Michelin energy saver banden, geluid in bochten

CharlesTucker

Forumguru
Toevallig heb ik vorige week de voorste twee Continentals laten vervangen door Michelins (energy saver+, 195/65R15). Geen extra geluiden in de bochten, en ik heb het idee dat ze inderdaad iets stiller zijn dan de Conti's. Maar dat kan ook komen omdat ik dat hier zo vaak gelezen heb en ik het "wil" horen. Als het al zo is is het verschil minimaal bij mij.

CDK

Forumguru
@Charles Tucker, achter zitten nog Conti's begrijp ik uit je voorgaande post, als je ze rondom had laten vervangen was het uiteraard makkelijker vergelijken! ;)

P.s. wist je dat je uit veiligheidsoogpunt beter de beste banden achterop kunt laten monteren? In jouw geval hadden dan de achterste Conti's naar de vooras gegaan en de nieuwe Michelins op de achteras gemonteerd geworden. ;)

CharlesTucker

Forumguru
Corné, ik heb inderdaad alleen de voorbanden laten vervangen, achter zitten nog de Conti's. Daar zit nog zoveel profiel op dat ik het zonde vond om die ook mee te nemen. Voor wat betreft de beste banden achterop, tsja, ik heb wel eens het idee dat de meningen daarover verdeeld zijn, hoewel de meerderheid het met jou eens lijkt te zijn. Maar als ik in mijn specifieke geval naar het verschil in slijtage tussen voor en achter kijk kan ik me niet voorstellen (nogmaals, voor mij) dat het nu veel uitmaakt.

Ik denk dat de achterste banden nog steeds meer dan voldoende goed zijn (in ieder geval zit er nog meer dan dan voldoende profiel op, mm of 6). Ik ben zowiezo meer van het cruisen dan van het snelle bochtenwerk, hoewel ik me wel realiseer dat je zo af en toe in een situatie verzeild kunt raken waar het net dat laatste beetje verschil kan maken. Misschien dat ik ze volgende lente wel weer eens omdraai.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan