Mijn Superb II Combi

Na enkele jaren met een A4 Avant gereden te hebben, wou ik iets anders dan de gemiddelde vertegenwoordigersauto in België. Ik wou meer auto en minder veel betalen voor een logo. Niet dat die Audi slecht was maar als men vaak op de baan is, wil ik toch meer comfort en luxe. Zo kwam ik uit bij de Superb II Combi.

Mijn configuratie:
Skoda Superb II Combi 2.0 CRTDI DPF 140pk 6v

Pack Elegance
- Buiten- en achteruitkijkspiegels met automatische dimfunctie
- Interieur "Glamour" leder zwart
- Manueel bediend zonnescherm aan de zijruiten
- Metaalkleur Black Magic
- Navigatiesysteem Columbus
- Parking Assistance System
- Tapijten
- Verwarmde voor- en achterzetels

Opties
- Afneembare trekhaak
- Afwezigheid motorkentekens
- Alarm met sleepfunctie
- Elektrische opening van de achterklep
- Interieur "Mirage"
- Lichtmetalen velgen 17" Trifid
- MDI
- Opbergnetten in de koffer
- Panoramisch open dak
- Pre-installatie Bluetooth
- Skizak
- Soundsystem 10LS
- Sunset
- Verwarmde vooruitsproeiers
- Versterkte vering
- Zijdelingse airbags achteraan

Accessoires
- iPod kabel
- Skoda kinderzitje
- Skoda stoelverhoger

corsaar

Senior Member
barteke@ luxer kan toch niet menig ander kan hier niet tegenop.
Wat zit er niet aan/op ?
Een rijdend droomkasteel lijkt mij.

Er zitten verschillende zaken nog niet op maar die vond ik niet nodig zoals de wegrijhulp op een helling, de Styling Kit, het Cargo Platform Concept, de 'Rest' tapijten, cd-lader, bij-standsverwarming, tv-ontvanger, KESSY, ... maar voor de rest heel goed uitgerust.

Voor KESSY heb ik niet gekozen omdat ik het nut niet meteen inzie van het systeem. Hetzelfde ook voor de elektrische kofferklep maar daar had ik nog een beetje budget voor over en koffer gebruik ik heel vaak.

Veel van die zaken zijn heel leuk en soms nuttig maar men moet niet overdrijven. Op een knopje drukken om de deur te openen en de sleutel in het contact steken is geen werk. Hetzelfde om even de achterklep open en dicht te doen. De mens is al lui genoeg tegenwoordig en zelf wil ik niet binnen 10-20 jaar (terug) een dikkerd zijn die klaagt dat hij op het knopje van de elektrische raambediening moet duwen om een ruit naar benenden te laten zakken.

vincefra

Actief lid
prachtig ... heb besteld zelfde model met iets andere optielijst ... en andere kleuren (onyx zwart interieur, mocca brown koetswerk)

Heb bvb. wel de bijstandsverwarming, kessy systeem, .... maar toch een paar zaken niet gebruikt zoals:
- houtfineer (lijkt plastiek) laten vervangen met mirage plaatjes (lijkt ook plastiek ...) - dus bij houtfineer gebleven (beiden zijn lelijk ... geef geen extra geld uit zie)
- opbergnetten, skizak, ... (je hebt al zoveel andere blokkeer middelen ... nog netten die dan in elkaar verward geraken ...). Heb wel het scheidingsnet genomen ...
- wegrijhulp ook niet genomen ... maar heb een automaat en dat is minder gevoelig aan achteruit bollen hé ...
- tv ontvanger ... belachelijk ding. als je rijdt werkt het niet (wat logisch is - zou de bestuurder kunnen storen) en op dat klein schermpje vooraan heb je van de achterbank ook geen nut van. Heb gewoon dvd schermpjes laten inbouwen voor de achterste rij ... (alpine systeem)
- cd-lader ... je kan al een sd kaartje gebruiken, de interne harde schijf, via mdi zowat elk mogelijk mp3 ding aansluiten en dan nog eens Bluetooth audio streaming ... tja als dat niet genoeg is dan kan je inderdaad een CD lader er bij nemen ...
- heb ook verduisterde ruiten genomen (wat mooier is in een mocca brown wagen / zwarte wagen
- multifunctioneel stuur

Kan je eens aangeven welke week je je bestelling hebt geplaatst en wanneer de verwachte leverdatum is? (Alsook waar je deze besteld hebt?)

corsaar

Senior Member
vincefra@ een supercar !
Inderdaad is dat houtfineer niet fraai, mijn zoon heeft dat ook laten vevangen voor onix. En toch zullen er mensen zijn die het wel mooi vinden, anders werd het niet gemaakt !

Bovenaan Onderaan