Middenklasse non-VAG & premium: welke kies je?

Welke auto heeft jouw voorkeur?

  • Ford Focus

    Stemmen: 5 15,6%
  • Opel Astra

    Stemmen: 5 15,6%
  • Peugeot 308

    Stemmen: 1 3,1%
  • Een hybrid (Civic, Prius, Insight)

    Stemmen: 1 3,1%
  • Alfa Romeo Giulietta

    Stemmen: 8 25,0%
  • Volvo C30

    Stemmen: 2 6,3%
  • Lancia Delta

    Stemmen: 5 15,6%
  • Citroen C4

    Stemmen: 1 3,1%
  • Mazda 3

    Stemmen: 3 9,4%
  • Renault Megane

    Stemmen: 1 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    32
  • Opiniepeiling gesloten .

VEEJAY

Forumguru
Had laatst een Peus 107 mee, mijn hemel. Maar ergens klinkt die 3 in lijn benzine toch wel aardig (voor een dieselman).
 

___JC___

Forumguru
Nope, heb de Feukus laten staan en gewoon de SuperB weer meegenomen. Belde de leasemij op om te klagen. 'Ja meneer, maar een Focus is ook niet één klasse kleiner dan een Superb..' Ja, dat snap ik ook nog wel!
Vanmiddag staat er een Avensis automaat klaar voor me.
 

Rene de Wit

Actief lid
Lastig hoor ik heb uiteindelijk toch voor de Delta gekozen maar dan wel in two-tone uitvoering. De Guilietta is ook heel mooi.
 

Falcon

Donateur
_JC_ in een Delta .. ik moest even grijnzen.. als ik 1 auto uit die lijst niet bij jou had geplaatst dan was het die :) Waarom? Geen idee :D
 

___JC___

Forumguru
Ik wil altijd iets wat niet te veel op de Nederlandse wegen voor komt. En ruimte speelt een belangrijke rol en dat heeft de Lancia verruit het meest van dit rijtje. Maar ik ben over het algemeen niet zo een grote Italianenfan inderdaad dus daar heb je wel een beetje gelijk in. :)
 

Multi1100

Actief lid
Zelfde reden voor mij de Alfa, heb overigens ook goede ervaringen met Citroen (BX, C4) en dat zou de volgende keus zijn
 
E

Ex-lid 2926

Toch vind ik het wel apart dat de Delta en Giulietta hier zo hoog scoren. De Delta wordt nog nauwelijks verkocht. De Giulietta doet het iets beter maar zal net als alle Alfa's ook een bestaan in de marge moeten ondergaan als de nieuwigheid er een beetje af is.
Ik denk dat de italiaanse merken moeten uitkijken dat ze niet volledig overvleugeld worden door de Koreanen. Want ook op designgebied maken die op dit moment grote stappen.
 

Ronnie

Forumguru
..je moet een Alfa gereden hebben om je "motorist" te kunnen noemen
Klopt helemaal...... vroeger 2 Alfa's gehad, een GT 1300 junior en een Berlina 2000, Motor van de 1300 in de soep gedraaid, daar maar een 1750 ingezet, motor Berlina 2 keer in de soep, Nokkenas gebroken(1x) en de beste(en de laatste) keer De krukas onder het 5e lager finaal doormidden gebroken. Voorlopig wel genezen van de Italianen.....
 

Multi1100

Actief lid
heb er ook 2 " versleten" Sud TI 1500 en 33..laatste reed op LPG, vond het zonde dat ze van de boxer afgingen, maar nog wel steeds een merk naar mijn hart
 

MarcoO2

Forumguru
Toch vind ik het wel apart dat de Delta en Giulietta hier zo hoog scoren. De Delta wordt nog nauwelijks verkocht. De Giulietta doet het iets beter maar zal net als alle Alfa's ook een bestaan in de marge moeten ondergaan als de nieuwigheid er een beetje af is.
Zo raar vind ik dat niet. Dat zijn allebei auto's die je met je emotie kiest. Ik denk dat de meesten hier bij het maken van de keuze voor dit topic eerder hun emotie zullen volgen dan wanneer ze in de dagelijkse praktijk daadwerkelijk voor die keuze staan. Dan spelen ineens alle rationele argumenten ook mee.
 

sitechris

Donateur
Alfa had vroeger naast.looks ook altijd fraaie motoren. Nu is dat laatste niet meer het geval. Nu gewoon gm en fiat meuk
 

___JC___

Forumguru
Ik vind Alfa in de 'looks department' nog altijd hoog scoren moet ik zeggen. Een Guilietta is gewoon een mooi ding, net als de 159 en vroegah de 166. Betrouwbaarheid is al een stuk beter geregeld en met de 1750T motor hebben ze wel weer een goed blok in de schappen liggen. Wat mij tegenhoud is (jawel) beperkte ruimte in die hokken en de belabberde ergonomie.
 

kcj

Actief lid
ook altijd fraaie motoren. Nu is dat laatste niet meer het geval. Nu gewoon gm en fiat meuk
GM motoren lopen op hun einde (verkrijgbaar bij sommige Alfa 159 en Fiat Croma).
Wordt vervangen (in de toekomst) door Chrysler...meuk :smirk: : Pentastar. Ook door VM Motori (50 % van Fiat en 50 % van ...GM :crazy: )
Net zoals de VAG groep zijn "bouwdoos" methode toepast van Skoda / Seat over VW / Audi tot Bentley / Porsche, past de Fiat groep dit toe van Fiat over Alfa / Abarth tot Lancia / Chrysler.

Ik denk dat de italiaanse merken moeten uitkijken dat ze niet volledig overvleugeld worden door de Koreanen. Want ook op designgebied maken die op dit moment grote stappen.
:ahum: :crazy: Koreanen en design :icon_smile_question
Over smaken en geuren valt niet te twisten...
Waar Fiat wèl overvleugeld wordt, is de garantie die de Koreanen bieden op hun zeer betaalbare auto's. Zij vissen / visten in dezelfde vijver qua budget, maar als je er nog een aantal jaren + kilometers garantie bovenop geeft, dan is de keuze bij veel mensen snel gemaakt.
En je kan ze geen ongelijk geven.

Koen
 
Bovenaan Onderaan