Mijn Mazda3 2.0 Sport Active

Ik heb in dit topic ook genoeg niet Skoda's gezien dus ik dacht laat ik mijn Mazdaatje er ook maaar tussen zetten. We hebben een MINI Cooper Chili ingeruild voor de Mazda3, omdat we te veel kleine problemen hadden met de MINI en we wilden wat meer ruimte. We kregen bij de MINI standaard, ook voor occasions, 2 jaar fabrieksgarantie bij. In die twee jaar ben ik naar mijn inziens te veel bij de garage geweest om dingen te laten repareren. Hier een foto van onze toemalige MINI.

29405z7.jpg


We hebben de mazda vanaf 2006 en er is inmiddels 40.000 km mee gereden zonder problemen. Het is een fijne reisauto met goed comfort. Hier een aantal pics!

a>


a>


a>







 

cvegreen

Forumguru
Mooie auto's , die mini is inderdaad een mooie auto . Ik vind ze te duur voor veel te weinig wagen . Dat is mijn bescheiden mening natuurlijk he .
De mazda die jij nu nog hebt vind ik een heel mooie auto , die velgen staan hem heel mooi . Die achterlichten vind ik ook heel mooi . Ben namelijk gek van led . Mooie betrouwbare wagens die mazda's . Maar het is japans en voelt zo blikkerig aan vind ik , skoda , seat en de duitse merken voelen minder blikkerig aan ,of je dat nu positief of negatief moet bekijken is nog de vraag , want franse auto's hebben ook dat blikkerig gevoel maar halen in de euroncap crash tests wel hoge score's . Wij rijden momenteel met een citroen jumpy en dat is ook niet duitse plaat kwaliteit . Verder wel een heel ruime wagen , die me wel ligt .
 

sitechris

Donateur
ik ben absoluut geen fan van Japanse auto's, maar ik vind Mazda wel een positieve uitzondering. De 3 is een (naar horen zeggen) fijn sturende auto, redelijk goed uitgerust en tegen een fijne prijs. Interieur is origineel en het uiterlijk van de auto mag er best wezen. Zeker de nieuwe 3 vind ik een mooie auto, net als de Mazda 6. Die ziet er goed uit!
 

skodaoctavia2

Actief lid
Ik vind hem een beetje de voorkant hebben van (dit zal sitechris zeker aanspreken) de BMW 130. Ik praat dan over de voorzijde lijn,
Voor de rest istie ok. Een strakke wagen
Over smaak valt niet te twisten.
 
Ik heb juist de Mazda 5 ingeruild voor een Skoda. Zoals ik al eerder opmerkte, na 4 jaar (trouwe) dienst lieten diverse onderdelen (anders dan motorisch) me in de steek.
Vier andere collega's rijden al een tijd Skoda en deze bevallen goed en vallen na vier jaar niet uit elkaar ;).
 

MarcoO2

Forumguru
Volgens mij is niet ieder forumlid automatisch een tevreden skodarijder... Ik ben het wel, jij waarschijnlijk ook, maar dat geldt niet automatisch voor iedereen. LenK was zelf overigens ook tevreden als Skodarijder...

Maar ook tevreden mensen mogen kritisch zijn én moeten tegen kritiek kunnen. En als LenK weer eens te kritisch of te negatief is, ga dan de strijd aan met zakelijk argumenten... speel het niet op de persoon...
 
ik proef behoorlijk wat irritaties en kritiek, maar laten we het forum niet vervuilen met onzinnige posts en laten we ontopic blijven. Fijne nacht.
 

Gieliovd

Forumguru
We moeten wel een beetje oppassen niet te blind te worden (oogkappen lees ik elders) voor Skoda.

Als iemand prettig rijdt en blij is met een Mazda, alá! Prima toch? En dat iemand wel eens kritisch uit de bocht kan komen, prima! Dat houdt je scherp.

Ik heb niet eens meer een Skoda. Ik heb niet eens een auto! En sinds verkoop heb ik alweer 4 andere merken gereden. Nou en? Ik ben hier voor het leuke forum en de leuke mensen. Maar de laatste tijd wordt er al agressiever en negatiever gereageerd richting bepaalde forumleden. Dat vind ik gewoon jammer!

Dat EdK het met zijn malle kop (die lekker op vakantie is en het niet erg vind dat ik dit schrijf) het nou op LenK heeft voorzien en dat Fabia er soms een beetje op inhaakt is al genoeg. Maar als iedereen zich nou zo gaat gedragen als er maar één negatief bericht valt of een ander merk naar voren komt...

Laat iedereen lekker in zijn waarde en respecteer elkaars mening. Dan houden we het forum nog leuk ook. Elke keer dat gekat.
 

___JC___

Forumguru
Oogkleppengedrag ligt op de loer hier inderdaad. Ik probeer zelf altijd kritisch te blijven ook al ben ik nu aan mn 4e Skoda toe. Blijf elkaars mening respecteren, ook als die niet hetzelfde is aan die van jou.
 

cvegreen

Forumguru
Ik tracht ook altijd neutraal te reageren al lukt dat minder dan dat ik eigenlijk zou willen .
Ik heb nu eenmaal een boon voor skoda dat ik kleine foutjes door de vingers zie en bv bij opel ieder klein negatief detail ga uitvergroten . Dat komt eigenlijk door al het negatieve dat ikzelf bij dit merk heb ervaren dat ik nu opel als een slecht merk aanschouw.
 

LenK

Forumguru
Tsjesis.
Schrijf ik dat ik een tevreden Skoda rijder was, moet er weer over gezeverd worden (Post 9 en 10).
Slechte jeugd gehad of zo, vaak gepest?
 

sitechris

Donateur
Tsjesis.
Schrijf ik dat ik een tevreden Skoda rijder was, moet er weer over gezeverd worden (Post 9 en 10).
Slechte jeugd gehad of zo, vaak gepest?

idd, dat begint een beetje vervelend te worden. Wat mij betreft is je kritische geluid (valt overigens ook wel weer mee) welkom in een forum waar over het algemeen fans van een merk zitten. En je hoeft echt niet perse skoda te rijden om lid te zijn van dit forum. Ik rijd nu ook geen Skoda (alhoewel de TSI vandaag is besteld ha ha).
 
Bovenaan Onderaan