Mini Cooper (2014)

sitechris

Donateur
Er zijn auto’s waar ik naar uitkijk om een keer mee te rijden. De nieuwe Mini Cooper is zo’n auto. Ik ben vooral benieuwd naar de hagelnieuwe driecilinder (136 pk/220 nm). En uiteraard wil ik weten of de Mini nog steeds een leuke stuurmansauto is.

http://driveaholic.nl/rijtest-mini-cooper-2014/

IMG_4742.jpg
 

ertromp

Forumguru
Goede review! Leuke auto uit ons eigen Borne :thumbsup:
Geweldig zo'n tekst als : "Een keer in een Smart (benzine) en een keer in een Skoda Fabia TDI. Laat ik mild zijn. In beide gevallen was het een strafexpeditie. Wat een onbehouwen blokken."

Mooi dat bij de mini er een fatsoenlijk geluid uit de pijp komt :D

Of deze:

"Dit is een hockeymeisjesauto. Of erger nog, een kappersauto. Je wilt niet weten wat de reacties waren van mijn collega’s toen ik in mijn omgeving vertelde dat ik een Mini ging rijden en dat ik daar zin in had. Je zult er mee moeten leren leven."

Ga zo door @sitechris met deze leuk te lezen testen :thumbsup:

Er zijn zelfs mini´s voor een heel hockey elftal :deuk:

52-IMG_1221.jpg
 

s-line

Forumguru
Afgelopen week met een cooper works gereden, maar het zijn echt kartjes hoor wat kan je die dingen de bocht in smijten zeg!
 

sitechris

Donateur
Qua wegligging top. Daarom was ik ook zo teleurgesteld in de Countryman JCW die ik eerder dit jaar heb gereden. Die miste dat kenmerkende kartgevoel volledig.
 

Joske

Forumguru
Leuke review, alweer heel ontspannen om te lezen.. het enige dat ik nog mankeer is een foto van onder de motorkap, dat vind ik ook altijd leuk om te zien in een artikel over een auto :)
 

VEEJAY

Forumguru
Ik vind ook dat als een auto de Driveaholic doet grijnzen, hiervan een foto geplaatst moet worden. Hoe dichterbij de hoeken van de mond bij de oren staan des te beter de auto.

Met vriendelijke groet,
 

Desperado

Forumguru
Eindelijk gelezen. Wat mij vooral verbaasd is dat je in de 3 180 haalt en dat de top maar 30 km hoger ligt.
 

sitechris

Donateur
Zie je tegenwoordig wel vaker. De lange bakverhoudingen hebben alles met laag houden van verbruik te maken. Minder toeren = minder brandstof. Bij 160 km/h in 6e versnelling draait het blok nog geen 3000 toeren. Is voor een benzineauto natuurlijk niet veel. En dankzij de turbo levert de auto bij laag toerental natuurlijk al wel trekkracht. Ik heb zelf overigens liever korte bakverhoudingen, vind ik leuker rijden.
 
Bovenaan Onderaan