mijn nieuwe velgen!

Ik heb de velgen via marktplaats, ze kwamen onder een golf 6 vandaan die als lesauto omgebouwd werd, dus gingen er stalen velgen onder. het is een hagelnieuw set.

voor de verlaging heb ik alleen veren gebruikt, omdat het maar 3cm is, zo hou je nog een beetje comfort over.
De veren zijn van Weitec(kw), advies prijs is volgens mij 179 euro voor 4 veren, er zijn wel goedkopere setjes te krijgen, maar deze zijn kwalitatief niet zo goed en weitec staat erg goed bekend!

gr Martijn

ps ik ben zelf monteur dus kan alles zelf doen, moet je alles laten doen dan zit er uiteraard een ander prijskaartje aan!
 

___JC___

Forumguru
Na 4 jaar met een Octy gereden te hebben met 4cm verlaging en 17 inch velgen kan ik zeggen dat ik nooit meer een auto zo extreem zal verlagen. Tuurlijk ziet het er fantastisch uit. Het zwaartepunt van de auto zakt waardoor de wegligging verbeterd. Je hebt meer grip, ook bij optrekken en remmen omdat de auto dan ook minder duikt of uit de veren komt. Maar...

- je kan niet meer normaal over drempels. De bodem raakt de drempel en je rijdt de hele onderkant kapot.
- het comfort is volledig uit de auto. Elk richeltje of putje voel je meteen in je rug (passagiers klaagden hier er vaak over).
- je auto trilt langzaam uit elkaar. De kraakjes en trillingen (zowel in de auto als in het onderstel) zijn na een paar jaar echt niet meer te harden. De auto is er denk ik gewoon niet op gebouwd.

Maar goed iedereen ervaart zoiets anders natuurlijk. Het ziet er wel erg goed uit zo! :xyxthumbs:
 

Pendragon

Forumguru
4cm is misschien ook net iets teveel. Af fabriek is de verlaging 2,5cm en ik heb nu 2 x een Octy met verlaging af fabriek en 17" velgen, maar vind het absoluut niet hinderlijk en de auto trilt ook niet uit elkaar. Het is iets stugger, maar vind dat persoonlijk wel lekker. De superb had 18" velgen met verlaging en die was ook iets stugger, maar niet hinderlijk.
 
jc, heb jij misschien een verlagingsset gehad met dempers? dit is altijd wat stugger en het ligt ook aan het merk veren wat eronder zit.

ik ben er iig zeer blij mee en vindt het totaal niet oncomfortabel, het is maar een halve cm lager als een rs en die rijdt ook op 18 inch(meestal)

gr martijn
 

___JC___

Forumguru
Ik had bij aflevering in 2006 een standaard sportonderstel op mn Octavia. Dat was volgens mij een verlaging van 1,5 of 2 cm zonder dat de dempers vervangen zijn.

Omdat ik toch wat lager wilde heb ik de veren laten vervangen door apex veren met een totale verlaging van 4 cm. De dempers zijn gewoon standaard gebleven. Het eerste jaar was ik zeer tevreden, maar met name als je er langere stukken mee gaat rijden werd ik het gewoon zat. Een vriend van me heeft een RS met 18 inch en ik moet je zeggen dat dat nog heel goed te doen is inderdaad. Dat is volgens mij ook een verlaging van 2 cm. Misschien is 4 cm gewoon net ff teveel van het goede.

Ik heb nu een Superb met 18 inch velgen en een normaal onderstel. Voor de looks mag ie zeker nog wel wat zakken. Voor grip hoef ik het niet te doen want het is een 4x4. Wat ik nu helemaal top vind is dat ik gewoon over drempels kan rijden zonder problemen. En het onderstel is best comfortabel voor een Duitse auto.

Ik heb wel geinformeerd naar verlagingssetjes voor de Superb, maar ik wil absoluut dan niet meer dan 2cm verlagen. De dealer gaf aan dat 3cm verlaging de enige optie is. Dat is dus net ff teveel denk ik. En mocht ik veren met 2 cm verlaging vinden dan wil ik eigenlijk eerst met zo een soort setup rijden om spijt achteraf te voorkomen...
 
18" velgen onder een Octavia Combi

Hoi Martijn,

Gave bak geworden man!

al zeg ik het zelf, de mijne is exact zo uitgevoerd!!
Zie het forum "mijn auto": Skoda Octavia II combi; 18" en verlaagd

4-24.jpg


Ook de Weitec's eronder en 18" R32 velgen.
Laten we eens afspreken, kunnen we een foto maken van " de broertjes".

Ik heb de velgen sinds afgelopen december. Ik heb me rot gezocht naar foto's van een Octavia met R32's en zie nu jou kar. top hoor!

Ikzelf heb de ramen nog geblindeerd en ben nog uit op chrome dakrails. Maar die heb jij al!

Veel plezier met je wagen en alle goedkeurende blikken die je krijgt (zeg ik een beetje in eigen belang, haha).

Chris

_
 

Bijlagen

  • Skoda Wanders R32 velgen verlaagd 001.jpg
    Skoda Wanders R32 velgen verlaagd 001.jpg
    18,2 KB · Weergaven: 44
Bovenaan Onderaan