Min Bil : SuberB

eriktv

Forumguru
Wat niet voorgeschreven wordt, maar misschien wel aan te raden bij deze leeftijd/km-stand, is preventieve vervanging van de bouten waarmee de verstuivers vast zitten. Kost weinig en kan je grote ellende besparen. Er staan een paar gevallen van losgekomen verstuivers op het forum, o.a. van @achbrouwer uit m’n hoofd.
 

eriktv

Forumguru
Bij mijn CFGB was het 2x de wht 004 739. Kan bij jouw blok anders zijn, maar misschien helpt het je op weg met zoeken. Ik had ze vorig jaar preventief laten vervangen, maar laatst kreeg ik nogmaals verse bouten erin bij de vervanging van mijn verstuivers :)
 

Thijs4motion

Forumguru
vandeweek ging het airbag lampje ineens branden,
vandaag tijd om deze uit te lezen, foutcode P01221 + google
12 beschadigde draden en 1 gebroken tussen de body en de deur.

zodra deze volgende week binnen is maar eens aan het solderen
 

Eltjo

Forumguru
Bekend verhaal, maar zo veel draden beschadigd? Bij mij 1 gebroken en 1 beschadigd. Hersteld door stukje tussen te solderen en te omwinden.
 

Thijs4motion

Forumguru
helaas zo veel, als het er enkele waren dat had ik deze gewoon gerepareerd.
maar als ik deze allemaal wil maken wordt het wel een bele bundel buiten de deur.
reparatieset is lang genoeg dat deze in de deur komt, dan nog even verschillene lengtes hanteren dan wordt het geen dikke worst.
zal nog wel

1674841189410.png
 

EdK

Forumguru
Buiten dat het een dikke worst word, Je gaat solderen op het punt waar het het dan weer het meest beweegt.
En door solderen maak je van een soepele draad op dat punt een stugge draad, en stug breekt sneller dan een soepele draad.
Maw met een jaar of met massel twee jaar heb je dan het probleem weer terug.
Beste is de boel doorknippen en terughalen naar deur en naar cabine en daar de lassen maken.
Of een nieuwe draad (reparatie) boom, maar dan wel met langere draden zodat de boel minder onder spanning komt te staan !
Want dat lijkt nu wel het geval te zijn geweest !
Maar goed leuk klusje voor de zaterdag in het zonnetje zonder regen en kou.....
 

Thijs4motion

Forumguru
heb gekeken voor een kabelboom, minimaal € 200,- en dan nog de goede vinden ivm alle opties
kessy, sound system e.d.

reparatiesetje kost hier zo'n 70 euro,
zodra het binnen is inplannen om op mijn werk te doen warm en binnen

weersverwachting in het weekend is rond de - 10 graden
 
Bovenaan Onderaan