de de PC en unlocked de Moov binnen 5s.

Vooral de traagheid, incorrecte routes, vervelende (en niet aan te passen) stem, veel te weinig info op scherm, lelijke kleuren, ontbreken tweede evenenment.
Hardware is wel goed (de mijne heeft alleen wat weinig RAM, maar dat is enkel voor de kleine 200 en 150, de rest heeft dubbel zoveel)

marnic

Nieuw lid

Beste allemaal,

ik rijd inmiddels een klein weekje in m'n nieuwe auto en ben toch wel content met het mio navigatiesysteem. Zoals sommige van jullie al schreven is het systeem softwarematig wel beperkt, maar wat hij doet, doet hij tot nu toe goed (incl. TMC) en navigeert binnen 36 europese landen van deur tot deur. Als je een origineel inbouwsysteem te kostbaar vind is dit een prima alternatief. Het is een verademing om van die zuignap op de ruit te zijn verlost met een los snoer naar het 12v stopcontact.
Hardwarematig is het apparaat top! Zeer snelle gps-fix, prettig touchscreen, snelle berekening(door heel europa) etc.

Bepaalde aanpassingen zal ik nog wel doen, maar voor wie probleemloos wil navigeren zonder poespas is de basis prima.

marnic

Nieuw lid
Welke Moov is het?
Onderop staat een sticker 300. Geen gangbaar type want als je zoekt begint het bij de 310. Er is wel een USA model met type 300. De software lijkt mij verouderd. De info vermeldt: MIOMAP 2008 V1.0 Build 2.2.4687713
Je hoort iedereen over V3.x

LenK

Forumguru
Moov 300 kom je niet op NL site tegen wel op USA site van Mio
Als ik me niet vergis is MioMap 2008 nog gebaseerd op iGO, niet op iGO8 helaas. Maar het is een doorontwikkeling van de voorganger iGO 2006. Dat is niet verkeerd, werkt prima.

jaspernl

Actief lid
Ik heb nog een Mio C510E (nu een jaar of 3 oud) die gebaseerd is op Mio V3.2 (of 3.3, dat weet ik even niet zeker).
Ik heb er toen best wat aan geknutseld (zelf skin maken. nou ja... maken... de door anderen gemaakte skins wat aanpassen aan mijn smaak...), en die doet het perfect.

Ik heb nu ook een tomtom (740 LIVE), maar de Mio vind ik in veel opzichten fijner en mooier. maargoed, da's een offtopic verhaal...

Bovenaan Onderaan