Columbus MIB (O3) Carnet services

Darkside

Forumguru
Klik maar op het woordje Dit.
Daar zie je een link naar een VW site.

Maar even kort samengevat:
VW biedt op de Discover Pro (Columbus) de mogelijkheid om via rsap of een losse sim met internet gebruik te maken van Google maps. Google Live traffic etc.
 

WillemJan

Forumguru
Hoi allemaal,

Even aan mijn dealer gevraagd. Is voor de Octavia 3 nog niet leverbaar.

Groetjes... Willem-Jan
 

MartijnW

Actief lid
Dit lijkt me zeker een interessante optie als die beschikbaar komt voor de columbus.

Maar dan moet je columbus mogelijk wel een firmware updat krijgen of niet ?
 

Darkside

Forumguru
Het word bij VW's geleverd. Staat in de optie lijst voor 90.- geloof ik.
Dat zal vast betekenen dat je inderdaad een extra stukje software krijgt.

Dit is ongetwijfeld ook te flashen op een columbus.
Echter moet het ook praten met een rsap telefoon of via een onboard SIM. Geen idee of dat aanwezig is.
Ook geen idee wat het aantal MB's wat je gebruikt.
Ik heb eigenlijk altijd mijn navi aan ivm files etc.
Dit zal dan nu via Google Live Traffic gaan
 

MartijnW

Actief lid
Zojuist bericht van Skoda Nederland, zij gaan uitzoeken of dit op de columbus komt en of het dan via een "simpele" update te installeren is of dat er ook daadwerkelijk een stukje hardware aangebracht moet worden.
 

Antera

Donateur
Internet is niks nieuws in de nieuwe auto's. Wifi is standaard aanwezig alleen dit is niet vrij gegeven. Denk dat het met dit samenwerkt misschien of een eigen verbinding krijgt
 

flatron

Actief lid
Interessant. Internet verbinding gaat via een smartphone. En word dan overgedragen naar de Discover Pro via bluetooth?
 

Darkside

Forumguru
Het is inmiddels 2 maanden verder. Heb je @Antera al wat kunnen vinden om het toch aan de praat te krijgen?

Schijnt namelijk dat je bij VW nu 36 maanden Carnet online abbo krijgt bij een Discover Pro.
Je hebt dan wel de premium BT module nodig.
Maar wie weet kan het dus misschien toch via de standaard BT module?
 
Bovenaan Onderaan