Mijn eerste auto: De Citigo!

SkodaDavid

Nieuw lid
Hallo allemaal,

hierbij mijn eerste bericht als trotse bezitter van een Skoda Citigo. Alhoewel, in principe moet de schoonheid nog uit Bratislava worden overgebracht. Na maanden zoeken naar een eerste auto besloot in niet lange verder te zoeken bij jonge tweedehandsjes en richtte mij op een nieuwe auto. Terwijl ik aanvankelijk twijfelde tussen de Kia Picanto en Opel Adam kwam de beslissing uiteindelijk uit bij Skoda.

Even kort over de auto in wezen. Het betreft een Skoda Citigo Greentech 1.0 Elegance met 60pk/44Kw. De reden dat ik de lichtere motor koos was het prijsverschil van 1000 euro en het woord van meerdere gebruikers die geen duidelijk verschil merkten tussen de 60pk en 75pk. Ik heb verder zo ongeveer alle mogelijke opties toegevoegd. Het is een 3-deurs in de kleur Candy White met zwarte 15 inch Auriga velgen. Verder is de Citigo voorzien van het All-Season Pakket, Travel Pakket, Move & Fun, Parkeersensoren, Panoramisch schuif/-kanteldak, armsteun en RVS instaplijsten.

Ik kon de auto voor een mooi prijs op de kop tikken en kan dan ook niet wachten tot ik eind volgende maand eindelijk mijn eerste kilometers kan draaien. Ik ben erg benieuwd wat jullie van de configuratie vinden en of jullie van mening zijn of ik een andere combinatie had moeten kiezen.

Groetjes, SkodaDavid

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf! Goede configuratie. Het panoramisch schuifdak heb ik mogen aanschouwen tijdens de forum meeting en vind ik super voor de Citigo. En je overige accessoires zijn m.i. goede toevoegingen. Ik lees hier op het forum veel dat het motorvermogen 60pk door velen als voldoende wordt ervaren. Graag natuurlijk foto's plaatsen als de auto in je bezit is.

CDK

Forumguru
gefeliciteerd met je mooie citygo en veel rijplezier toegewenst!

greetz Corné

SkodaDavid

Nieuw lid
Hartelijk dank voor de felicitaties. Foto's zullen zeker nog volgen! Een andere reden dat ik het panoramadak heb gekozen is de zwarte afwerking aan de buitenkant. Ik heb bewust voor de witte versie gekozen omdat daardoor de zwarte accenten zoals de velgen, de details bij de spiegels, de verduisterde ramen en de zwarte gril net wat mooier naar voren komen. Een zwart dak maakt dat feest natuurlijk al helemaal compleet!

Aanvankelijk wou ik de nieuwe Serpens velgen erbij nemen met een uitlaatsierstuk. Maar die Serpens velgen kunnen blijkbaar alleen als accessoire worden aangeschaft. Een grap die me rond de 1000 euro meer zou kosten voor velgen die 1 inch groter zijn.

Cordoba

Forumguru
Wat ik van bij de 75 pk versie van Hetzer heb gemerkt, is dat een hele pittig autootje, maar de 60 pk is ook geen 'slome'. Als ik de berichten moet geloven, rij je met een Citigo in de praktijk toch 10-20% zuiniger dan met een Picanto, dus ook wat dat betreft een goede keuze.

Alvast veel pezier gewenst met de Citigo.

Bovenaan Onderaan