Mijn eerste Karoq.... waar aan denken?

Dat is toch ook het idee achter een adaptieve cruisecontrol..?!?

Wat ik niet snap is dat je zegt dat je geen automatische wissstand hebt op je ruitenwissers... Welke uitvoering heb je?
Ik heb de sportline business, stond in zaandam met 18.000 km op de teller.
De Karoq heeft wel verwarmde voorstoelen en verwarmt stuur met voorruit maar niet iets simpels als een automatische wisstand heel apart.
De adaptive cruisecontrol moet ik nog induiken, ik vind hem ver van te voren al snelheid minderen ook al heb ik de afstelling op kort staan.
edit: hij moet een regensensor hebben.
https://broekhuis.nl/skoda/aanbod/a...150pk-dsg-aut-act-sportline-business/29057175

De Stip

Forumguru
Waaraan denken? Ik zie dat je al redelijk wat tips hebt gekregen en mocht je vragen hebben, ik ben een ervaren maar zeer tevreden oud karoq rijder. Denk eraan dat ik nog wel wat leuke dingen heb liggen voor jouw (toekomstige) Karoq. Een mooie set 19"velgen, licht gebruikte rubber matten voor/achter/kofferbak en wat LED lampjes en armaturen welke van SuperSkoda komen.

hemi24

Forumguru
@achthoven1 : met drive mode in "Sport" zal de adaptieve cruisecontrol later reageren op voorliggers.

V.w.b. de het automatisch wissen: al geprobeerd de wissers in de eerste stand ("INT") te zetten?

upload_2022-1-25_10-27-37.png

hemi24

Forumguru
Of je het automatisch wissen aan- en uit kunt zetten weet ik zo niet, wel dat je het automatisch (mee)wissen van de achterruitenwisser daar kunt aanvinken...

Canon-Eye

Forumguru
Bij de Leon kan het in elk geval - gelukkig maar trouwens - dus ik vermoed dat dit binnen VAG redelijk breed aanwezig zal zijn (als er überhaupt een regensensor op zit natuurlijk). Kwestie van de instellingen allemaal eens goed doorlopen...

PizzaPieter

Donateur
Ik ben superblij met automatisch wissen
Én auto stand op lichtknop (achterlichten ook aan dankzij Brepus13).

Heerlijk. Hoef ik daar niet meer aan te denken én ik hoef PizzaPetra niet zoveel uit te leggen.

Canon-Eye

Forumguru
Na 50+ jaar rijden in allerlei auto's zonder zulke automatiekjes - waarvan 16 jaar Skoda's - hoefde ik mijn vrouw helemaal niks uit te leggen over de bediening van dat soort functies op de Leon, want dat zit allemaal behoorlijk VAG-uniform. De enige uitzondering daarop was de elektrische handrem en vooral de Autohold, want dat hadden we niet eerder...

Van dat auto-wissen was ik heel snel genezen: hij deed steeds precies wat ik niet wilde. Dus weg ermee.

Bovenaan Onderaan