Mini Meeting octavia RS ? ! ? ! ? ! ? ! ? ! ?

Wasmachineman

Forumguru
Gauw naar de bandenhandel ! Want als je betrokken bent bij een aanrijding, ongeacht schuld of niet, sta je al op achterstand als je op gewone banden rijdt !
 

MarcoO2

Forumguru
Wanneer is het gebruik van winterbanden in Duitsland verplicht?

Het is in Duitsland slechts verplicht winterbanden te hebben als er winterse weersomstandigheden zijn. Raadpleeg hiervoor het weerbericht. Als er geen winterse omstandigheden zijn, hebt u geen winterbanden nodig. Hebt u geen winterbanden? Blijf dan bij (verwachte) gladheid, ijzel of sneeuw thuis.


Wat zijn winterse omstandigheden?

Van winterse omstandigheden is in elk geval sprake bij sneeuw, ijs of gladheid. Er zijn nog geen rechterlijke uitspraken over welke weersomstandigheden dat nu precies zijn. We zullen de ontwikkelingen blijven volgen en u via onze site op de hoogte houden.
De verplichting tot een winteruitrusting heeft niet alleen betrekking op de banden maar ook op bijvoorbeeld de ruitensproeiervloeistof, de ruitenwissers en de koelvloeistof.

aldus onze vrienden van de ANWB
 

skodaoctavia2

Actief lid
O ja..
Ik ben niet van de winterbanden, maar dan mag ik ook Dld niet in als het koud is zeker? Wat zijn ook weer de regels dan?
je mag best de grens over alleen niet betrokken raken bij een unfall, of ander verkeer hinderen omdat jij niet sneller kunt rijden en iedereen ophoudt omdat je zomerbandjes er onder hebt want dan heb je pech met een grote P :regels:
 

jaap

Lid
Als het niet te ver uit de buurt is en de lunch is goed heb ik er wel oren naar. Een bezoek aan JD lijkt me leuk en misschien Hans Sloot ook. Hij heeft ook een RS maar daar weet jij alles van want jij hebt hem daar ook in onderhoud. Tenminste dat vertelde Hans mij.

Ik hou dit topic in de gaten.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik kan dan wel niet mee, maar ik was maandag j.l. met de Touran met totaal dode DSG hier, was leuk, veel grote turbo's, rollenbank enz.
Misschien een tip?
http://www.vr6specialist.com/klant/media/dsg-dokter__klik_hier_voor_het_volledige_pdf_bestand.pdf
Ziet er wel leuk uit! En vooral dit citaat opent perspectieven voor de chipliefhebbers onder ons...:

De DSG is trouwens ongelooflijk sterk. Wij zetten 500 pk en 600 Nm op deze versnellingsbakken, de auto jaagt dan in 3,5 seconden naar de 100!

 

plaza

Forumguru
Ziet er wel leuk uit! En vooral dit citaat opent perspectieven voor de chipliefhebbers onder ons...:

De DSG is trouwens ongelooflijk sterk. Wij zetten 500 pk en 600 Nm op deze versnellingsbakken, de auto jaagt dan in 3,5 seconden naar de 100!


Helaas is dat zo verschrikkelijk kostbaar, dat ik denk dat dit voorbehouden
blijft voor alleen de AUDI rijders met een hele hele dikke portefeuille.
 

Ralph

Lid
Lijkt mij ook een leuk plan!
Alleen mag Plaza dan niet voorop rijden ;))

Wat is er nodig om naar 335pk te gaan? Grotere turbo, andere downpipe, chip... wat nog meer...?
 

MarcoO2

Forumguru
Check de site van JD:

JD-Powerpack

Speciaal voor de 2 Liter TFSI motoren hebben wij performance pakketten samengesteld, de JD-Powerpack. De zogenoemde stages brengen het vermogen van de standaard 200pk sterke TFSI motor tot meer dan 500pk.

Deze pakketten zijn voor onderstaande prijzen leverbaar op de Golf 5 Gti, Seat Leon TFSI en de Audi A3. Voor overige modellen met de 2.0 TFSI motor zijn de prijzen op aanvraag.

Hieronder staan de pakketprijzen incl de aanpassingen. Voor specifieke prestaties van de stages, klik hier

--------------------------------------------------------------------------------
Stage 1
Chiptuning
245 pk 350 Nm € 690,=

--------------------------------------------------------------------------------
Stage 2
Compleet uitlaatsysteem & chiptuning stage 2 (incl. montage)
265 pk 385 Nm € 2390,=

--------------------------------------------------------------------------------
Stage 3
Complete turboset incl. turbo, spruitstuk, slangen , pakkingen enz.. incl. spec. Bougies aangepaste benzinedruk, Powercontroller, meerdere standen en versnellingsafhankelijk & Chiptuning op maat, op rollenbank (incl. montage)
310 pk 390 Nm € 4590,=

--------------------------------------------------------------------------------
Stage 4
Complete turboset incl. turbo, spruitstuk, slangen , pakkingen enz.. incl. spec. Bougies, aangepaste benzinedruk, Powercontroller, meerdere standen en versnellingsafhankelijk Compleet uitlaatsysteem & Chiptuning op maat, op rollenbank (incl. montage)
323pk 400 Nm € 6190,=

--------------------------------------------------------------------------------
Stage 5
Complete turboset incl.ballbearing turbo, speciaal spruitstuk incl. buizen leidingen, filter , grotere Luchtmassameter enz.. incl. spec. Bougies, aangepaste benzinedruk, Grotere injectoren, grotere benzinepomp Gesmede zuigers met lagere compressie, H-profiel drijfstangen Speciale lagers, koppaking enz.. Powercontroller, meerdere standen en versnellingsafhankelijk Compleet uitlaatsysteem & Chiptuning op maat, op rollenbank
376 pk 445 Nm € 14.970,= Montage € 2470,=

--------------------------------------------------------------------------------
Stage 6
Complete turboset incl.dual ballbearing turbo, speciaal spruitstuk incl. buizen leidingen, Airbox en filter , grotere Luchtmassameter enz.. incl. spec. Bougies aangepaste benzinedruk, grotere benzinepomp Grotere injectoren, grotere benzinepomp Gesmede zuigers met lagere compressie, H-profiel drijfstangen Speciale lagers, koppaking enz.. Diverse extra modifcaties Powercontroller, meerdere standen en versnellingsafhankelijk Speciale koppelingset Compleet uitlaatsysteem & Chiptuning op maat, op rollenbank
416 pk 490 Nm € 16.980,= Montage € 2960,=

--------------------------------------------------------------------------------
Stage 7
Complete turboset incl.Twinscroll ballbearing turbo, speciaal spruitstuk incl. buizen leidingen, Airbox en filter , grotere Luchtmassameter enz.. incl. spec. Bougies aangepaste benzinedruk, grotere benzinepomp Grotere injectoren, 2e grotere benzinepomp plus catchtank Speciaal inlaatspruitstuk met 4 extra injectoren en gallery. Gesmede zuigers met lagere compressie, H-profiel drijfstangen Speciale lagers, koppaking enz.. Diverse extra modifcaties Powercontroller, meerdere standen en versnellingsafhankelijk Speciale koppelingset Compleet uitlaatsysteem & Chiptuning op maat, op rollenbank
470 pk 560 Nm € p.o.a.

--------------------------------------------------------------------------------
Stage 8
Complete turboset incl.Twinscroll ballbearing turbo, speciaal spruitstuk in voorbereiding/testfase >
500 pk 600 Nm € p.o.a.

--------------------------------------------------------------------------------
 

Glenn

Actief lid
marco ik weet wel dat er een octavia 2 rondrijd met 385pk 500 nm

dan zetten ze er zelfs onderdelen van een rs4 op RS4 injectors
tech Hybrid K03 turbo Cheramics coated
Forge Wastegate
S3 intercooler
Upgraded fuelpump by V-tech keeps stable 135 bar

enz..
 

Ralph

Lid
Ik rijdt nu een nieuwe RS facelift, aanschafprijs +/- 36.000
Over 2 jaar stage 6 tuning bij JD voor 20.000:worshippy:

Over 5 jaar auto verkopen voor 25.000 :aangenaam:
Totale afschrijving over 5 jaar : 31.000:smirk:

hmmmmmmmmmm:crazy:
 

plaza

Forumguru
Ik rijdt nu een nieuwe RS facelift, aanschafprijs +/- 36.000
Over 2 jaar stage 6 tuning bij JD voor 20.000:worshippy:

Over 5 jaar auto verkopen voor 25.000 :aangenaam:
Totale afschrijving over 5 jaar : 31.000:smirk:

hmmmmmmmmmm:crazy:

Inderdaad, ik ben al blij dat er op mijn RS al Stage 2 opzat,
ik hoefde hem " alleen " maar up te graden naar stage 4.

Wat ik ook pas zei in mijn vorige uitspraak , vanaf Stage 5
denk ik niet dat er een Skoda rijder bijzit, is gewoon een
te kostbare zaak.
STAGE 8 kost net zoveel als een hele nieuwe octavia !!!
Maar de kostprijs is zeker wel te verdedigen, gaat onzettend veel
ontwikkelingstijd inzitten en gebruik makend van top race producten.
 

MarcoO2

Forumguru
En misschien verkoop je je auto ook niet na 5 jaar als je zo;n liefhebber bent dat je er zoveel zuurverdiende euri instopt.
 
Bovenaan Onderaan