Mini-USB B stekker?

Gieliovd

Forumguru
Beste forummers,

Ik heb een TomTom autolader gevonden welke mooi 5V en 2A uitspuugt, wat mijn HTC telefoon nodig heeft.

Nu heb ik er nét een besteld voor 14 euro van HTC maar 2 is altijd beter dan 1.....

Nu zat ik ff te zoeken op internet naar de mogelijkheid om een Mini-USB B stekkertje te kopen en eraan te solderen. Dit kon ik niet vinden!

Iemand een idee waar ik dit voor een paar stuivers kan krijgen?

mini-usb.png


Die linker, alléén een stekkertje.

Als niemand het kan vinden, iemand interesse in een TomTom lader? :tongue:
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb deze:
thinknavichargertn.JPG


En zoek deze:
IMG_7941.jpg


Hetgene je als voorbeeld geeft is een leuk ding, maar ik heb er niet veel aan ;)

Ik moet OF van een ronde plug naar een mini USB B, of ik knip die ronde kop eraf en soldeer er zelf een mini USB B plugje aan.

Een USB kabel kopen, doorknippen en de draadjes eraan solderen kan natuurlijk ook, alleen kost zo'n kabel al gauw weer 10 euro.

Het is meer als "gimmick" of als priekprojectje. De originele komt er al aan, maar ik wil er nog één maken.
 

Gieliovd

Forumguru
Bedankt Martin, die bovenste heb ik weinig aan.

Die andere site had ik nog niet gevonden, is ook niet erg duur. Ze vermelden weer eens niet het amperage erbij ;)

Over dat kabeltje, hoeveel wilde je daar voor hebben dan? :)
 
Als je ff je adres mailt doe ik 'm op de post, gewoon graties. Omdat ik zo'n aardige vent ben. Ik heb een stuk of vijf van die kabeltjes, en Tomtom en telefoon synchroniseer ik nooit tegelijk, dus houd ik een kabeltje over. Amperages op datakabelshop komen gewoon overeen met de fabrieksspecs, zijn alleen noname laders.
 

Gieliovd

Forumguru
Top Martin,

Ik heb je even gemailt aardige vent ;).

Over die laders.... de meeste aftermarket laders outputten 500mA en dus te kort, dan zijn er nog die 850mA of 1A eruit gooien maar 2A is echt schaars heb ik ondervonden.

Bij de halfords heb ik er zelfs een geprobeerd.... doet niets.

Ik heb een programmatje op mijn telefoon dan kan ik precies zien met hoeveel mA er wordt geladen.... aan de thuislader van 1A is dat ongeveer +250mA, voor idle dus genoeg maar met TomTom en dingen aan gewoon te kort, dus 2A is een MUST!

Bedankt nog he!
 
Tja, ik ga af op de twee nokialaders die ik kocht en op de reviews bij de htc-lader. Ik heb zelf trouwens een TyTN, die laadt prima op een tomtomsnoer, weet ik uit ervaring.
 
Bovenaan Onderaan