Mijn nieuwe skoda Octavia combi 1.4 tsi

Gbu2405

Nieuw lid
Zo. Vrijdag na een krappe vier maanden wachten mijn Octavia combi platin grey opgehaald. Business line met connect pakket. Kortom, alles d'r op en d'r an. Opties: de nodige kabeltjes voor ipad en usb, dubbele laadvloer, schuifdak, 17inch velgen en getinte achterruiten.
En wat rijdt ie zalig... Zo stil, zo soepel, een genot.
Binnenkort wat fotootjes en een wat meer uitgebreide rij ervaring.
Eén dingetje wat een uitdaging lijkt te zijn: telefoon. De microfoon lijkt het niet te doen. Troubleshooting kent de handleiding helaas niet dus moet zelf even puzzelen.

Bliksem95

Nieuw lid
Gefeliciteerd! Mooie kleur! Is ie in Elegance BL uitvoering? Nu de foto's nog ;)

Ben wel benieuwd naar die microfoon problemen. Ik heb ook het connect pakket besteld. Hou je ons op de hoogte?

Groeten

Gbu2405

Nieuw lid
Foto's komen zeer binnenkort, dat beloof ik!
Het is de business line elegance uitvoering inderdaad.

Microfoon: na diverse testjes zelf uitgevoerd te hebben (andere telefoons geconnect, ik bellen, dan weer gebeld worden etc etc), uiteindelijk naar de dealer teruggeweest.
Moet zeggen dat ik daar niet heel warm van werd. De chef werkplaats (die na behoorlijk mijn geduld op de proef gesteld te hebben) besloot uiteindelijk dat er een nieuw microfoontje moet komen "want dat zóu het kunnen zijn". Ja wat moet ik daarmee?! Zóu het kunnen zijn? Hm. In elk geval moet ik de auto woensdag brengen en dan gaan ze er aan sleutelen.

Verder minpunt: de koplampsproeiers. Of beter gezegd, de motorkap sproeiers :-). Gevraagd of ze die óf flink naar beneden willen afstellen danwel eruit slopen. Waardeloos systeem.

Maar de rijervaring is echt onverminderd heerlijk! Verbruik valt mij ook erg mee waarbij ik kan zeggen dat ik alles wel rijd; snelweg, file, bebouwde kom. Zit nu op 6.7 na 900 km rijden. Niet verkeerd toch?

Rallye

Forumguru
Heb je xenon? Dan zijn koplampsproeiers, naast veilig voor anderen (voorkomt strooilicht), verplicht. Bij mij komt er ook vloeistof op de motorkap, maar dat is meestal vloeistof die eerst al de lamp geraakt heeft. Is dat bij jou niet ook zo?

bobby45

Actief lid
hoi

in rijden moet je niet op verbruik letten zo nu en dan als hij warm is ff en sprintje trekken 4000 tpm en niet harder dan 140 km/u

dit is voor de zuigerveren en later geen olie verbruik.

waar om en 1,4 tsi??? en geen 1.2

welkom vr gr bob

sitechris

Donateur
Is bij mijn auto (Golf) ook zo dat de motorkap een douche krijgt. Je ruitenvloeistof mag je ook vrij vaak bijvullen omdat hij veel ruitenvloeistof gebruikt als je gaat sproeien.

Gbu2405

Nieuw lid
Dank voor de tip van het sprintje trekken! Zal er om denken.

Verder: 1.4 omdat ik dat op de een of andere manier toch comfortabeler rijden vind. Net even meer power.

Overigens is het telefoonprobleem opgelost. Oorzaak: ik had ervoor gekozen om de Amundsen navigatie erin te zetten ipv de nog mooiere en grotere met harde schijf (heb al eens auto inbraak moeten ervaren en zit daar niet nog eens op te wachten en mij werd verteld dat dit bij dat luxe systeem veelvuldig gebeurt). Bij het plaatsen van de Amundsen zijn ze een draadje vergeten te connecten. Jammer genoeg had ik dat al gezegd toen ik de eerste keer ermee terug ging maar toen wilde de monteur blijkbaar graag toch een nieuw microfoontje bestellen en dus niet de draadjes nakijken :-).

Koplampsproeiers zijn opnieuw afgesteld en nu is het prima te doen!

Wanneer het wat meer lente is zal ik foto's maken en echt plaatsen..

Bovenaan Onderaan