Mijn nieuwe trots

Hee leden, eindelijk eerste fotoshoot met mijn nieuwe fabia gedaan. De auto is nu een maand oud dus vond het hoogtijd voor een shoot. Toen ik hem kocht stond er 5km (eigenlijk 14km, mijn broer bij wie ik hem heb gekocht is er mee naar een detailer geweest) op. Gloedjenieuw dus. Inmiddels staat er bijna 3300km op. Nu snap ik het 3300km in 1 maand??? Jup.... Iets te enthousiast met mijn vriendin gewoon random ritjes maken. Maar ook woon werk verkeer telt veel mee. Het was echt even wennen van een Ford focus ST naar 1.2tsi 90pk te gaan. Maar damnnn had ik het maar eerder geweten dan had de focus nooit voor de deur gestaan. Wel krijg ik veel commentaar van mensen dat het "papa's auto wel zal zijn" en "wat moet een 21jarige met zoon nieuwe/grote auto".... Tjaaa i don't know... Ik ben een auto fanaat, als ik iets mooi vind wil ik het. Ik heb bijna 2 jaar lang plezier met de focus mogen hebben, maar dat speels gedrag heb ik nooit gehad. Dus vermogens wijs gezien, had ik geen drol aan de Ford (ik ben iemand(doorgaans) die ook na 7 uur 100 rijd op de a2) en met oog op de hormonen van mijn mooie vriendin, is een compacte stationwagen toch echt beter als een 3 deurs sportcoupé. Ik heb echt niks aan te merken op de fabia, wel vind ik het vervelend dat de auto om elke poep of scheet in temp. veranderingen helemaal beslaat... En ik heb nu 3 keer op hele gekke plekke water gehad maar nergens vocht vlekken of lekkage... Ik heb nog wel wat leuke plannen voor de fabia, gele mistlampen bijvoorbeeld. En ik heb rally spatlappen op maat gesneden. Mocht iemand daar interesse in hebben ik heb de malletjes met juiste schroeflocaties nog liggen. Als ik weet hoe ik een album kan maken zal ik meer foto's toevoegen. Tot die tijd een sneak preview hieronder. FB_20160118_01_55_56_Saved_Picture.jpg Picsart2016-02-1--18-23-34.png
 

Altos

Banned
Goed te horen dat de faab je goed bevalt! Laat de dealer eens kijken na je vreemde vochtige plekken in de auto, ik heb dit totaal niet! Heb er nu ook 3300 km op staan. Er is iemand op dit forum waar bleek dat er een airco slang of zoiets verkeerd zat waardoor er ergens vocht bleef staan. De mijne slaat soms wel aan na instappen maar da's normaal, na 20/30 seconden heeft de climate control alle ramen weer keurig schoon en droog. Succes!
 
Thanks, dat is het gelukkig niet. er lag water bij de achterbank en op de hoedehoes net ofdat het dak zou lekken.
 

Noord26

Forumguru
Pas op met vuilophoping bij de montageplaats van de spatlappen. Daar wil het meestal in gaan vreten na verloop van tijd.

@Thokozanoah

Het blijft een fraaie kar. Doutzen met kaplaarzen lijkt mij ook niets mee. ;)
 
Nee ben ik van bewust. Alleen tis hier echt wel nodig vanwege de landbouw als je de auto langer als een dag schoon wil houden.
 

CDK

Forumguru
Die spatlappen kan echt niet :fool: maar verder een leuke auto :thumbsup: Bij onze Fabia totaal geen last van vocht in het interieur, dus daar moet je zeker even mee terug naar je dealer, dan kan nooit goed zijn!
 

Cordoba

Forumguru
Allereerst veel plezier met de Faab. Op de eerste foto dacht ik te zien dat ie wit was, pas bij de volgende foto realiseerde ik me, dat dat gezichtsbedrog is, en de auto zilverkleurig is. (overigens wel een fraaie foto die eerste met dat licht)

Thanks, dat is het gelukkig niet. er lag water bij de achterbank en op de hoedehoes net ofdat het dak zou lekken.

Toevallig een panoramadak? Doet mij denken aan waterafvoer van panoramadak die verstopt zit (en loopt binnendoor de auto).
 
E

Ex-lid 2926

Ach het heeft wel wat. Als ik b.v in Zeeuws Vlaanderen of het noorden van Friesland of Groningen zou wonen dan zou ik gedurende de oogstmaanden ook spatlappen monteren. De auto onder de klei staat dan wel stoer. maar bij in- en uitstappen heb je de broekspijpen er ook onder zitten. En ik begrijp dat @Ayrton een hele mooie vriendin heeft en klei op de skinnyjeans wil je haar toch echt niet aandoen.
 
Bovenaan Onderaan