Mijn Skoda Octavia vRS 220 2016

marwin

Forumguru
Had al een topic (terug van weg geweest) , maar dat was meer als een soort her voorstel rondje dan een topic specifiek over de auto zelf qua updates en fotos.

Maar zal proberen deze af en toe bij te werken en nieuwe fotos en update-jes toetevoegen.

Mijn nieuwe trots is een:
  • Skoda Octavia 3 vRS 220 bwj. 2016 (redelijk standaard uitvoering)
  • Black-out edit (geen chrome exterieur details)
  • Octavia VRS Extreme 19" velgen zwart gepoedercoat
  • Zwarte batches
  • Zwarte Achter bumper beschermings strip
  • Zwarte uitlaten tips
  • Rubberen VRS matten
  • Led stad/spiegel/kofferbak -verlichting
  • mudguard (of in de volksmond spatlappen)
Als bijlage nog wat fotos....
 

Bijlagen

  • IMG_20200920_200430.jpg
    IMG_20200920_200430.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 343
  • IMG_20200920_200449.jpg
    IMG_20200920_200449.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 391
  • IMG_20200920_200506.jpg
    IMG_20200920_200506.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 369
  • IMG_20200922_134734.jpg
    IMG_20200922_134734.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 377
  • IMG_20201007_180406.jpg
    IMG_20201007_180406.jpg
    970,1 KB · Weergaven: 365
  • IMG_20201011_182259.jpg
    IMG_20201011_182259.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 350
  • IMG_20201011_182308.jpg
    IMG_20201011_182308.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 266

Jee13

Forumguru
Mooi !
Ik ben helemaal verliefd op je steelgrey kleur

Je hebt bij superskoda de logos in zwart/kleur van je auto

Voetsteun in RVS maakt je voetenruimte compleet te samen met led voetverlichting ipv glaslampjes die nu in units zitten

Je mooie rubberen matjes zijn in winter praktisch, maar wel velours setje voor zomer scoren nog

o3-znk-int-f7a.jpg


o3-ftr-oem.jpg
 

marwin

Forumguru
@Jeet23 Bedankt voor de complimenten...

De Logos zijn voor en achter al helemaal zwart, die van superskoda idd, maar die jij stuurt met steel grey binnen kant is ook wel sexy he!!. De rubberen matten vind ik niet eens zo gek staan met honingraat motief en vrs logo en met kinderen erg praktisch... even afspoelen en klaar. Maar misschien in de zomer idd switchen naar vrs velours setje. De Alu voeten steun is onderweg, al hoewel die van oom Ali is, dus het is nog even bekijken of dat wat is of dat ik voor die originele versie van Superskoda moet gaan..

Ledjes in interieur staat idd nog op mijn to-do lijstje incl originele vw led kenteken verlichting.

Ik zie in jou profiel foto dat jij zwarte onder lip heb, is dat die opzet stuk van superskoda ook?

Verder zie ik heleboel leuke opties bij superskoda......
 

JeSko

Forumguru
Prachtige RS! Mooiste kleur imo voor een RS na Moonwhite. Enige minpuntje zijn de wielen, die steken veel te ver naar binnen, vind dat geen zicht, op geen enkele auto overigens. Spacers zouden hem goed staan, maakt de auto dikker en verbetert de wegligging. Of zoals ik andere velgen met ET 45 ipv, dacht ik de standaard, ET 52 waardes, dan staan de wielen ook veel knapper.

Maar echt knappe rit die RS, moet plezant zijn om met te rijden:D
 

Jee13

Forumguru
Ik moet je verklappen dat mijn voetsteun ook uit China komt, geen verschil met de orginele op het eerste oog te zien hoor.

Waar heb jij de rubberen matjes vandaan, is ideaal voor winter

Op het onderste deel van mijn voorbumper heb ik folie zitten, Bram heeft de kunstofversie
Voor mij was het een probeersel, maar bevalt me goed en staat leuk, tevens was ik benieuwd of dit snel door steenslag zou beschadigen, maar ik heb nog geen pitje kunnen ontdekken

ik heb evt een linkje waar ik die folie vandaan heb
 

marwin

Forumguru
Prachtige RS! Mooiste kleur imo voor een RS na Moonwhite. Enige minpuntje zijn de wielen, die steken veel te ver naar binnen, vind dat geen zicht, op geen enkele auto overigens. Spacers zouden hem goed staan, maakt de auto dikker en verbetert de wegligging. Of zoals ik andere velgen met ET 45 ipv, dacht ik de standaard, ET 52 waardes, dan staan de wielen ook veel knapper.

Maar echt knappe rit die RS, moet plezant zijn om met te rijden:D

Dankje dankje, ik snap wat je zegt met dat de wielen standaard redelijk ver naar binnen staan, spacers vind ik altijd beetje eng, horror verhalen gelezen over lagers, slijtage, bijwerkingen en aanloop geluiden... en daarbij ben ik wel iemand die zich graag houd aan de fabrieks/ontwerp waardes qua onderstel.. Zou een reden voor zijn geweest toch denk ik dan.. maar wie weet ga ik me er zo erg aan irriteren dat ik toch een x doe...

Ik moet je verklappen dat mijn voetsteun ook uit China komt, geen verschil met de orginele op het eerste oog te zien hoor.

Waar heb jij de rubberen matjes vandaan, is ideaal voor winter

Op het onderste deel van mijn voorbumper heb ik folie zitten, Bram heeft de kunstofversie
Voor mij was het een probeersel, maar bevalt me goed en staat leuk, tevens was ik benieuwd of dit snel door steenslag zou beschadigen, maar ik heb nog geen pitje kunnen ontdekken

ik heb evt een linkje waar ik die folie vandaan heb

@Jee13 Links je zou super zijn.. Al hoewel de kunststof versie ook de wereld niet kost, alleen las ik dat die verlijmd wordt met de bumper waar ik dan weer niet zo voorstander van ben.

Ik was wat sceptisch over die china voetsteun maar dat komt wel goed dus, beterrrr!!

Linkje naar matten:
zwart versie
rode lijn versie
 

JeSko

Forumguru
@marwin

Begrijpelijk hoor, zelf moest ik er ook niet van weten maar alle ervaringen op dit forum hebben mij ook overtuigd om met afwijkende ET waardes te rijden, mijne is verlaagd op Eibach en rijd op ET45, en dat rijd fantastisch, veel betere wegligging en dito rijgedrag. Als je er eens tijd voor hebt kan je hier veel terugvinden over spacers, talloze leden rijden er succesvol met rond, sommigen zelfs met extreme verschillen en die hebben daar volgens mij nooit problemen met gehad. Maar uiteraard vooral je eigen buikgevoel volgen en doen waar je jezelf het beste bij voelt:thumbsup: Succes ermee!
 

Jee13

Forumguru
Ja mijne komt ook bij finest-folia vandaan, maar die staat niet meer op ebay zag ik

Is prima zelf te doen, enige lastige is dat rooster er uit halen.
Ik heb de mijne toen gelijk hoogglans gespoten
 

marwin

Forumguru
Tips om het rooster heel te verwijderen? Want ga denk even velletje bestellen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

BramVRS

Forumguru
Hele mooie RS heb je. Moet zeggen dat ik geen fan ben van de Extreme velgen maar deze zijn wel heel gaaf! Geniet ervan.
 

jesse_s93

Donateur
Hele mooie Octavia RS! Geniet ervan :)
In het topic over mijn Scala zie je een voor en na foto met het chromen logo en het logo in steel grey/black magic, mocht je willen zien hoe dat eruit ziet.
 
Bovenaan Onderaan