Mijn 'nieuwe' Felicia

Chatslet

Forumguru
Ziet er netjes uit hoor! Vind hem eigenlijk wel iets van een oud model Golf hebben. Ga je hem verder nog stijlen?

geitje

Nieuw lid
Hallo mede Felicia rijder,

Ik heb onlangs eenzelfde felicia gekocht als jij. Voor de vakantie. We hebben er 10.000 kilometer mee gereden in de vakantie, en nu willen we hem, met pijn in ons hart, weer verkopen.

Een probleempje, de auto rammelt met optrekken. Volgens 3 garages is het de motorsteun, maar de enige die hem kan vervangen wil daar MAX 700 euro voor. De andere 2 garages konden de onderdelen niet bestellen, maar meende dat het niet meer dan 200 zou gaan kosten. Jij zegt hier dat je de motorsteun hebt vervangen, voor hoeveel als ik vragen mag? Was het makkelijk?

Gegroet,

Nico

The bone collector

Senior Member
Ik ben ondertussen geen Felicia-rijder meer, maar ik herinner me die motorsteun nog vrij goed. let wel: bij mij was het de achterste steun, aan de versnellingsbak. Dat gaf een hard, onmiskenbaar gebonk bij optrekken, dat wel. Bovendien weet ik in feite niet of de 1.3 versie dezelfde steun heeft.

In ieder geval lijkt 700 euro me absoluut belachelijk, zelfs 200 euro lijkt mij aan de hoge kant. Maar ik weet niet exact hoeveel een nieuwe kost, ik heb die van mijn 'oude' felicia op dat moment gedemonteerd. In feite kan je de motorsteun zelf heel eenvoudig verwijderen langs onder, met een dopsleutel. Bij mij was hij er in een goede 5 minuten van onder (monteren is iets onhandiger omdat de motor wat moet 'tegengehouden' worden dacht ik, maar met 2 lukt dat prima). Bij mij leek het rubber gewoon wat gescheurd, waarna ik nog dacht dat dit toch geen dergelijk gebonk kon meebrengen, maar na vervanging was alles ok. Denk dus zeker niet te snel dat het er wel nog vrij goed uit ziet. Vergeet ook niet de moeren te borgen, want ik herinner me dat ze geborgd waren.

geitje

Nieuw lid
Volgens de onderdelenlijst die ze mij na afloop gaven (kwam uit op €140,-) gaat het over de steun van de versnellingsbak (ergens bij linker voorwiel). De lijst was inclusief nieuwe bouten, ringen en deksel.

Hun argument voor de kosten is dat ze de motor moesten ophangen en heel veel los moesten halen, ze wisten niet hoeveel er los zou moeten gemaakt worden om erbij te komen, en dat daardoor de arbeidskosten hoog op gingen lopen. Voor mij is dat natuurlijk allemaal een raadsel of dat ook echt zo is.
Wat is uw advies? Andere garage proberen? De auto is nog zo mooi verder :(

The bone collector

Senior Member
Heb je een foto op die onderdelenlijst? of een nummer waarmee je een afbeelding kan zoeken of zo? Want ik ben niet helemaal zeker of we over dezelfde steun spreken. Als het de steun is die ik vervangen heb, is er helemaal niet zoveel werk aan. Als het niet de achterste steun is, moeten ze inderdaad de motor gaan ophangen, en dat betekent heel wat meer (loshaal)werk.

Maar gezien de omschrijving, vermoed ik toch dat het om dezelfde steun gaat als bij mij.

geitje

Nieuw lid
http://www.feliciaklub.dk/parts/index.php?sub=158&cat=8 6U0 199 851 is de steun die volgens de andere garages los zat en de rammel veroorzaakte. Deze zit bij het linkervoor wiel en is makkelijk te bereiken.

http://www.alibaba.com/product-gs/605767504/FELICIA_6U1_1_3_Engine_Mounting.html 6U0 199 427 is de steun die er denk ik bij is gekomen na de inspectie van de derde garage die 700 euro vroeg.

Dit is een deksel die ze ook wouden bestellen http://www.skoda-diely.sk/eshop/002301211f-vieko-prevodovky.html

Edit: bij nader inzien horen die 2 onderdelen gewoon bij elkaar, maar dit nummer 6u0 199 487 en 6u0 199 631 staat er ook op. Ik kan er alleen iets over vinden op een Russische site.... http://skoda.afora.ru/CZ/Pick+Up/PICK/1997-97/3/399-399000/

Laatst bewerkt:

The bone collector

Senior Member
Eerste link is diegene die ik heb vervangen. Dat gaat vrij snel en dat was bij mij ook de oorzaak van het geluid. Die in de laatste link, daar moet de motor voor opgehangen worden en zou het kunnen dat er heel wat meer los moet.

geitje

Nieuw lid
Hopelijk is dat bij mij ook de oorzaak, we proberen eerst die te vervangen. Ik heb echt heel veel aan deze informatie. Bedankt!!! :)

Bovenaan Onderaan