mijn nieuwe velgen!

Ik heb de velgen via marktplaats, ze kwamen onder een golf 6 vandaan die als lesauto omgebouwd werd, dus gingen er stalen velgen onder. het is een hagelnieuw set.

voor de verlaging heb ik alleen veren gebruikt, omdat het maar 3cm is, zo hou je nog een beetje comfort over.
De veren zijn van Weitec(kw), advies prijs is volgens mij 179 euro voor 4 veren, er zijn wel goedkopere setjes te krijgen, maar deze zijn kwalitatief niet zo goed en weitec staat erg goed bekend!

gr Martijn

ps ik ben zelf monteur dus kan alles zelf doen, moet je alles laten doen dan zit er uiteraard een ander prijskaartje aan!
 

___JC___

Forumguru
Na 4 jaar met een Octy gereden te hebben met 4cm verlaging en 17 inch velgen kan ik zeggen dat ik nooit meer een auto zo extreem zal verlagen. Tuurlijk ziet het er fantastisch uit. Het zwaartepunt van de auto zakt waardoor de wegligging verbeterd. Je hebt meer grip, ook bij optrekken en remmen omdat de auto dan ook minder duikt of uit de veren komt. Maar...

- je kan niet meer normaal over drempels. De bodem raakt de drempel en je rijdt de hele onderkant kapot.
- het comfort is volledig uit de auto. Elk richeltje of putje voel je meteen in je rug (passagiers klaagden hier er vaak over).
- je auto trilt langzaam uit elkaar. De kraakjes en trillingen (zowel in de auto als in het onderstel) zijn na een paar jaar echt niet meer te harden. De auto is er denk ik gewoon niet op gebouwd.

Maar goed iedereen ervaart zoiets anders natuurlijk. Het ziet er wel erg goed uit zo! :xyxthumbs:
 

Pendragon

Forumguru
4cm is misschien ook net iets teveel. Af fabriek is de verlaging 2,5cm en ik heb nu 2 x een Octy met verlaging af fabriek en 17" velgen, maar vind het absoluut niet hinderlijk en de auto trilt ook niet uit elkaar. Het is iets stugger, maar vind dat persoonlijk wel lekker. De superb had 18" velgen met verlaging en die was ook iets stugger, maar niet hinderlijk.