Hee staat er iGo 8 op de Mio?
Ik dacht dat Mio overgegaan was op Navman software (hebben ze overgenomen een tijd geleden).
Of heb je dat zelf gedaan?
Standaard staat daar idd Navman software op, maar daar kan je zo weinig mee (geen eigen POI's laden, flitspalen updaten = betalen, geen alternatieve routes, vervelende stemmen) dat ik hem maar unlocked heb. Ik ben begonnen met iGO8 omdat ik daar al goede ervaringen mee heb.
Volgende op de lijst is Navigon, dat zou het beste zijn maar heel lastig om on gang te krijgen op een PNA.
Als TomTom dan nog eens zou komen met een nieuwe versie want nu draait enkel versie 6 maar op dit toestel en die kaarten zijn wel heel erg oud.
Ben je niet bang voor inbraak als je de houder in zicht laat zitten? Ze tikken tegenwoordig al je ruit in als ze een kring van een zuignap zien zitten.
Tja, in mijn vorige auto bleef de houder gewoon tegen de ruit plakken. Als ik die zuignap er dan zou afhalen (wat vervelend is als je de gps elke dag nodig hebt) staat die kring er toch nog steeds. Als je het wegwrijft met de zakdoek of zo, zie je dat de ruit daar poperder is dan op andere plekken. Conclusie: een dief ziet het altijd.
Ik neem de gps gewoon altijd mee. Moet overgins wel nog eens om een zakje of zo voor de Moov want dat zat niet in de doos en lederen ding van mijn oude PDA (Acer N35) is te klein.
Gewoon zorgen dat je het apparaat weg haalt uit de auto! Overigens laat ik meestal het dashboard kastje open als de auto de hele dag of nacht ergens staat. En ik zorg dat alle waardevolle spullen eruit zijn.
Voor TL@:
Dit heb je erg netjes gedaan en en nu weet ik ook hoe het er achter de radio uitziet zonder 'm eerst los te hebben gemaakt.
Ik wil dit ook gaan doen voor mijn TomTom icm een brodit houder.
Wel even nog een vraag over de gebruikte aansluitingen, je hebt dus de 12v en de massa kabel gebruikt.
Staat dit er gewoon zo op? 12v en massa?
En hoe zit het met je radio, heb je na het aansluiten ook nog een code nodig?
Alvast bedankt voor je reactie!
Yep, gewoon de 12V en massa kabel. Op volgende website kan je nog meer how to's vinden:
http://simplement.skoda.free.fr/
het aansluitingsschema staat gewoon vanachter op de stream:
Je kan de +Ub gebruiken of de Safe, ze geven beiden het +12V signaal. Let wel dit is niet geschakeld. Dus er blijft altijd spanning staan op deze klemmen, ook als het contact af staat.
de klem met het aardingsteken naast de SAFE, is de massa.
De radio reset niet, zelfs de voorkeuzezenders zaten er nog in, heel leuk vond ik.
Ik heb de batterij niet losgemaakt. Enkel de zekering van de radio verwijdert. Deze zit in de zekeringkast onder de motorkap. In de handleiding van de auto staat welke het is.
Altijd nameten voor je iets doet. Voor het zelfde geld heb je de verkeerde zekering verwijderd en staat er nog steeds spanning op je Stream.
Veel geluk met "prutsen"