Minoris velgen na Plastidip-behandeling

Na voor en achterlogo en kentekenplaat houder een plastidip-laagje te hebben gegeven, dit weekend ook mijn Minoris-velgen een zwarte make-over gegeven.
5 lagen mat zwart afgerond met een laagje satin. Hoewel ik denk dat ik ze nog twee laagjes zwart ga geven, de satin maakt ze nogal 'grijs'.

De wagen nog een wasbeurtje gegeven, waarna het uiteraard begon te regenen...



velg.JPG zij.JPG zijfront.JPG front.JPG zij2.JPG
 

Cordoba

Forumguru
Blijven zitten is geen probleem, en zou je het beschadigen door bijv. langs een stoeprand te schaven, dan zijn kleine plekjes zelfs lokaal te repareren met plastidip (staan filmpjes van op YouTube).

Kleur van de laag is een persoonlijke keuze, maar als ik het zo zie krijg ik de indruk dat banden en velgen van het zelfde materiaal zijn. (ik hou persoonlijk van wat meer contrast)
 
3.5 zwarte en een halve satin.
maar zoals gezegd, de satin heeft ze nogal grijs gemaakt. ik plan ze één van de volgende weekends nog een paar lagen zwart te geven, en enkel zwart, geen satijn meer.
het contrast tussen band en velg is idd niet echt groot.
 

Bakkertje

Forumguru
Ziet er netjes uit!

Ik ben wel benieuwd in hoeverre het bestand is tegen bijvoorbeeld een bandenwissel.
 
Ziet er netjes uit!

Ik ben wel benieuwd in hoeverre het bestand is tegen bijvoorbeeld een bandenwissel.


ik ook :-) m'n winterbanden lagen er al op voor ik ze dipte. Ergens in april zal ik weten in hoeverre ze een bandenwissel doorstaan. Naar het schijnt, als ze een beetje voorzichtig zijn, zou het geen enkel probleem mogen zijn.
Als het zo ver is zal ik wel een update posten :-)
 

CDK

Forumguru
Bandenwissel gaat het niet tegen kunnen, de randen van de velg zullen dan blank getrokken worden.
 
damn, volledig vergeten.... sorry me.
het zit er nog voor 99.5% op, na al die tijd.
uiteraard een paar kleine stukjes die gelost zijn aan de rand van de velg, maar heb steeds gevraagd aan de bandenwisselaars een heel klein beetje voorzichtig te zijn, wat ze ook gedaan hebben.
ik probeer asap een paar updatefoto's te posten.
 
Bovenaan Onderaan