Mijn rooie Fabia II

Kimopo

Senior Member
Beetje bij beetje ben ik mijn rooie aan 't "opleuken"
Vandaag had ome Ali m'n anti-slip matjes gebracht en via Banggood, een andere chinees had ik vandaag de brillenklep binnen...
Beiden meteen maar geïnstalleerd... nu is het wachten op de kussenrandjes voor tussen de voorstoelen en de handrem, die stuurt ome Ali nog na :jaja:

De stoelboxjes liggen al klaar maar ja, punt 1 is tijd en punt 2 de juiste gereedschappen :pieker:
 

Bijlagen

  • Anti-slip_1.jpg
    Anti-slip_1.jpg
    69,4 KB · Weergaven: 108
  • Anti-slip_2.jpg
    Anti-slip_2.jpg
    69,5 KB · Weergaven: 109
  • Anti-slip_3.jpg
    Anti-slip_3.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 106
  • Anti-slip_deur.jpg
    Anti-slip_deur.jpg
    61,2 KB · Weergaven: 99
  • Brilklep_2.jpg
    Brilklep_2.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 98
  • Brilklep_1.jpg
    Brilklep_1.jpg
    34,6 KB · Weergaven: 108

Kimopo

Senior Member
Ik ben best kritisch als het om een auto gaat, mijn oude Atosje zag er nog heel goed uit en deze rooie tijdens de proefrit óók...
Helaas bleek de was flink dik in de goten gesmeerd ofzo want na n heftige regenbui waren scheuren zichtbaar geworden waar ik behoorlijk verdrietig van werd.... ik had voor minder geld andere auto keuzes laten schieten vanwege zichtbare schade.
In een mail had ik de verkoper hiervan op de hoogte gesteld en hij bood aan dit te repareren op hun kosten :thumbsup:
Tevens hebben ze de stekker bij m'n trekhaak vervangen... ik had speciaal een auto met trekhaak gekozen dus was 't wel zo fijn dat de stekker het zou doen natuurlijk :)

Hieronder te zien hoe de dakgoot er nu uitziet en in het klein linksonder hoe deze eruit zag en dat was rechts net zo.
Ik weet dat rood feitelijk kwetsbaarder is om schade zichtbaar te laten zijn maar dit vond ik té gek.
De vele kleine steenslagplekjes zijn helaas niet makkelijk te verbloemen (in het dagelijks leven) dus daar moet ik mee leven.

Evengoed ben ik erg blij met deze rooie :jaja:
 

Bijlagen

  • voor-na.jpg
    voor-na.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 65

Kimopo

Senior Member
Goed bezig :thumbsup: Is het hele dak overgespoten?

Zover ik begreep zouden alleen de goten gespoten worden, geen idee hoe het precies gegaan is maar 't ziet er best netjes uit... alleen daar waar t dak ophoud en de spoiler begint is het op enkele plekken wit, maar dat was t al vóórdat ik 'm terugbracht voor die reparatie.
Misschien is er al eerder wat aan gedaan, dat weet ik dus gewoon niet :pardon:
 
Laatst bewerkt:

Kimopo

Senior Member
Gisteren overigens de 2e keer getankt toen het reservelampje aanging zodat ik een beetje n gemiddeld verbruik kon uitrekenen.
Zoals het er nú uitziet heb ik 846km gereden met 50,4liter wat volgens mij niet heul beroerd is voor deze auto uit 2007 en rij op 185/60/R14 banden.
Ik had altijd al een redelijk zuinige rijstijl (overgehouden uit een financieel slechtere periode) maar ook nu zal ik niet altijd 130 gaan omdat 't mág maar gewoon rond de 110 aanhouden... maar wél op CC nu, heerlijke uitvinding ;)

Naar huis kom ik altijd door Duitsland en heb daar al wel n paar keer t pedaal ingetrapt dus de motor krijgt soms best even wat werk te doen...

De boardcomputer gaf de vorige tankbeurt aan dat ik ca 900km kon halen gebaseerd op de voorliggende 50km en met 846 kom ik daar dus aardig bij in de buurt.


Ik rij per dag 20km naar het werk (heen en terug) en maak regelmatig ritten van ca 260km naar 't Westen (uit en thuis)
 
Laatst bewerkt:

Kimopo

Senior Member
In andere topics heb ik al aangegeven aardig wat pech met deze auto gehad te hebben in die 8 weken dat ik 'm nu heb maar, tot op heden (met tegenzin of niet) heeft de verkoper dat opgelost.

Een aanrijding door een meneer op een snorbrommer heeft schade aan m'n bumperhoek rechtsachter en m'n bijrijdersdeur veroorzaakt maar wordt volgende week gerepareerd nu de tegenpartij schuld heeft bekend.

Verder dus maar proberen te gaan genieten van deze rooie maar geloof me, dat viel best ff tegen na zóveel pech dat ik dacht dat de auto niet bij mij wilde zijn en ik serieus overdacht om deze dan maar weer in te ruilen voor n andere :pardon:

Aan de andere kant, hoeveel pech kán ik nog verwachten :arghh: en inruilen gaat me uiteraard geld kosten dus ik hoop er maar het beste van.

Dat als uitgangspunt houdend heb ik van t weekend de kappen voor de voorramen besteld en deze waren vandaag binnen.
Ik gebruikte deze voor het eerst bij mijn Opel Vectra (periode 2001) omdat ze er daar al opzaten en heb ze sindsdien bij elke volgende auto erop gezet.
Deze keer echter heb ik vrij donkere maar dat past wél mooi bij de donkere omlijsting :itwasntme:

Voor het eerst echter heb ik er klemmetjes bij gekregen omdat deze autoramen gevoelig zijn voor klemmen en dan weer opengaan... Ik krijg die klemmetjes er echter met geen mogelijkheid tussen en hoop dus dan maar dat de randen zich toch wel gaan zetten en niet voor belemmering gaan zorgen.

Lang verhaal nog langer... hierbij de foto's van de (voorlopig ?) laatste verandering ;)

Fabia-ramen-L.jpg


Fabia-ramen-R.jpg
 

EdK

Forumguru
Verder dus maar proberen te gaan genieten van deze rooie maar geloof me, dat viel best ff tegen na zóveel pech dat ik dacht dat de auto niet bij mij wilde zijn en ik serieus overdacht om deze dan maar weer in te ruilen voor n andere :pardon:

Aan de andere kant, hoeveel pech kán ik nog verwachten :arghh: en inruilen gaat me uiteraard geld kosten dus ik hoop er maar het beste van.

Ach een relatie die op gang moet komen houd in algemeen het langs stand ....:D
Let maar op, als je over een paar jaar afstand moet doen sta je de traantjes weg te pinken...:D
 

Kimopo

Senior Member
Hierbij alsnog de foto van m'n kussentjes tussen de stoel en de handrem... zó zullen kleine items niet zómaar verdwijnen onder de stoelen of juist dáár blijven steken waar je niet bij kunt :thumbsup:

IMG_20190702_214012.jpg
 

Kimopo

Senior Member
:pieker: Heb ik dat...

Hmmm, gevalletje van pech geloof k...
Gisteren airco servicebeurt gehad bij Kwikfit, systeem leeghalen, vullen en reinigen en daarna te horen krijgen dat de airco defect is.
Mag niet afrekenen want ze kunnen nu geen 100% garantie geven dat 't koeler is dan voorheen... Dát verdient iig 'n :thumbsup:

Op weg naar 't Westen m'n gedachten los gelaten en herinneren dat verdikkie 's morgens op weg náár kwikfit ik nog koude lucht gevoeld had..
Ik kon dus niet anders dan concluderen dat er iets niét klopt, k kon 'm nooit op standje veel zetten omdat dat té koud werd, en nu ná vullen doettie 't helemaal niet meer

Ik moest 't maar ff 'n dag of 2, 3 aankijken, of de motor/pomp vanzelf weer zou aanslaan nu er dan 135ml was bijgevuld...
Misschien zou t 'n zekering zijn, of 'n relais werd er nog door kwikfit gedacht

Affin, lang verhaal langer... Zat uiteindelijk in Woerden bij Skoda/VW dealer #Maasautogroep om te vragen of zij tijd hadden om te kijken óf 't idd 'n relais of zekering was...

De monteur heeft 'n klein testje gedaan en binnen 10 seconden zei hij: het systeem is gewoon volledig leeg

Kwikfit weer gebeld, die zou z'n apparaat dan maar ff moeten nakijken want ja, anders was er in 't volautomatische apparaat iets niet goed gegaan en was 't systeem alleen leeg gehaald

Verder rijden met 't lege systeem met deze temperaturen werd afgeraden dus zat ik daar aan de koffie en werd die rooie dáár gevuld...
Wel voor 'n hogere prijs dan de ANWB deal was maar ok... Da's dan mijn pech

<Zucht> zou 't nú dan klaar zijn met alle pech

Ik ga zó eerst met de nota naar kwikfit want ff serieus, zij lieten me rijden met "misschien slaat de pomp later nog wel aan" terwijl óók zij dat simpele testje eerst hadden kunnen doen :(
 
D

Deleted member 26486

Ik wil niemand van opzet betichten, maar dingen zoals dit ‘grapje’ met je airco-unit hoor je toch vaker van fastfitters. Je gaat voor een (preventieve) check en ‘ ‘jeetje mina meneertje, u hebt een groot probleem!’. Reden voor mij om altijd naar een bedrijf te gaan waarvan ik merk dat er met liefde en aandacht aan je auto gewerkt, in mijn geval de dorpsdealer of Bosch dorpsgarage. Niet dat dealerbedrijven de boel nooit flessen of fouten maken, maar in de regel heb ik daar betere ervaringen. Bosch Carservice-vestigingen ook erg tevreden over trouwens.
 

Kimopo

Senior Member
Nou, 't is (ná even praten) netjes opgelost, 't feit dat ze wisten dat ik met deze temperaturen 'n rit van 160km enkele reis te gaan had werd doorslaggevend.
Óf de melding dat ik 't hogerop zou zoeken ;)
Zelfs nadat er akkoord gegeven werd om het verschil terug te betalen werd ik nog ff gebeld.

Ze moesten me toch gelijk geven dat ik had mogen verwachten dat ik met 'n werkende airco binnen komend óók met 'n werkende airco op pad had moeten kunnen gaan.
Het geld kan k met 'n dag of 2, 3 terug verwachten.

En, voor mij nóg belangrijker zelfs, ik heb 'n een excuus gekregen dát 't zó gegaan was.

Hun apparaat werd nu nagekeken, al waren 2 auto's vandaag wél goed bijgevuld maar blijkbaar haperde 't systeem soms en gaf onterecht aan dat alles klaar was.
Ze hadden niet eerder klachten gehad waarop ik had gezegd, nee, ws ben je dié klanten gewoon kwijt

Eind goed al goed :jaja:
 

Kimopo

Senior Member
En daar bentik weer...

Vorige week bij t oprijden van de A3 na een tankbeurt merkte ik dat de wagen bijna uit de bocht schoof zonder dat ik hard reed...
Vreemd, gelijk ff gestopt om te checken of ik soms n lekke band had (al hoorde ik niks geks) maar nee, dát was niet het geval.Door naar 't Westen en onderweg viel me op dat ik een vreemd geluid hoorde, n soort van zingen bij ca 80km p/u :pieker:
Dit verdween soms opeens weer maar viel toch elke dag wel op en na t weekend toch maar met de toet van hubby naar het werk gegaan en de rooie laten staan.

Vanmorgen kon ik terecht bij een garage hier (die goed aangeschreven staat bij velen) en telefonisch zei hij gisteren al dat het hele verhaal klonk als een defecte lager.
Dit werd vanmorgen inderdaad bevestigd, het betreft linksachter terwijl ik het idee had dat het linksvoor was waar het geluid wegkwam.
Het mindere gripmoment in de bocht was ws toeval of wat vuil op de weg en werd niet verdacht met dit euvel te maken te hebben.

Wel werd meteen opgemerkt dat m'n linker voorband een breuk heeft in de radiaalband en een lichte uitstulping aan de binnenzijde heeft.
Aangezien ik nog een extra bandenset in de garage heb staan zullen die vrijdag ook meteen ook overgezet worden want die uitstulping kan blijkbaar het risico op een klapband verhogen.

Dus als hij de nieuwe lager krijgt die een ABS sensor heeft, komt de prijs uiteraard wat hoger te liggen, op € 165 incl montage.
De 4 banden worden voor € 12,50 per wiel overgezet dus al met al gaat het me nog meevallen...:itwasntme:
 
Bovenaan Onderaan