Mijn eerste auto met verhaal

Trucker

Actief lid
@rosinfield inderdaad je moet maar hopen dat je zonder kosten aan je oude
auto de wachttijd doorkomt, ik blijf het spannend vinden.
Het voordeel is wel dat ik wat rustiger ben gaan rijden entoch wat voorzichter
ben geworden.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik ook, maar ja, ik moet er nu wel weer 2 weken mee naar Slovenie, na er eerst al mee naar het Zwarte Woud te zijn geweest. Straks beginnen ze ook nog over de opgelopen km-stand!
 

FredV

Banned
Kan me nog herinneren van een eerdere nieuwe aankoop, dat de inruilprijs niet vastlag, maar lager werd naarmate de auto later werd geleverd. Heb het ook meegemaakt dat ik mn auto op de afgesproken leverdatum moest inleveren, maar dat ik tijdelijk een leenauto kreeg.
Nu ligt gelukkig de inruilprijs vast. Ook al wordt de auto weken later geleverd. Dus wat dat betreft maakt een latere aflevering mij niet uit, sprak ik stoer. Nee, ik wacht met smart erop, ook vanwege de aanstaande vakantiereis eind augustus.Dan zou ik mn fabiaatje graag willen inrijden...
We rijden nu erg veel in de auto van mn vrouw en sparen de inruil auto. Vooral ook vanwege het risico op schade/pech/storingen. Bovendien, het pandaatje rijdt nog eens erg zuinig ook...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ja, ik hoop dat het allemaal goed gaat, heb tenslotte in ruim 6 jaar nog nooit ook maar iets gehad met de Yaris Verso, dus dit zal hij ook wel overleven. Hoop wel dat ik bij terugkomst eindelijk m'n Yeti kan gaan halen!
 

corsaar

Senior Member
Omdat we hier toch weer behoorlijk offtopic gaan maar even een
vraag toen ik laatst bij de dealer was enover de trage
levertijd sprak, zij de verkoper wij willen ook zo snel mogelijk leveren
want elke maand dat het langer duurt daald de prijs van mijn inruilwagen

De dealer verkoopt de inruilers van een vreemd merk altijd meteen door
ik vraag me af hoe belt hij dan andere dealers op en vraagt wat geef je voor
deze auto (merk) of ze aan massa doorverkocht. Is er misschien een insider die
daat een antwoord voor heeft ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Klinkt wel weer een beetje als typisch zo'n "verkopers-praatje", denk ik dan. Maar misschien zijn er idd insiders die hierover hun licht kunnen laten schijnen.
 

Vacaro

Senior Member
Mijn eerste auto 2 maanden gehad en 2weken voor mijn rijexamen is mijn vader er mee gecrasht. Vader ok, mini totalloss.

Volgende auto's op volgende link:

http://users.telenet.be/vacaro/vacaro.be/cars1.htm

Enkel die racer(Ginetta van een maat+), moet eigenlijk een Ford Escort 1.8d Clipper Darkgreen zijn. En nr 8 was de Ford Ka van mijn vrouw, maar geen foto van.
Elke auto heeft bij mij wel een verhaal maar allen te lang om hier neer te pennen.
 

Bijlagen

  • Mini102.jpg
    Mini102.jpg
    20,7 KB · Weergaven: 5

hemi24

Forumguru
Mijn eerste auto is voor mij nog niet zo lang geleden:
Na als student wat te hebben rondgereden in de auto's van m'n ouders (o.a. een Passat Variant 1.6D met 54pk en een 4+E versnellingsbak, type B2 uit '87), was het eind 2003 tijd voor een eigen auto. Een beetje boven budget, maar niet verkeerd is het uiteindelijk een nieuwe Peugeot 206sw 2.0HDI geworden, waar ik in 3½ jaar 165.000 km in gestuurd heb.
Minder plezierige details:

- na 4 weken kreeg ik bij een terugreis uit Italië een steen op de ruit, waardoor deze vervangen moest worden;

- na 2 maanden met oud en nieuw was ik op bezoek bij kennissen en ging er iets mis met het afsteken van het vuurwerk bij iemand verderop in de straat: knalde onder mijn auto uit elkaar en daarmee leek het goed af te zijn gelopen, totdat de vrouw van de kennis ineens zegt: "er brand ook een lampje op je dashboard!" Ik kijk en zie op het centrale display de melding: "wegrijdblokkering geactiveerd". Vrijwel tegelijkertijd zie ik de rook onder de motorkap vandaan komen..! Auto met emmers water geblust en afgesleept naar de dealer; schade valt mee: isolatielaag in de kunststof bodemplaat onder de motor had gesmeuld, verder niks, m.u.v. de hoofdkabelboom die daar net langs liep. Resultaat: 9 weken wachten op nieuwe kabelboom uit Frankrijk. (kreeg van dealer een nieuwe Partner mee met km-stand 168 die ik 9 week later heb ingeleverd met 9.500km...).

- Auto 4 maand en net weer klaar, weer in Italië voor m'n werk ontwijk ik op een zondagavond in een flauwe bocht een vos die oversteekt; Ik probeer te ontwijken, maar de achterkant van de auto breekt uit, maak een draai van 180° en "kus" de vangrail halverwege ook nog even... resultaat: 3 dagen voor m'n verjaardag zit ik in het buitenland met een auto die van voor kompleet in elkaar zit en wordt afgevoerd naar NL. Terug in NL blijkt dat de auto 8.500 euro schade heeft maar ondanks alles toch 100% gegarandeerd recht is. Auto hersteld en vervolgens zonder problemen mee gereden tot 165k en ik in 2007 m'n eerste leaseauto kreeg (een O2 Combi).
Peugeotje is gebleven als auto voor de vrouw en is uiteindelijk afgelopen voorjaar ingeruild met 205.000 km op de klok.

Het was een fijn wagentje deze HDi, ik moest zelfs toegeven dat hij beter reed na 180k dan de tijdelijke Opel Astra CDTI die ik heb gehad met "slechts" 30k op de teller... Foto's staan in m'n album :)
 

Ronnie

Forumguru
"T is al een tijdje geleden dat ik m'n eeste autootje kreeg; het was een afdankertje van m'n ouders in 1973, Een Renault Ondine van 1965, was nog best in een redelijke staat echter de motor liep op 3 cilinders. Na m'n eerste sleutelwerk(cilinderkoprevisie wegens een kromme klep) liep de motor weer op 4 cilinders en had zoveel kracht dat hij meteen door de koppeling trok. Motor er weer uit en de koppeling vervangen (was bijna versleten), ik kon eindelijk rijden maar de onkosten waren dermate hoog geweest dat ik amper de benzine kon betalen. Na een tijdje vond ik een bijbaantje als DJ in Duitsland en kon er weer gereden worden. Dit heeft nog een jaar geduurd voordat de Renault zaterdagsnachts om 2 uur onderweg in brand vloog (motor eerst)
Sindsdien voor mij geen Franzosen meer.........
 

Bijlagen

  • Renault Ondine.jpg
    Renault Ondine.jpg
    20,7 KB · Weergaven: 5
Bovenaan Onderaan