Mijn auto laten polijsten

VEEJAY

Forumguru
Omdat ik besloten heb mijn auto nog een paar jaar te blijven rijden heb ik hem laten poetsen en polijsten.

Ik had heel veel oppervlakkige krassen ook heel veel kringen van de wasstraat. Bij mij in de buurt in De Meern zit een poetsbedrijf die zijn gister bezig geweest. Voor een alleraardigste prijs hebben ze ook de binnenkant, leer en motor gedaan.

De auto is echt weer als nieuw! Voor degene in de buurt van Utrecht (http://www.renrcarpolish.nl/) zou ik persoonlijk aanbevelen!

Helaas moet de steenslag gespoten worden daarvoor komt er 1 keer per maand iemand langs, zodra mijn auto gedaan is zal ik mijn bevindingen posten!
 

van_der_P

Senior Member
Je kunt op de site een offerte aanvragen, en je kunt zelf bepalen wat je wil, en wat het je waard is.
 

Steve

Senior Member
Heb je toevallig foto`s gemaakt van voor dat je de auto hebt gebracht en toen je hem weer hebt opgehaald ?
 

sitechris

Donateur
klinkt goed en zit bij mij in de buurt. Ben wel benieuwd naar de pakketprijzen. Heb ze een mail gestuurd.
 

Pendragon

Forumguru
Ik ga dit binnenkort ook doen. Ik heb op m'n zwarte O2 veel krasjes waar ik me ontzettend aan erger :) Ik laat het doen bij een bedrijf in Almere. Ik zal foto's maken van voor het polijsten en erna. Er zijn een paar krasjes die je heel duidelijk kunt zien en volgens hem krijgt hij die prima weg. Na het polijsten en waxen wil ik hem dan zelf goed gaan onderhouden met Meguiars en geen wasstraat meer gebruiken. Ik weet het, het kost wat extra tijd, maar het is ook een lekkere ontspannende ochtend/middag. Ik ben ook benieuwd naar wat je betaald hebt (wil het vergelijken met wat ik betaal). Ik betaal voor het polijsten en waxen 100 euro (buitenkant). Zoek in google maar eens op bling bling almere
 

VEEJAY

Forumguru
Helaas heb ik geen foto's van de krassen, maar ze waren duidelijk zichtbaar. Nu moet je er echt naar zoeken en met een bepaalde hoek kijken om ze te zien. Toen ik de auto ophaalde leek het net alsof ik hem nieuw bij de dealer ophaalde, leuk gevoel is dat!

Als je aangeeft dat je een kennis bent doorverwezen door de man met de blauwe Skoda automaat (veejay) dan maken ze misschien wel een mooi prijsje :).

Mijn gevoel daar was dat ze mijn auto met plezier deden, dat is toch wel belangrijk voor je gevoel dat ze je auto niet als nummer zoveel behandelen.
 
Ik laat Jee13 (www.jee13.com) dit altijd voor me doen. Hij werkt super nauwkeurig en heeft al heel wat auto's gedaan. Hij hangt hier op t forum ook rond. Volgende week doet hij mijn octavia. ik zal eens wat foto's posten
 

Steve

Senior Member
Het is dat ik geen reclame mag maken voor mezelf maar stuur me eens een pm als je interesse hebt in een detail beurt.
Dit alles uiteraard met factuur etc.
 

VEEJAY

Forumguru
Vandaag heb ik een fors gedeelte van mijn voorbumper laten behandelen bij dat bedrijf dat mijn auto had gepoetst. Ik had vorige zomer met de hogedrukspuit de bovenste lak erafgespoten :(. Zag er niet uit. Maar ik vond het ook niet +/- 500 euro waard zoals door carflex en de dealer werd aangeboden.

Het is nu door een soort spotrepair gefixed, ik zal morgen een fotootje plaatsen. het koste iets van een uur totaal. Het ziet er weer perfect uit (had ik het maar eerder geweten)! Ik ga zeker een andere keer het steenslag laten doen. Van het weekend ga ik de auto (voor het eerst) met de hand wassen, wil geen krassen meer. Het ziet er te mooi uit nu.
 

Wasmachineman

Forumguru
Was dat een gewone hogedruk spuit...zoiets als Karcher bijvoorbeeld ?
Dan mag ik ook wel oppassen. Zag je deze schade op het moment van het hogedrukreinigen of pas een tijd later toen "je oog er op viel" ?
 

LenK

Forumguru
Als je ziet wat je met zo'n spuit allemaal schoon krijgt bij bestrating, muren ed dan mag je bij de auto inderdaad wel uitkijken om niet meer te veroorzaken dan wat je zou willen.
 

VEEJAY

Forumguru
Het was in een doodnormale wasbox, lekker dichtbij de bumper spuiten om de dode vliegen eraf te spuiten.... Tijdens het spuiten zag ik dat het opeens mooi werd, maar in werkelijkheid spoot ik de het bovenste lak eraf. Pas als het opdroogt zie je de vreselijke schade.. Als het nat is valt het niet zo op.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik heb ooit een Golf Variant IV gereden met Mica Zilver lak. Daar bladderde ook de vernis laag er af. Maar alleen op de gespoten kunststof delen, zoals de voorbumper.
Niet alleen de hogedrukspuit (nee, niet de vuilfrees!), maar zelfs boenen met een spons (om idd die *&^65$ vliegen er af te krijgen) leverde als resultaat op, dat letterlijk de vellen erbij hingen. :biggthumpdown:

Hele discussies met Pon over gehad, lakdeskundige heeft de auto geinspecteerd. Uiteindelijk gaf men toe dat er hechtingsprobleem waren met die specifieke lak op een kunststof ondergrond. (bumper=kunststof)
Dat betekende de hele voorkant van de auto opnieuw spuiten.
 

Captain Hook

Forumguru
Nog even over 'hoe krijg je vliegen er het beste af' probleem.
Ik woon in de Flevopolder en rijd regelmatig over de diverse dijken en weet hoe erg het kan zijn. Soms (in bepaalde jaargetijden) hele wattendekens van vliegjes/mugjes op alle frontale vlakken van de auto. Soms zelfs zo erg dat je koplampen nauwelijks meer lichtgeven en dat je kentekenplaat wel een tapijtje lijkt. :1884:

Heb allerlei mogelijke middeltjes geprobeerd, maar al die dure chemische flesjes zijn zonde van het geld.

Aantal oplossingen:

-Je zou transparante boeklon folie over de voorzijde kunnen plakken. Dan trek je het eraf als de vliegentijd voorbij is. Je loopt echter het risiko dat als er al steenslag putjes zitten, je de lak meetrekt.
-Het belangrijkste punt is weken, inweken die vliegentroep! Lastig is echter dat als je er water opspuit dit er zo weer afloopt. Wat ik doe is een oud laken gebruiken, dat over de voorkant van de auto leggen en dit kletsnat maken. Dan minimaal een half uurtje laten liggen en zo wordt alles goed nat ingeweekt.
-Vliegen bestaan voor het grootste deel uit eiwitten. De grootste vijand van eitwit(vlekken) is Biotex! Daar zitten enzymen in die eiwitten aanvallen. Een sopje met Biotex doet ook wonderen, gewoon met een zachte spons goed insoppen. Maar let op, je handen worden ook week (je huid lost namelijk ook langzaam op). Wel goed naspoelen.

Suk6 met poetsen!
 

VEEJAY

Forumguru
Bedankt voor de tips! Het wordt weer autowassen weer :-)

Hierbij nog een fotootje van gisteren:
 

Bijlagen

  • IMAG0159.jpg
    IMAG0159.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 95

cvegreen

Forumguru
Wij hebben hier een klein sponsje met een netje eromheen en daarmee kan je makkelijk de vliegjes eraf wassen en beschadigd je lak niet . Een beetje als een nylonkous over een sponsje , maar dan nylonkous met grote gaten .
 
Bovenaan Onderaan