Mijn 1e skoda Octavia Combi 1.6 TDI Ambition Business Line Greentech 5d

ghostbuster

Nieuw lid
Hoi Langzaamaan komt het dichterbij, mijn nieuwe auto dan wel te verstaan.

Dit word de 1e skoda en ben erg benieuwd hoe tie rijd.
tot nog toe word het geduld aardig op de proef gesteld

auto is in 3e week juni 2011 besteld met het idee deze eind september geleverd te krijgen :smirk:
echter eenmaal order bevestigt kom je erachter dat de gemiddelde levertijd 26 weken bedraagt :mad:

maar goed , het volgende staat in bestelling
Octavia Combi 1.6 TDI Ambition
Business Line Greentech 5d
Lakkleur/code
Black magic pearl

Elektrische raambediening achter
Metallic lak
Lichtmetalen velgen 6 5J x 16 Crateris
Multifunctioneel 4spaaks stuurwiel met radiobedien
Bluetooth handsfree carkit met microfoon
Audio pack Plus 4 extra luidsprekers in achterport

Trekhaak vast 13 polig
0500N Black lederen bekleding LeasePlan zwart Leer

------------------------------------------------------------------
vooralsnog ziet het er naar uit dat tie wk47 gebouwd gaat worden, ik ben erg benieuwd

Tijd verstrijkt (gelukkig) snel. Mooie keus van auto.....lijkt aardig op die van mij op kleur, trekhaak en bekleding na. Ook ik houdt rekening met langere levertijd dan leaseplan heeft aangegeven (20 week). Is ook jou auto besteld bij importeur in Leusden?

Succes met wachten.

Fabia

† In Memoriam
Ooit komt de dag dat je de O2 mag ophalen. En verder lekker veel lezen op het SF om in de stemming te komen.

Hoe die rijd weet ik wel. Heb test gereden in zelfde uitvoering als besteld. En hij rijd prima (heb allelei wegen geprobeerd).

ghostbuster

Nieuw lid
mischien ben ik hier uitzonderlijk in maar dit is inmiddels de 3e auto die ik besteld hem zonder uberhaupt een proefrit te maken.
wel er in gezeten om te kijken hoe tie zet etc

haha....klinkt als collega van mij...ik heb de Octavia vergeleken met de Nieuwe Focus. Om goed beeld te krijgen heb ik beide een uur mee gehad....ruimte gaf de doorslag.

ghostbuster

Nieuw lid
keuze voor de skoda was snel gemaakt , gezien watje voor een focus diesel krijgt en een skoda diesel kwam de 02 een heel stuk beter uit de bus.
zodra een dergelijke auto boven de 30 ruggen komt vind ik het niet meer waard

Bakkertje

Forumguru
@Wolken81 en Ghostbuster: Volgens mij is een Focus completer en goedkoper dan een vergelijkbare Octavia.
De 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium Wagon kost 26795, die heeft een aantal opties die de Octavia Business (Elegance) niet heeft:
Ambient lighting; subtiele LED interieurverlichting
Automatisch inparkeren
Bluetooth inclusief Voicecontrol
Chromen afwerking onderzijde portierramen en grille voorzijde
Elektrische voorruitverwarming met verwarmbare ruitensproeiers
FordPower startbutton
Hill Start Assist
LED achterlichten (5 deur en Wagon)
Sportstoelen
Verlichte spiegels in zonnekleppen voor bestuurder en voorste passagier

De Octavia in 1.6 TDI Elegance Business kost overigens 29140.
Dus de Focus is dus 2345 euro goedkoper, daarvoor kun je bijvoorbeeld het light upgrade pakket (Xenon om het vergelijkbaar te maken met de Octavia Elegance Business) a 1100 eenvoudig aanschaffen..

Bovenstaande staat even los van het feit dat je geen Focus wilt (ik kan het weten ik heb er zelf 1 gehad en daarna een Octavia) :winkie:

ghostbuster

Nieuw lid
@bakkertje in de speficieke leaseregeling bij mijn werkgever is de genoemde focus netto 40 euro duurder per maand dan de octavia
neem daar de ruimte van de skoda bij dan is de keuze snel gemaakt

@iedereen,
vanavond te horen gekregen dat de auto aankomende week gemaakt word. verwachte opleverdatum 10 dec.

Noord26

Forumguru
Ik moet zeggen, die Ford stuurt fantastisch. Maar na er een aantal keer in gereden te hebben vind ik het interieur steeds lelijker, veel te veel knopjes.

@bakkertje in de speficieke leaseregeling bij mijn werkgever is de genoemde focus netto 40 euro duurder per maand dan de octavia
neem daar de ruimte van de skoda bij dan is de keuze snel gemaakt

Bovenstaande sluit ik mij ook bij aan.... in de lease was die wel duurder in vergelijkbare uitvoering (E-Driver van Leaseplan) en @Noord26: inderdaad stuurt die lekker, maar minstens zo goed als O2 (interieur gaan we maar niet over hebben, veel plastic en veel te druk dashboard). De 6e versnelling trouwens wel lekker op de lange baan. Motor in lager toerental en rustig.....

hemi24

Forumguru
De 6e versnelling trouwens wel lekker op de lange baan. Motor in lager toerental en rustig.....

Niet persé per defenitie: ga maar eens proefrijden met een 3008 met 1.6HDI: 3000 omw/min bij 120km/h in de 6...
De O2 met 1.6TDI gaat bij hetzelfde toerental in de 5 toch echt 40km/h harder!!!

ghostbuster

Nieuw lid
afgelopen week is tie eindelijk gebouwt. nu is het wachten tot tie bij de dealer binnenkomt, dan kan ik een afspraak maken voor levering. helaas geen idee of tie daar begin of eind deze week binnenkomt of misshcien zelfs volgende week pas aargh

ghostbuster

Nieuw lid
heb hem net gezien, leer moet nog inge bouwt worden en de navigatie was er tijdelijk uitgehaald
dit ivm diefstalpreventie maar is het de uitvoering conform de specs van nov 2011

ghostbuster

Nieuw lid
leer zit erin, niet alleen de stoelen maar middenconsole , deurpanelen etc heb hem vanmorgen opgehaald. en rijd heerlijk.
wel ff wenne aan die grote buitenspiegels ,
verdere opvallende puntjes
boordcomputer word niet aangesproken via de ruitenwisserhendel maar via multiefunctional stuurwiel
volledige info van je telefoon ook in het maxidot display inclusief signaalsterke en batterij status. natuurlijk ook in je amundsen display
veel veel opbergruimte tov die megane
gprs functie kan ook gebruikt worden voor de amundsen ( nog even uitvogelen wat precies )
indien je de smartphone navigatie gebruikt ipv de amundsen navigatie word ook dit alsnog in de maxidot display weergegeven
foto's volgens zodra het niet regent

Bovenaan Onderaan