Mijn O3 rijdt inmiddels ook rond

En aan de golftas achterin is te zien: deze auto is geslaagd voor de 'driver test'.........
wellicht ooit eens tot ziens op een golfcourse, ik speel op Flevoland-Lelystad.
Leuk, ik speel reegelmatig op Doorhout-Mees in Biddinghuizen. Lelystad nog nooit gespeeld. Wie weet ;)
En ja natuurlijk stond de O3 op mijn voorkeurslijstje, maar één van de criteria in de keus voor een nieuwe auto was dat de golftas op deze wijze paste. Zo kwam de O3 wel heel rapid boven aan de lijst.
Moet zeggen dat het nu, na een paar dagen, een genot is om in te rijden. De motor verbaast me echt. Ik zal niet roepen dat je de wereld aan trekkracht hebt met de 1.2, maar het valt me op hoe soepel de motor loopt en die krappe 13K icm. de DSG, vooruit trekt. Je komt gewoon heel goed mee.
Ik ben gewoon erg blij met de keus, zowel qua uiterlijk/set-up als qua rijplezier.

Inmiddels rijd ik ruim 2 weken in de nieuwe O3. Nog steeds heerlijk genieten. Motor (1.2) icm. de DSG vind ik echt verbazingwekkend goed. Ik was sceptisch op voorhand, maar dat valt ernstig mee.
Wat absoluut niet bevalt of moet ik inmiddels zeggen wat niet beviel (zie onder) is de stoel. Na 2 weken al in de rug en heb inmiddels - zoals reeds gemeld - de Recaro erin zitten met oppombare lenden- en rugondersteuning.
Da's 1 probleem opgelost.
Andere wat absoluut niet bevalt is de audio. Dramatisch. Ik ben nu aan het kijken voor een compo-set en als dat nog niet genoeg is wat bas ondersteuning middels een subje. Wordt vervolgd.
image.jpg image.jpg

Laatst bewerkt:
Inmiddels bijna 7 wk. verder heeft de Head&Sholders zijn werk gedaan :D de stoel is weer schoon.

De auto zelf,......... nog steeds prima en veel plezier, alle dagen weer.
Wat me niet bevalt - maar dat had ik reeds aangegeven en wordt aan gewerkt - is de audio, als je het zo nog mag noemen. BAGGER.
Wat ik ook slecht gekozen vind is de positie van de cruise control. DAT DING HOORT OP HET STUUR of via een EIGEN bedieningshendel en NIET in de richting aanwijzerhendel. Maargoed, daar zal op dit forum ongetwijfeld al het een en ander over geschreven zijn, maar daar heb ik niet op gezocht. Ik moest het gewoon ff kwijt.
Vandaag ging de electrische achterklep spontaan open (reed ca. 20km/u) in de stad. Ik had het erg warm, dus misschien meet de O3 dat ook, er zit zoveel op??? Ben toch maar ff gestopt om te sluiten, beschouw het maar als een incident. Die dingen gebeuren nou eenmaal met al die electronica in de auto tegenwoordig.
Verder niets dan lof.

dirkkroneman

Forumguru
Wat ik ook slecht gekozen vind is de positie van de cruise control. DAT DING HOORT OP HET STUUR of via een EIGEN bedieningshendel en NIET in de richting aanwijzerhendel.

Je bent werkelijk de EERSTE die ik daar over hoor.. Maar zoiets merk je toch tijdens een PROEFRIT neem ik aan? Ik heb er ABSOLUUT geen problemen mee en met mij denk ik nog een aantal miljoen (wat, miljard) mensen.. :pieker:

Ohh eh.. #willekeurigewoordenmethoofdlettersUIT

W124

Senior Member
Inmiddels rijd ik ruim 2 weken in de nieuwe O3. Nog steeds heerlijk genieten. Motor (1.2) icm. de DSG vind ik echt verbazingwekkend goed. Ik was sceptisch op voorhand, maar dat valt ernstig mee.
Wat absoluut niet bevalt of moet ik inmiddels zeggen wat niet beviel (zie onder) is de stoel. Na 2 weken al in de rug en heb inmiddels - zoals reeds gemeld - de Recaro erin zitten met oppombare lenden- en rugondersteuning.
Da's 1 probleem opgelost.
Andere wat absoluut niet bevalt is de audio. Dramatisch. Ik ben nu aan het kijken voor een compo-set en als dat nog niet genoeg is wat bas ondersteuning middels een subje. Wordt vervolgd.
Bekijk bijlage 32144 Bekijk bijlage 32143

Jij hebt de ABL? Zoals hier te lezen zijn het audio pakket en dynamic pakket wel een must op de nieuwe O3.

micky

Forumguru
@W124 volgens mij zijn de meesten best tevreden over de EBL stoelen, zeker als ze (zoals bij mij) elektrisch verstelbaar zijn (meer afstel mogelijkheden).

• Leuk
Waarderingen: W124

Schippersss

Forumguru
HAHA, op het stuur, zeker een Volvo of Renault rijder:deuk:
Bij de nieuwe golf,Passat,ect zit deze wel op het stuur. De oudere modellen, zoals mijn Passat hebben hiervoor een apart hendel. Vind meer apart waarom ze hier bij Skoda niet voor gekozen hebben.

EdK

Forumguru
Ik lees vaker op dit forum over tegenvallende standaard stoelen (ook in de EBL). Uiteraard kan dit verschillen van persoon tot persoon!
Tsja als je in de postings van de TS leest dat hij ex hernia patient is dan kan ik me zo voorstellen dat je een aangepaste stoel nodig hebt.
En voor mensen zonder rugklachten zal de standaard stoel gewoon voldoen.

En tsja de CC op het stuur.................. doe me een lol en ga VAG niet op een idee brengen dmv een email oid
Waar hij nu zit is de meest perfecte plek voor een CC

Bovenaan Onderaan