Mijn Fabia is zielig :-(

bobracing

Forumguru
ik denk ook dat het lastig wordt om hem in dit land te laten maken met onze prijzen. Heb vaak zat gezien dat dit soort wagens gewoon weer goed en recht worden gemaakt met nieuwe zijschermen er geheel in. Als men het goed doet zie je het bijna niet..
maar wel goed te zien dat de wagen relatief nog goed intact is waar de bijrijders zitten achterin!

Cordoba

Forumguru
Oei, Wik dat moet een hele flinke klap geweest zijn (ik heb het idee dat de daklijn wat krommer loopt dan hoort, maar ben niet zeker). Dergelijke zaken kosten je vrijwel altijd veel tijd en moeite en vaak ook nog wat geld, en wat de Fabia betreft ben ik bang dat je een donorcodicil moet invullen voor de Fabia.:laugh:

Wik

Lid
Dank allen voor reacties.
Er zit inderdaad ook een bubbel in het dak, boven de achterdeur.
Met mij (en die ander) gelukkig alles goed.
Het was een enorme klap Cordoba, in 1 seconde flitst er dan zoveel door je hoofd heen, dat is heel eng.

Ik reageer wat laat omdat ik even erg druk was met van alles.
Ondertussen is de auto eigenlijk economisch total loss verklaard. :(
Reparatie gaat bijna net zoveel kosten als de technische dagwaarde.
Dus ik ben bang dat ik hem niet meer terugkrijg, of ik moet akkoord gaan met reparatie, en wat ze dan nog tegen kunnen komen waardoor het nog duurder gaat worden.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat dit einde Fabia is voor mij.
En dat alles vergoed gaat worden? het kost altijd geld en tijd en gedoe en strijd.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

vr groet
Wik

Rosinfield

† In Memoriam
Gelukkig, niet in een diepe put in ieder geval ;) Maar desalniettemin heel vervelend natuurlijk. Succes met de verdere afhandeling!

mzzls1

Senior Member
Dat is kut!

Maar hoe zit dat nu dan, krijg je de dagwaarde uitgekeerd of was jou Skoda nog zo jong dat je de nieuwwaarde krijgt?

Als de auto totall loss is verklaard (2/3) op basis van de nieuwwaarde dan zou ik durven zeggen, wees blij dat ie niet gemaakt gaat worden.

Jou schade is mijn schade niet, maar ik had liever gezien dat mijn auto ook totall loss was verklaard.
Bij reparaties met dit soort dingen blijft er altijd een litteken achter, dat kan technisch iets zijn of gevoelsmatig.

Of in een erger scenario, je was niet all risk verzekerd?

Wik

Lid
Hoi mzzls 1
Ik was idd niet meer all risk verzekerd.
Auto is economisch total loss zeggen ze, dus een slimme reparateur kan hem straks maken denk ik en weer verkopen?
Ik zit erg te twijfelen wat ik nu moet doen, toch laten repareren, of akkoord gaan met dagwaarde en op zoek naar een andere?
Misschien valt de schade wel mee, en zit er geen verborgen extra onderliggende schade.
Wat ze nu nog niet goed kunnen bepalen.
pfffffff best ingewikkeld dit vind ik.

Yorick

Senior Member
Sterkte, ken het gevoel eigenlijk word je er nooit beter van.

P.s. in de brand uit de brand.....

Ridley

Forumguru
Jee das echt een flinke klap geweest. Persoonlijk zou ik deze niet meer terugnemen. Het kan bijna niet anders als dat er 'onderhuids' ook nog vanalles aan de hand is.

Dan maar even de pijn pakken en met een andere auto gelukkig worden.

Veel wijsheid gewenst.

Ik zou deze auto ook niet meer houden, deze schade is te groot zou er dan niet meer een lekker gevoel in hebben zeg maar. Gelukkig is er alleen blikschade. Succes met het vinden van een mooie vervanger!

nisuthai

Forumguru
@Wik, ik zou ook zo als Riley het aangeeft de wagen niet meer terug nemen, de kosten om hem weer rijklaar te krijgen boven het economisch Total loss bedrag kan je beter in een goede of desnoods nieuwe auto investeren zo dat je voor je eigen gevoel en je gezin weer veilig op de weg zit, het blijft toch voor jou na deze crash een schadewagen met impact en dat geeft toch geen goed gevoel later. Het moet natuurlijk wel financieel bij je kunnen, ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.

Kogamyata

Senior Member
Hoi mzzls 1
Misschien valt de schade wel mee, en zit er geen verborgen extra onderliggende schade.
Auto is economisch total loss zeggen ze, dus een slimme reparateur kan hem straks maken denk ik en weer verkopen?
Ik zit erg te twijfelen wat ik nu moet doen, toch laten repareren, of akkoord gaan met dagwaarde en op zoek naar een andere?

Er komt 'n expert die samen met de reparateur het bedrag afspreekt. Dat bedrag wordt nog verhoogd met de evt. immateriële schade als die er is, zoals dokterskosten, reiskosten, eigen risico, maar ook schade aan spullen in de auto van jezelf e.o. anderen. De reparateur tekent als hij voor dat bedrag de schade kan herstellen. Ga je daarmee accoord, dan zal hij de auto onberispelijk moeten herstellen in de staat van vóór de schade. Op je verzekeringspolis kun je 'n beetje zien, wat er betaald wordt bij deze auto van X-maanden oud en jouw km-stand. Dat staat in het casco gedeelte onder afschrijving. Dat moet je afwegen tegen de getaxeerde schade. Het moet er dicht bij in de buurt liggen. Als je niet repareert moet dat bedrag voldoende zijn om 'n gelijkwaardige vervangende auto (hoop Skoda Fabia) aan te schaffen. Omdat je niet All risks verzekerd bent moet dit van de (schuldige) wederpartij komen. Heb je rechtsbijstand, laat die het dan opknappen. Overigens schrijf je Totall Loss zeggen ze. Het rapport kun je gewoon ter inzage opvragen hoor, dan zie je het zelf.

Succes en houd ons op de hoogte.
Groeten en succes,
Joop.

Laatst bewerkt door een moderator:

Ronnie

Forumguru
Misschien een vreemde vraag; weet je de restwaarde van de auto toevallig?
Ik zie er wel wat in.......
Niet onbelangrijk is ook de motorisering, uitvoering en het bouwjaar van de auto.
En natuurlijk: zijn de airbags blijven zitten? (anders moet er een nieuw dashboard in)

Cordoba

Forumguru
@Ronnie Als wik akkoord gaat, zal het wrak bij opbod verkocht worden, en moet de verzekering het ontbrekende bedrag van de waarde 1 seconde vóór de klap bijleggen, dan zou je dus mee moeten bieden, als je weet via welk kanaal de veiling loopt.

@Wik Ik zou met deze schade liever voor een andere auto gaan. Misschien als je de auto in Polen op laat knappen (voor een lager tarief) dat ie er uiterlijk netjes uitziet, maar bij een volgende aanrijding waarbij de beschadigde delen opnieuw een klap krijgen, blijkt vaak de veiligheid van de auto heel sterk teruggelopen door de eerdere klap. Je kan kijken of je eventueel bepaalde accessoires mee kan nemen naar je volgende auto (zoals velgen/banden), radio/navigatie dat soort zaken.

Spierings

Forumguru
Ik zou hem niet laten repareren, dat is denk ik ook de duurste optie voor jou. Je zal nooit niet de wagen mogen houden als deze economisch total löss is en dan ook nog eens het volledige bedrag van de schade krijgen.

Denk dat er nog wel wat verborgen schade, aangezien er een knikje boven de deur zit.

Spierings

Forumguru
@Ronnie

Gaat dan natuurlijk via een opkoper zoals eerder aangegeven.

Denk dat het dashboard nog wel heel is, die airbags springen er niet uit bij een zij schade.

Hooguit de zijairbag en airbaggordijn als deze er bij een Fabia in zit. Maar dan moet er wel iemand op de bijrijdersstoel zitten...

Noord26

Forumguru
Hoi mzzls 1

Dat er een 'regel' is als een auto vanaf 2/3 deel economisch total-loss wordt verklaard heeft natuurlijk een reden. Dat is omdat bedrijven die hem dan toch gaan repareren ergens op moeten gaan besparen om uit de kosten te kunnen komen. En daar wil je dan echt niet meer in rond rijden.

Het is even slikken, maar ik zou 100% op zoek gaan naar een andere auto. Zonder inruil is het overigens goed shoppen.

Mark69

Senior Member
Hoi mzzls 1

Ik heb dit pas ook aan de hand gehad. Ik heb de auto totallos laten verklaren het wrak zelf gehouden. Die van ons was nog prima rijdbaar. Kreeg 1250 euro dagwaarde en ruim 1100 euro inruil op de Octavia, bij elkaar een mooi bedrag voor een 13 jaar oude C5

Bovenaan Onderaan