mijn octavia II Tdi

hallo,

Ik ben nieuw hier en en sinds een week een Skoda Octavia II 1.9 TDI.
Deze was kapot, de versnellingsbak was kapot gelopen, dus heb ik er een nieuwe versnellingsbak onder gezet, incl koppeling en dubbelmassa vliegwiel(ben zelf 1e monteur), zodat ik ook geen problemen meer krijg met het dubbel massa vliegwiel.

het is een 1.9TDI combi uit 2006, kleur zwart metallic.

alle niet gespoten lijsten zijn er momenteel af, omdat deze nu bij de spuiter liggen om gespoten te worden.
In de toekomst komt er nog een mooie nav in, originele spoiler, 18inch velgen en xenon.

ik werk zelf bij ford en heb hiervoor een focus tddi gehad, een Golf VR6 en een Golf II 1.3

foto's zeggen meer dan woorden,
Foto-HSNDTWJB.jpg

Foto-PPWRLA77.jpg

Foto-WPZSNFXT.jpg

Foto-AHIABNJG.jpg

MVG Martijn
 

Gieliovd

Forumguru
Welkom Martijn!

Weer iemand met echte kennis van wagens op het forum. Misschien kun je iemand nog eens vakkundig helpen met een probleem!

Jouw wagen kan er weer even tegenaan zo te horen. Veel plezier ermee!
 

MarcoO2

Forumguru
Welkom! Mooie wagen! En leuk die foto's, dan krijg ik als leek ook eens een idee hoe alles eruit ziet! :xyxthumbs:
 

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Martijn, ook welkom en leuk dat je als "Fordman" een O2 hebt. Ben je er gewoon tegen aan gelopen of heb je de O2 gezocht ?
Ik heb ook een Focus gehad, Combi en nu dus een O2, zelfde als jij hebt. Ideale wagen die O2, ik zit niet voor niets op dit forum. Gaat veel over auto's maar ook heel veel over andere dagelijkse zaken. Net een soap !!! Let maar op.
 
hey,

bedankt voor jullie reacties.

Ik was aan het sparen voor een octavia en toen kwam deze op mijn pad, het is een erg nette auto, maar hij had wat werk, ideaal voor mij :D.

tot nu toe bevalt hij erg goed!

gr martijn
 

Constant

Erelid
Vliegwiel van de Golf III schoot los bij 180.000 km, net iets anders maar even merkwaardig (en kostbaar).
 
volkswagen is niet zo'n ster in het maken van goede versnellingsbakken, bij mij was het differentieel kapot gegaan. een bekend probleem bij VW, daar hebben ze al jaren last van!

gr martijn
 
ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet zeker weet of deze bakken nog steeds dezelfde problemen hebben, maar ik weet wel dat de polo vanaf 95, de golf 4 vanaf 98 enz enz, allemaal problemen hebben met het differentieel met bepaalde type versnellingsbakken.

ik weet dus niet of het puur toeval is dat de versnellingsbak van mijn O2 kapot is gelopen, ofdat die kwaal er gewoon nog inzit. daarbij komt dat het dubbelmassa vliegwiel van een tdi ook niet bekend staat om zijn lange levensduur....
 
hier weer een paar updates van de auto, heb inmiddels alle lijsten in de kleur van de auto laten spuiten, de dakdragers mat grijs laten spuiten en een origineel uitlaat sierstuk gemonteerd(gekocht bij de grootste skoda dealer in tsjechie!)

Foto-DABBGJNT.jpg

Foto-66VCOKIF.jpg

Foto-WVGTEQBK.jpg


betere foto's en van een schonere auto volgen. ik kwam namelijk net terug uit tsjechie!

gr martijn
 

___JC___

Forumguru
Mooie auto hoor maar wat ik niet snap is waarom mensen op die vreselijke zwarte wielen rondrijden een paar maanden per jaar. Mijn winterbanden worden gewoon op de 17 inch Pegasus velgen gezet. Zal best iets meer kosten bij het wisselen, maar het oog wil ook wat.

En ja de pekel is niet goed voor je velgen, maar hoe vaak pekelen ze nu helemaal in Nederland. Ik kan in ieder geval niks zien aan mn velgen na 4 jaar.
 
nou in mijn geval is dat omdat ik de originele 15 inch stalen velgen heb gebruikt die ik heb en vd zomer 18 inch ga kopen. ik vind persoonlijk de wieldoppen geen gezicht en ik vind het zo prima staan, daarnaast ga ik zo nu en dan naar tsjechie en ook op wintersport, dan ligt er zat pekel en ook een soort grit wat zeker niet goed is voor je zomerwielen.

gr martijn
 
Bovenaan Onderaan