Mijn Octavia 1.6 TDI Greenline

Ik rij nu 2 weken in mijn zwarte Octavia en ik moet zeggen, wat een G E W E L D I G E auto! Heerlijk zuinig als je wil, maar ook voldoende power als je erom vraagt.

Zoals in het voorstel topic geschreven, heb ik deze auto bij LeasePlan in Breukelen gekocht. Een ex lease auto dus met 116000 km op de teller. En hoewel ik vroeger niets van ex lease moest hebben (afgeragt, slecht onderhoud), kijk ik daar sinds ik bij LeasePlan werk iets genuanceerder tegenaan. Ja het klopt dat er (slechte) uitzonderingen zullen zijn, maar ook die zie je bij de dealer. Omdat ik bij LP werk kan ik de historie zien, maar die adverteert LP ook op hun site en ik heb eea gecontroleerd zonder ook maar één vergeten item of beurt te zien. Vooralsnog niets dan lof vanaf mijn kant. Je kunt zeggen je niet kunt onderhandelen over de prijs, maar aan de andere kant weet je nooit of je het goed gedaan hebt. Als je bij je dealer onderhandeld over de prijs en hij zegt bij jouw eerste tegenbod "akkoord", heb je dan een goed gevoel of denk je dan "dat ging wel erg snel, er zat vast meer in"? Kortom ieder zijn ding.

Waar het mij om ging was hoeveel moet ik bijleggen. De inruilwaarde van mijn Golf berekend op €4500, hoewel ik eigenlijk ervan uit ging dat het rond de €3000 zou zijn (ivm hoge kilometerstand). Uiteindelijk €4250 gekregen en de deal gesloten. Nog eea afgesproken wat hersteld zou worden aan de auto. En eerlijk is eerlijk de auto is in een prima staat afgeleverd. Enige minpunt is dat hij niet afgetankt was, maar ik had ook geen onderhouds pakket ofzo gekocht.

Zou ik hier weer naar toe gaan? Ja, maar er zijn meerdere aanbieders dus ik staar me niet blind op LP. Zo heeft mijn dochter hier ook gekeken, maar uiteindelijk bij een KIA dealer een auto gekocht.

Groet,
Michael
 

oco1979

Forumguru
+/- 400 euro,hebt goedkoper en duurdere.
Vooral EGR laten dichtzetten,want anders zal het meer kosten dan deze.
 
Maar je EGR zorgt toch voor schonere (minder) uitstoot? Als je deze dicht zet dan heb je dus meer uitstoot. Ik weet het nog niet....
 

ertromp

Forumguru
Absoluut niet verkeerd hoor de auto's van leaseplan.
Menig dealer en autobedrijf koopt daar ook auto's in om de showroom mee op te vullen.
 

oco1979

Forumguru
Maar je EGR zorgt toch voor schonere (minder) uitstoot? Als je deze dicht zet dan heb je dus meer uitstoot. Ik weet het nog niet....

klopt min of meer, das te zien hoe groen je zelf wil zijn en wat je van geld voor over hebt.
Vroeg of laat zal je problemen met deze egr hebben.
 
Bovenaan Onderaan