Minimale dikte remblokken, remschijven etc

  • Onderwerp starter Deleted member 26486
  • Startdatum
D

Deleted member 26486

disclaimer: ik heb op het forum gezocht naar de info die ik zoek, maar niet gevonden. Indien het wel ergens staat, mijn excuses & guide me please!

Het is voorlopig nog niet aan de orde, maar ik zou graag weten voor mijn 2017 Fabia III combi met 90 pk 1.2 TSI:

- dikte remblokken voorzijde nieuw en minimale dikte (opgegeven slijtagegrens) (Graag even aangeven of dit met achterplaat betreft of enkel het frictiemateriaal :jaja:)
- dikte remschijf voorzijde nieuw en minimale dikte (opgegeven slijtagegrens)
- dikte remschoenen van de trommelremmen achter, nieuw en slijtagegrens.
- zijn er ook eventuele 1e/2e overmaat remschoenen beschikbaar? Of is dat niet van toepassing bij personenauto’s?
- binnendiameter remtrommels, nieuw en maximaal (slijtagegrens)

De maten van nieuw materiaal is leuk, maar niet echt noodzakelijk om te weten natuurlijk. Zoals gezegd zal ik er voorlopig niet mee te maken krijgen, maar ik vind het leuk om dit soort info te weten.

Alvast bedankt!
 
D

Deleted member 26486

@Peter-036 bedankt voor de nuttige info :bloemen:!

Versleten remschoenen voor de trommels zal ik dan vermoedelijk niet eens gaan beleven met deze auto :thumbsup:
 

Huibert

Forumguru
Klopt van de trommels, bij mijn eerste fabia bij ongeveer 230000 km de boel achter voorzien van een complete revisie kit omdat het geheel niet meer gangbaar was maar de voering dikte was nog voldoende. Dikte remschijven voor is bij de 256 mm min. 19 mm echter bij de 288 mm is dit min. 21 mm.
 
Bovenaan Onderaan