Amundsen MIB2 update 478->480

Redcap

Lid
Weet iemand misschien wat er wordt verbeterd door het updaten van SW MU versie 478 naar 480? Ik heb de update en weet hoe ik het moet doen, maar vind het spannend omdat er iets mis zou kunnen gaan. Het enige wat eigenlijk echt belangrijk is is betere ondersteuning van Samsung telefoons in combinatie met Android Auto. Mijn Pixel doet het prima, maar de telefoons van mijn vrouw en dochters bijna niet.
 
Ik zit met hetzelfde. Ben toch bang dat ik iets verkeerd doe of foutmeldingen veroorzaak. Alles werkt bij mij nu ook prima dus ben geneigd het maar zo te laten.
@Antera heeft mij de update gestuurd, misschien kan hij hier iets over vertellen?
 

Slider

Forumguru
@Redcap Welke verbetering zoek je voor Samsung telefoons? Wat doen ze dan niet precies?
Ik had dezelfde hoop destijds, ben van 472 naar 480 gegaan om die reden, bood geen verbetering. Update zelf was heel simpel.
Ik had een Samsung A51 met problemen, nagenoeg elke rit kwam de verbinding niet tot stand met Android Auto en moest je 3-4x knoppen drukken om hem te laten werken.
Terwijl Nokia en Motorola's in huis geen problemen hadden. Lag puur aan Samsung helaas.
 

Redcap

Lid
Mijn vrouw heeft een A54 en mijn dochter een A52 en beide hebben problemen met verbinding maken. Er komt steeds meteen weer een scherm waar ik op een knop moet drukken wat niet helpt.
 

Slider

Forumguru
Precies wat ik had, is een Samsung probleem, niet de radio. Update gaat het zeker weten niet verhelpen kan ik je (helaas) zeggen. Het is ook de reden dat ik mijn unit van 480 update had voorzien, in de hoop dat.....

Elke keer mijn Samsung A51 aansluiten, mislukt eerst de verbindingspoging. Dan moet je OK drukken. Daarna weer op Android Auto drukken. Dan telkens weer bevestigen dat er gegevensoverdracht zal plaats vinden en DAN pas heb je kans dat hij het doet.
Tot de volgende keer aansluiten het weer opnieuw begint.

Samsung doet iets raars met AA dan de andere merken, extra controles, bevestigingen vragen. Maar heb nu een Motorola Edge 40, want goede ervaringen in het verleden met o.a. AA er mee.
Maar ook alle recente Moto's hebben weer andere problemen. Ondanks de instelling AA te mogen starten automatisch terwijl de phone locked is, weigeren Moto's dat te doen. Je MOET hem unlocken en dan werkt AA meteen. Zijn hele forums aan gewijd.

En dat deed Samsung weer wel goed, als hij het deed althans. Fabrikanten bepalen zelf de spelregels helaas. Geen update van je infotainment kan dat verhelpen.
 

1983jeroen

Forumguru
Ik heb al jaren Motorola en herken dit probleem niet...

Ik gebruik wel een draadloze Carsifi unit om AA zonder kabel te kunnen gebruiken
 

Slider

Forumguru
Wireless AA gaat wel goed op moderne Moto's, heeft iets te maken dat de USB-port op de Moto's geen data overdracht toe laat bij locked scherm. Lijkt een bewuste Motorola keuze te zijn en alle recente toestellen hebben er last van.

Mijn manier van omzeilen, is de sterke gezichtsherkenning. Waardoor in de auto houder hij altijd automatisch unlocked bij telefoon plaatsen. Wel moet ik hem instellen dat hij op laadstroom, niet meer auto locked na x minuten, dan gaat hij alleen sterk scherm dimmen.
Als hij wel zou locken, sprint ie meteen weer aan door gezichtsherkenning en zie je elke x minuten in je ooghoek, scherm uit en meteen weer aan. Erg afleidend.

Deze oplossing werkt goed genoeg, ik heb geen zin wireless AA te gaan kopen en zo een losse dongle aan te moeten sluiten in het zicht en dan kan ik de telefoon ook niet meer opladen. Hij is te groot voor de wireless charge pad van de O3.....past niet in het vakje.


Afine, terug on topic, de update gaat geen oplossing bieden voor de Samsungs, alleen ander merk telefoon helaas.
 

Slider

Forumguru
Geen idee, ik heb alleen gelezen dat Wireless AA hielp bij Motorola's probleem (vanwege de blocked USB port met locked phone), maar dat is heel anders dan Samsungs probleem. Ik heb geen wireless AA en ondertussen geen Samsung meer, dus heb helaas geen idee.
Wellicht is er ergens iets over geschreven online....
 

Antera

Donateur
De update zorgt voor een stabieler en sneller systeem. Updaten kan je zeker zelf. Ik kan de software delen en de handleiding geen hogere wiskunde. Meer info app me op onderstaand nummer
 
Bovenaan Onderaan