MIB 2 Amundsen ECE 2017/2018 download

D

Deleted member 24009

Ben m nu aan het downloaden via de officiële portal...ben benieuwd
 

DeNnZ

Forumguru
Ah, dit doet het dan inmiddels :)
Ik heb 'm inmiddels alweer geinstalleerd...
Sorry dat ik het moet zeggen, maar wat een ouwe meuk weer...
Situaties hier in de buurt die al meer dan een jaar gewijzigd zijn, staan er niet op :(
 
D

Deleted member 24009

Mmm, lekker dan...dan zal de aanpassing bij mij in de buurt (rotonde naar stoplichten) er ook wel niet op staan, situatie is al ruimen jaar gewijzigd
Heb je de zip uitgepakt en de bestanden gewoon gekopieerd naar de originele Skoda sd card?
 

DeNnZ

Forumguru
Op mn mac krijg ik een mapje waar de checksum file en een mapje met mappen in staan, deze heb ik op de SD geplaatst (dus 2 bestanden (een file + een mapje) in de root folder)

Overigens krijg ik nog steeds geen download actief via de portal, slechts een foutmelding..
 

Bakkertje

Forumguru
Ik wacht wel even op de officiële update van Voilkswagen.
De kaarten zijn toch al oud, dus die week (of twee) maakt dan ook niet meer uit ;)
 
D

Deleted member 24009

Zijn die beter up to date? En welke moet je dan hebben voor de mib2 Amundsen?
 
D

Deleted member 24009

@Bakkertje : ik neem aan dat het kaartmateriaal van VW hetzelfde is als van Skoda, beide van Here tenslotte? Of heeft VW een streepje voor bij Here aangezien zij mede eigenaar zijn?
Als ik jouw bericht goed begrijp zou de VW kaart ook moeten werken op de MIB2 Amundsen?
 

Bakkertje

Forumguru
Zover ik weet is dat inderdaad hetzelfde @Stitch15. Zolang je vooraf even een back-up maakt van je oorspronkelijke SD kaart kun je dat gewoon proberen.
Overigens is bij VW de laatste versie voor de MIB2 amundsen nog altijd de november2016 versie..
 

Rallye

Forumguru
Ik heb inderdaad in november de VW-versie op mijn SD-kaart gezet. Nu de Skoda-versie uit de link hierboven.
 
Dag mensen,

Ik heb de nieuwste update gedownload. Bij het kopiëren geeft het de volgende melding:

"Plaats een nieuwe opslagapparaat.

27,0 MB is nodig om deze bestanden te kopiëren. Verwisselbare schijf is vol.
Plaats een nieuw opslagapparaat als u wilt doorgaan met het kopiëren van deze bestanden.

Turkey
Type: Bestandsmap
Gewijzigd op: 4-4-2017 11:13"

Zo te zien in mijn originele SD van Skoda te klein.
Moet ik nu een nieuwe aanschaffen of kan ik gewoon bepaalde mappen/landen weglaten?

Alvast bedankt!!
 
D

Deleted member 24009

Eerst de bestaande map op je sd kaart kopiëren naar je harde schijf (backup), dan sd leeg maken (niet formatteren).Daarna het gedownloade bestand uitpakken op je pc en vervolgens kopiëren naar je sd card. Zou gewoon moeten passen. Het checksum bestand wat je na het uitpakken krijgt niet naar de sd kopiëren (tenminste, heb ik niet gedaan)
 
Eerst de bestaande map op je sd kaart kopiëren naar je harde schijf (backup), dan sd leeg maken (niet formatteren).Daarna het gedownloade bestand uitpakken op je pc en vervolgens kopiëren naar je sd card. Zou gewoon moeten passen. Het checksum bestand wat je na het uitpakken krijgt niet naar de sd kopiëren (tenminste, heb ik niet gedaan)

Bedankt voor je reactie.
Dat heb ik gedaan. Want dat deed ik daarvoor ook altijd.
Maar dit keer geeft het dus de melding.

Ik heb nu de stoute schoenen aangetrokken en heb het wel geformatteerd, ipv 32kb klustergrootte heb ik nu de kleinste, ik meen 2kb.

Hopelijk past het dan wel op. Dan meteen even naar de auto lopen om te kijken of het deze slikt of niet.
 
D

Deleted member 24009

vreemd,bij mij werkte deze methode prima (gedownloade bestand was na uitpakken iets van 13 Gb). Met die kleinere clusteromvang zou het wellicht wel kunnen passen inderdaad. Maar dat merk je snel genoeg :-)
 
vreemd,bij mij werkte deze methode prima (gedownloade bestand was na uitpakken iets van 13 Gb). Met die kleinere clusteromvang zou het wellicht wel kunnen passen inderdaad. Maar dat merk je snel genoeg :-)

Ik laat het nog even weten. Bedankt voor het meedenken.
 
@DeNnZ, @Stitch15 en andere mede-forumgebruikers,

Ik gebruik Windows 10.

Bedankt voor het meedenken en meelezen.
Het is gelukt om alsnog de update op de SD kaart te zetten, met nog 196 MB over.
En gelijk maar in de auto laten uitlezen en hij doet het!:cheer:

Even samengevat:
  1. update bestand STD1_P67_EU_2017_18.zip gedownload a 6,48 GB groot.
  2. zip bestand uitgepakt met winrar
  3. SD kaart gewist met [shift-delete]
  4. copy-paste de volgende bestanden: map [markets] en bestand DBInfo.txt
  5. toen kreeg ik melding dat kaart vol was en dat ik 27 MB tekort kwam
  6. SD kaart via snel-formatteren naar een clustergrootte gezet van 2kb ipv de 32kb die al gebruikt werd, uiteraard FAT32
  7. weer copy-paste: map [markets] en bestand DBInfo.txt
  8. en alles past er op met nog 196 MB over.
  9. in auto geplaatst en hij doet het.

:thumbsup:

P.S.: volgens mij zit ik in de verkeerde topic. weet niet of mijne wel de MIB 2 is....
Denk het niet... :bloos:
 
D

Deleted member 24009

Never mind verkeeerde topic of niet: het werkt, da's belangrijker :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan