Middenklasse non-VAG & premium: welke kies je?

Welke auto heeft jouw voorkeur?

  • Ford Focus

    Stemmen: 5 15,6%
  • Opel Astra

    Stemmen: 5 15,6%
  • Peugeot 308

    Stemmen: 1 3,1%
  • Een hybrid (Civic, Prius, Insight)

    Stemmen: 1 3,1%
  • Alfa Romeo Giulietta

    Stemmen: 8 25,0%
  • Volvo C30

    Stemmen: 2 6,3%
  • Lancia Delta

    Stemmen: 5 15,6%
  • Citroen C4

    Stemmen: 1 3,1%
  • Mazda 3

    Stemmen: 3 9,4%
  • Renault Megane

    Stemmen: 1 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    32
  • Opiniepeiling gesloten .

sitechris

Donateur
Nu maar even topic openen voor de middenklasse. Stel, je moet een auto kiezen die niet uit de VAG stal komt. De Merc A-klasse en BMW 1 serie vallen ook af. Welke kies je?
 

sitechris

Donateur
Je moet/mag van jezelf of van je baas een middenklasser kopen, maar de VAG bolides en de Merc A-klasse en BMW 1 serie doen niet mee. Welke kies je?
 

sitechris

Donateur
Ik kies na lang wikken en wegen toch voor de Astra. De Alfa is de auto van het hart, maar ik denk dat je die auto binnen een jaar zat bent. Teveel onvolkomendheden (slechte stoelen). De Megane is een fijne auto, maar de stoelen vind ik te klein. Astra heb ik in gereden. Prettig onderstel, heerlijke stoelen en ziet er best aardig uit. Vandaar dat de auto mijn winnaar is. Overigens vind ik de VAG modellen beter (Golf en Octavia), maar die staan niet in de lijst ;)
 

Hetzer

Forumguru
De VAG bolides staan in dit segment op mijn eerste plaatsje, vallen deze af dan word het Giulietta, al is het al alleen voor de looks.

(p.s Sitechris ik heb je enquête in het bericht gevoegd, anders word het zo onduidelijk)
 

MarcoO2

Forumguru
Phoe... mijn gevoel zou gelijk voor de Alfa gaan. Maar met mijn gebruik sta ik dan waarschijnlijk vaker stil dan dat ik rijd. Een Lancia is ook mooi, maar is het voor mij nét niet.

De 308, de Focus, de C30 enzo doen mij niets... Citroen, Mazde ook niet... Renault zou ik nog eens over twijfelen maar is ook niet bepaald mijn eerste keus. En hybride hokken komen er bij mij niet in!

Ik ben bang dat ik (dat ik dat nog eens zou zeggen...) voor de Astra zou gaan... maar gelukkig beperkt mijn keuze zich in het echt niet tot dit rijtje! ;)
 

___JC___

Forumguru
Ik vind dit een lastige. Zijn eigenlijk allemaal geen optie voor me....
Uiteindelijk toch maar voor de Focus gekozen. Rijdt top en mits dik aangekleed nog goed te pruimen wat betreft looks.
 

Falcon

Donateur
  • Ford Focus = teveel bovenstuur
  • Opel Astra = geen lekkere zit
  • Peugeot 308 = geen pittige motor in de 20% bijtelling + stoelbekleding snel lelijk
  • Een hybrid (Civic, Prius, Insight) = Lexus CT200H = Te hoog leasebedrag, teveel eigenbijdrage
  • Alfa Romeo Giulietta = De beste in de lijst = 170 pk, lekkere motor.. goed uitgerust
  • Volvo C30 = Te duur en niet goed uitgerust
  • Lancia Delta = lelijk
  • Citroen C4 = Te degelijk model
  • Mazda 3 = Opa feeling
  • Renault Megane = Te zwaar stuur en te krap achterin
Dus Alfa of de Lexus.
 
E

Ex-lid 2926

Hoef ik niet lang over na te denken. De Opel Astra. Mijn vorige auto, een Astra G station, heeft mij bijna 11 jaar trouwe dienst bewezen. En de nieuwe Astra ziet er gewoon erg goed uit en niet onbelangrijk, de bouwkwaliteit van de huidige Opels is uitstekend.
Bij een Alfa heb ik nog steeds tijfels over de houdbaarheid. De nieuwe Focus die binnenkort in de showroom staat vind ik als hatchback niet mooi. Vreemde inlaatopeningen aan de voorzijde, een lelijke achterkant en een erg druk dashboard. Een hybride mag mijn caravan niet trekken, dus die valt al bij voorbaat af. Een Delta, Mazda 3, Citroen C4 en Peugeot 308 vind ik niet mooi. De Volvo C30 vind ik erg mooi, maar helaas ook iets te klein.
De Megane vind ik net zo aantrekkelijk als de Astra (vooral de Coupé is een echte blikvanger) maar zet ik op 2 omdat ik de kwaliteit van de Opel nog net iets hoger inschat.
 

VEEJAY

Forumguru
Gezien de beschikbare keuzes een Alfa, zal vast strak sturen en ziet er leuk uit met ledjes enzo. Even langs Squadra tuning brengen en gaan met die banaan.
 

___JC___

Forumguru
Krijg net te horen dat mn vervangauto voor de komende dagen een? Jawel Ford Focus is.....hoe krijg ik het voor elkaar? :)

Maaruh, wat is teveel bovenstuur?
 

deusjevo

Forumguru
Tja, heb de ruimte nodig dus 't wordt de nieuwe Focus Station (break/combi/wagon, hoe heet zo'n ding bij Ford?)
 

kcj

Actief lid
Na veel zagen dan toch op de Lancia Delta kunnen stemmen :2133:
Blij te zien dat er nog kandidaatkopers zijn voor een Lancia zijn :grin:

Wat me ook opvalt : Opel is aan een remonte bezig. Aarzelend bij sommigen, maar toch.
En Volvo (de C30) is weeral te klein voor dit segment :ahum:

Koen
 

Bakkertje

Forumguru
De citroen ds3 is met z'n 14% bijtelling en toch een 1.6 eHDI nog een mogelijk alternatief. (niet dat ik hem zou kiezen overigens..)

Ik zou dan voor de peugeot gaan, die komt kwa materiaal gebruik in het interieur toch het dichtst in de buurt van een VAG auto. Voor mezelf gisteren bijvoorbeeld eens plaats genomen achter het stuur van een nieuwe mondeo. Zonder er in te rijden viel hij al af, het materiaal gebruik en hoge gadget gehalte kon mij niet bekoren. Een Superb en/of Passat zitten zeker op een hoger niveau.
 

___JC___

Forumguru
Mag ik nog switchen? Een Ford Feukus pas ik niet in dus toch graag de Lancia, maar dan wel in dikste uitvoering uiteraard.

lancia-delta.jpg
 
Bovenaan Onderaan