Michelin Energy Savers of GoodYear Efficientgrip?

Welke banden zouden jullie adviseren?


  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

turboturbo

Forumguru
En het is geworden....

Whaaaat was i thinking, zeg, met mijn plannetje om maatje 55 te nemen :smiley29:. In het geval van de Energy Savers zijn die rond de 20 euro duurder per band dan de 50'ers!! :shocked:

Ik ben dus maar gauw van m'n plannetje afgestapt om een centimeter meer vulling in de wielbak te krijgen. Een volgende standaardmaat is 195/65, dus die zou qua prijs weer betaalbaar worden. Echter, is dat me iets teveel van het goede.

Kortom hier het resultaat: bij de lokale bandenboer besteld, exact even duur (375,- incl btw) als die grote groene keten, die momenteel 25% korting geeft bij 4 Michelin banden. Gek is dat: bij een buurtsuper vs. grote grootgrutter werkt het wel (grotere winkel = kleinere prijzen), bij bandenwinkels geldt kennelijk het omgekeerde.....

De wielen zijn netjes handmatig aangedraaid op 130Nm - "...ietsie strakker dan voorgeschreven..." - dat klopt; het moet 125Nm) naafkappen schoongemaakt en ingevet: keurig. En dat alles zonder minimaal 7 dagen tevoren een afspraak te hoeven maken (binnen 2 dagen besteld, geleverd en eronder geschroefd), en klaar terwijl je wacht.

Resultaat:

IMG_2602.jpg IMG_2604.jpg IMG_2610.jpg

Nog steeds vrij 'iele' wieltjes naar mijn mening. Ik heb echter niet de middelen om er eens dikke vette 16 of 17 inchers onder te gaan leggen, verder durf ik dat niet zo aan gezien je dan afwijkt van de voorgeschreven maatvoeringen etc.

En hoe bevallen de Michelin Energy Savers? Prima! Had ik eerder moeten doen. Niet dat ze zuinig zijn, ik merk geen enkel verschil in verbruik (tot nog toe) maar ze rijden heerlijk: prima comfort vergeleken met de vorige 195/50/15 die ik had (Continentals) die echt knoert hard waren. Maar misschien kwam dat ook omdat het rubber van die banden hard en uitgedroogd was geworden...

Ook heerlijk stil, ik hoor relatief meer wind en motor geluid vergeleken met mijn wintersetje, maar dat is appels met peren vergelijken (winterbanden maken ook meer herrie)
 

Hetzer

Forumguru
je kunt makkelijk 16 velgen op de f-1 monteren , was destijds ook leverbaar op de L&K en de RS.
Ik vind persoonlijk je huidige CMS velgen best wel mooi onder je Faabje
 

turboturbo

Forumguru
Ja, ik had gezien dat ze wel onder een RS mochten, maar de voorschriften voor de 47kW motor variant :rolleyes: stoppen bij 195/50/15....
Dus als je even het motor type advies achterwege laat, kan er idd nog wel wat groters onder.

Maar zoals ik al zei, ik heb er geen geld voor (over) en ik ben met je eens: die CMS dingetjes (zaten er al onder bij aankoop) zijn niet per - se lellik... :)
 
Bovenaan Onderaan