Mijn Fabia is zielig :-(

Wik

Lid
@Ronnie
Airbags zijn niet gesprongen, gelukkig maar want die wil ik liever niet in mijn gezicht hebben. :-)

@Cordoba
Ik weet nog niet zeker of ik dan wel weer een fabia neem, Het is een super fijne auto, ik heb er nooit iets mee gehad, kwa onderhoud of kosten, hij ziet/zag er nog als nieuw uit, superzuinig, altijd zeer netjes op geweest en mee gereden.
Gelukkig nog geen EGR gedoe mee gehad (gelukkig maar)
Wel net nieuwe voorbanden, maar dat maakt voor de dagwaarde blijkbaar niets uit.

@Helmond42
Dank je Joop voor deze uitleg.
Ik wist helemaal niet dat het zo verloopt, vond ik wel een verassing eigenlijk.
En dat je als onschuldige in dit verhaal toch afhankelijk bent van eventueel je all risk-verzekering en/of rechtsbijstand
snap ik al helemaal niet? Het is toch niet MIJN schuld? maar ik heb het gevoel dat ik dan toch van alles moet gaan regelen.

Nu ga ik eerst maar even afwachten wat de resultaten van de uitslag gaan worden.
Ik houd jullie op de hoogte.

groetjes
Wik

vwwesley

Senior Member
Nooit akkoord gaan met het eerste bedrag ze je willen uitbetalen !!
Facturen van herstellingen, facturen van de banden, onderhoud, van de laatste 6 maand en argumenteren!
Zo hebben wij 2000€ extra op het bedrag weten af te dwingen.
Normaal is het wrak al verkocht voor er nog enige afspraak is gemaakt.
Verzekeringen en opkopers zijn echt haaien.

vwwesley

Waalko Kramer

Forumguru
En toen reed ik gewoon ergens en toen BOEM/KLAP/KEDENG. . . . . .
Reed er iemand rechtsachter tegen mijn mooie Fabia op . . . . .

Gelukkig geen gewonden, maar mijn Fabia is erg ziek ben ik bang voor.

Ben je zuinig op je spullen, gebeurt er dit. Gaat vast weer een hoop geld kosten,
terwijl het niet mijn schuld is.
Auto huren, tijd, problemen oplossen, bellen etc.

Ik ben best een beetje verdrietig . . . .

fijne dag allemaal.
Wik
Bekijk bijlage 39785

Dat is balen! Ik zeg bestel maar de nieuwe Fabia...

Sterkte met de afhandeling....

Cordoba

Forumguru
Zoals vwwesley ook al aangeeft: rekeningen van grootonderhoud, nieuwe banden enz. kunnen allemaal een beetje bijdragen om de waarde op te krikken. Het is niet alleen de meerwaarde van de vernieuwde onderdelen, maar het geeft ook aan dat een auto netjes is onderhouden en dat verhoogt de waarde. (Als je zelf een occasion koopt, heb je ook liever een auto waar je aan de hand van de rekeningen kan zien dat ie netjes is onderhouden)

Spierings

Forumguru
Ik wist helemaal niet dat het zo verloopt, vond ik wel een verassing eigenlijk.
En dat je als onschuldige in dit verhaal toch afhankelijk bent van eventueel je all risk-verzekering en/of rechtsbijstand
snap ik al helemaal niet? Het is toch niet MIJN schuld? maar ik heb het gevoel dat ik dan toch van alles moet gaan regelen.

Nu ga ik eerst maar even afwachten wat de resultaten van de uitslag gaan worden.
Ik houd jullie op de hoogte.

groetjes
Wik
Wa alleen kan veel ellende opleveren, zeker als je geen rechtsbijstand hebt. Voor mij een reden dat ik nu allrisk heb. Kost maar een fractie meer als je al veel schade vrije jaren hebt.

Nadeel wa is dat je pas geld ziet als alles afgehandeld is, bij allrisk wordt dit door je eigen verzekering voorgeschoten.

Heb bij mijn vorige auto een kopstaart gehad en met wa een half jaar op mijn geld moeten wachten voordat ik mijn gelijk had.
Heeft mij veel telefoontjes gekost ondanks rechtsbijstand.
Dit terwijl we alle drie hetzelfde verklaart hadden ( dat de achterste mij door geduwd had).

Kogamyata

Senior Member
@Spierings. Zo is dat. Je moet alleen wachten als de schuldvraag nog niet duidelijk is. Bij twijfel zul je echt alles uit de kast moeten halen om je gelijk te krijgen. Al die tijd zit je af te wachten waar je geld blijft. Maar ik heb begrepen dat dit in deze situatie niet speelt. Immers hij schreef niet schuldig te zijn. Als hij de auto laat maken dan hebben vele reparateurs 'n reserveauto in de herstelperiode. Als de schuld duidelijk is en de wederpartij schuld erkent, dan kan in de periode van nog niet betaling en dringend auto nodig, op kosten van tegenpartij na OVERLEG! 'n auto gehuurd of geleend worden. Wel alles op papier, anders wordt er niet betaald.

groeten,
Joop.

Spierings

Forumguru
@Helmond42 dat klopt inderdaad.

Maar soms is voor een leek de schuld erg duidelijk, zeker zoals in mijn geval dat alle drie de bestuurders hetzelfde verklaarden en dus de schuld bij de achterste auto zat..
Maar de verzekering dacht er mogelijk anders over.

Wat in mijn geval ook niet hielp is dat het schadeformulier tot 2x toe niet bij de verzekering aan kwam. Pas 3e keer over de mail was het goed. De verzekering van de tegenpartij onderneemt dan ook gewoon geen actie aangezien geen formulier, geen schade betekent.. Dat houd ook in dat je bij wa dan ook niet je auto kunt laten maken..

Kogamyata

Senior Member
Bij aanrijding is dus nodig: Getuigen, inzittenden die nog kunnen getuigen, politie voor stille getuigen, maar vooral duidelijke omschijving met handtekeningen en meewerkende wederpartij. Werkt wederpartij niet mee doordat hij/zij het formulier niet instuurt heb je je getuigen en de politie nog. Dat (kopie) kun je naar het centrale schaderegelingskantoor (verzekeraars hebben het adres) sturen en die zullen tegenpartij sommeren. Maar ook hier kan het 'n tijd duren. Dat is helaas de consequentie van WA.

Mark69

Senior Member
Wa alleen kan veel ellende opleveren, zeker als je geen rechtsbijstand hebt. Voor mij een reden dat ik nu allrisk heb. Kost maar een fractie meer als je al veel schade vrije jaren hebt.

Nadeel wa is dat je pas geld ziet als alles afgehandeld is, bij allrisk wordt dit door je eigen verzekering voorgeschoten.

Heb bij mijn vorige auto een kopstaart gehad en met wa een half jaar op mijn geld moeten wachten voordat ik mijn gelijk had.
Heeft mij veel telefoontjes gekost ondanks rechtsbijstand.
Dit terwijl we alle drie hetzelfde verklaart hadden ( dat de achterste mij door geduwd had).

Onze C5 was ook WA verzekerd. In het geval dat jij niet schuldig bent heb je dan te maken met de verzekeringsmaatschappij van de schuldige. Ingeval van kopstaart botsing kan het dan langer duren omdat jij het verhaalt op de persoon achter je en die het moet verhalen op de persoon daarachter. Wij hadden een duidelijke zaak. De andere was er vol bij ons achterop geklapt. Hij was niet rijdbaar meer die van ons had alleen bumperschade maar doordat de auto zo oud was werd ze toch total los verklaard. Dit hele gebeuren was in twee weken voor elkaar. Het uiteindelijke geld stond binnen een maand op onze rekening. Je moet er wel actief mee bezig zijn.

Spierings

Forumguru
@Mark69

Dat is inderdaad het andere uiterste.
Maar in jouw geval scheelt het dat het achter schade is (waarbij je vaak erg in het recht bent) en dat de veroorzaker meteen alles netjes afgehandeld heeft. Maar je hebt gelijk dat een kopstaart langer duurt.

Hoop voor wik dat alles vlot afgehandeld wordt en alles duidelijk beschreven staat.

Wilde het nadeel van wa naar voren brengen dat het niet altijd 123 geregeld is. In mijn geval duurde het gewoon lang. Dan is het erg vervelend en heb je toch geluk dat je nog een zakcentje hebt om toch iets anders te kopen.

CDK

Forumguru
@Wik, dit is dubbel zuur voor je, succes met de verdere afwikkeling en (waarschijnlijk) je zoektocht naar een alternatief.

Bovenaan Onderaan