miezerige ruitensproeiers op Octavia II FL

dirkie996

Forumguru
Hallo forumleden,
Met de zomer voor de deur en de nodige insecten terug op de voorruit, ben ik toch niet echt tevreden v/d ruitensproeiers op m'n Octavia II FL combi (2012). Ik heb dit reeds nagevraagd bij de dealer en toen verklaarde deze na een test dat alles normaal werkte.Ik vind persoonlijk dat de intensiteit van de sproeistralen maar povertjes is t.o.v. de sproeiers op vorige wagens (o.a. Audi A4 '98).De uitleg die ik hierover kreeg was dat sproeiers werken volgens een sprinklersysteem. De verdeling v/d vloeistof over de oppervlakte v/d voorruit is ok, maar ik mis een stevige straal i.p.v. dat miezerig gedoe.:smiley29: Is dit normaal en wat zijn jullie bevindingen hierover?

Dirkie
 

Chatslet

Forumguru
Je kunt even kijken of het verstopt zit. Even met een speld er in peuteren. Overigens zijn het de ruitenwissers die de boel schoonmaken en hoeft de vloeistof dus niet met hoge druk op je voorruit gespoten te worden. Het systeem heeft dus inderdaad meer baat bij het verspreiden van de vloeistof. Voor beter resultaat kun je overigens nog een eetlepel Biotex groen (vloeibaar, geen poeder) aan je ruitenwisservloeistof toe voegen. Daar zitten enzymen in waardoor de insecten oplossen.
 
Bovenaan Onderaan