Mijn Fabia

Esje

Lid
Hallo allemaal

Ik heb net voor oud en nieuw een skoda fabia gekocht uit het jaar 2000. Zilverkleur. Het is een 1.9 SDI comfort. Hij staat helaas momenteel nog steeds bij de dealer omdat er nog wat dingetjes zijn die niet verholpen zijn maar zoals het nu staat kan ik hem donderdag ophalen. Kan bijna niet wachten!!

Groetjes Esther

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd met de aankoop en ik wens je veel plezier er mee. Welkom ook op dit gezellige forum :aangenaam:

Esje

Lid
Vorige week donderdag heb ik hem opgehaald bij de garage. En natuurlijk meteen een heel eind mee gereden want ja je wil hem natuurlijk uittesten.

Hij rijdt echt super heerlijk alleen nog steeds problemen met de stuurbekrachtiging. Hij valt tijdens het rijden zo nu en dan weg en dan opeens is hij er ook weer en soms gaat het lampje van de stuurbekrachtiging aan. En ook de lichten knipperen tijdens het sturen. Er is een nieuwe stuurhoes in gezet maar blijkbaar heeft dit het probleem niet helemaal verholpen. Aankomende donderdag gaat hij wederom terug naar de garage en hopelijk komt het dan wel allemaal goed.

Al met al ben ik echt mega tevreden over mijn aankoop!!

EdK

Forumguru
Van harte welkom op het forum en hoop dat het probleem gauw verholpen wordt en je nog vele kilometers met plezier mag rijden in deze Skoda !!

Esje

Lid
Ja daar stond hij te koop. Is daar ingeruild. Wel altijd onderhouden bij de skoda dealer!

Esje

Lid
Bij de Nissan garage die BOVAG-dealer is. De stuurbekrachtiging is onderdeel van mijn afleveringsvoorwaarden.

Esje

Lid
En heb zojuist voor de 2e keer de auto volgetankt en netjes 1 op 20 gereden en dat met een stuk duitsland erbij waar we hem natuurlijk even geprobeerd hebben!

nemo

Senior Member
Ook al zo'n trotse Fabia-berijder!! Ik heb de mijne met kerst gekocht, er waren ook wat kleine dingetjes stuk maar die zijn al gerepareerd.

Esther, nu ik die van jou zie, zullen we ruilen?? Ik vind de zilveren veel mooier :worshippy:

cvegreen

Forumguru
Mooi zo , nog een fabia rijder . Als je even gelukkig bent als ik is het super .
Maar wat meer info zou welkom zijn als ook een paar leuke foto's . Ik dacht om slim te zijn en te kijken naar jou auto , jammer maar helaas er staat niets op over je nieuwe aanwinst.

cvegreen

Forumguru
Mooi zo , nog een fabia rijder . Als je even gelukkig bent als ik is het super .
Maar wat meer info zou welkom zijn als ook een paar leuke foto's . Ik dacht om slim te zijn en te kijken naar jou auto , jammer maar helaas er staat niets op over je nieuwe aanwinst.

Oeps , had op de verkeerde zijn/haar nick geklikt . Er staat wel een foto bij en een omschrijving , sorry .

Esje

Lid
Maakt niet uit. Kan gebeuren toch?

Dinsdag gaat hij alleen weer naar de garage. Probleem met de stuurbekrachtiging is namelijk nog steeds niet opgelost. Ze gaan nu eindelijk de stuurhoeksensor vervangen (nadat ik dat ook zelf al bij de 2e keer had geopperd, maar ja). Hopelijk is dan het probleem verholpen en dan is hij helemaal perfect!!

Nou ja perfect istie nooit maar dan rijdt hij in elk geval super goed.

Mark

Banned
Dat bij stilstand de lichten zwakker gaan branden als je aan het stuur draaid is normaal, de servo neemt immers een flinke hoeveelheid stroom af.
Mijn Fabia had dit en ook de Roomster heeft dit, dus ik ga er vanuit dat dit normaal is.

joergarms

Senior Member
Is een heel normaal iets, vergeet namelijk niet dat de hydro-pomp behoorlijk wat energie van de motor wegneemt, zeker bij stationair toerental is de kracht van de motor een stuk minder. De dynamo komt dan even op de tweede plaats, ook die zakt iets met z'n toerental waardoor je even een spanningsdal hebt.

Fabia

† In Memoriam
Dat zie ik goed als ik in de file sta met mijn lichten aan. Je ziet dan de felheid van het licht veranderen, soms wat flauwer dan weer wat feller.

joergarms

Senior Member
Dat zie ik goed als ik in de file sta met mijn lichten aan. Je ziet dan de felheid van het licht veranderen, soms wat flauwer dan weer wat feller.

Er zijn natuurlijk meer factoren die het stationair toerental beinvloeden, denk aan de koelvin, de airco-pomp, dat zijn toch wat "zwaardere" verbuikers die invloed hebben op de spanningslijn in de auto.

Esje

Lid
Mijn lichten knipperen ook bij elke snelheid als ik aan het sturen ben. Dus zowel bij stilstand als bij 80 km p/u en 120 km p/u. Dat lijkt mij niet normaal???

Bovenaan Onderaan