RogerS
Forumguru
Vandaag naar TVS Engineering geweest om de software instelling van de DSG bak aan te passen en tegelijkertijd ook maar de motor te laten chiptunen.
Het duurde allemaal wat langer dan gehoopt omdat de Superb toch al een beveiligde ECU heeft. Deze kon niet meer via de ODB poort worden geprogrammeerd maar moest daarvoor worden uitgebouwd.
Na de eerste run was er nog een dip in de vermogensopbouw maar dat hebben ze er nog mooi uit gehaald.
De DSG bak schakelt nu later op en bij langzaam rijden, file-rijden, ook weer terug naar de 1. Hopelijk verlengt dit de levensduur van de koppelingsplaten. Ook het rijden in de S-stand is nu bruikbaar gemaakt. Er wordt nu tenminste niet meer bij 6500 toeren pas opgeschakeld.
Als laatste ook nog een vermogensrun gedaan waarvan ze mij de resultaten nog zullen emailen. De max waardes zijn nu: 210 pk / 155 kw bij zo'n 5300 toeren en een max koppel van 335 NM bij 3200 toeren bij het gebruik van E10 benzine (dat zijn de voordelen van het dicht bij Duitsland wonen. Ik tank E10 voor zo'n €1.51.).
De vermogenstoename merk je wel als je het gaspedaal intrapt. Helaas was het op de weg terug via Duitsland te druk om testen wat nu de topsnelheid is. Één keer geprobeerd maar bij 218 km/h moest ik alweer afremmen.
Het duurde allemaal wat langer dan gehoopt omdat de Superb toch al een beveiligde ECU heeft. Deze kon niet meer via de ODB poort worden geprogrammeerd maar moest daarvoor worden uitgebouwd.
Na de eerste run was er nog een dip in de vermogensopbouw maar dat hebben ze er nog mooi uit gehaald.
De DSG bak schakelt nu later op en bij langzaam rijden, file-rijden, ook weer terug naar de 1. Hopelijk verlengt dit de levensduur van de koppelingsplaten. Ook het rijden in de S-stand is nu bruikbaar gemaakt. Er wordt nu tenminste niet meer bij 6500 toeren pas opgeschakeld.
Als laatste ook nog een vermogensrun gedaan waarvan ze mij de resultaten nog zullen emailen. De max waardes zijn nu: 210 pk / 155 kw bij zo'n 5300 toeren en een max koppel van 335 NM bij 3200 toeren bij het gebruik van E10 benzine (dat zijn de voordelen van het dicht bij Duitsland wonen. Ik tank E10 voor zo'n €1.51.).
De vermogenstoename merk je wel als je het gaspedaal intrapt. Helaas was het op de weg terug via Duitsland te druk om testen wat nu de topsnelheid is. Één keer geprobeerd maar bij 218 km/h moest ik alweer afremmen.
Laatst bewerkt: