Een hele late update van mijn kant.
Afgelopen week de auto weg gedaan, het laden werd toch wat irritant met name omdat die bij een snellader gewoon niet boven de 30 a 35 kw/h uitkomt. Wij zijn ermee op vakantie geweest naar Drenthe afgelopen zomer en dat is me eigenlijk al tegengevallen.
Dit waren zon 300 km en heb 2 keer moeten laden hier in totaal een 1 uur aan kwijt geweest en dat met 3 man en 3 honden in de auto.
Het werkt achteraf gezien toch niet, ook in November een keer naar Texel geweest en toen werd het me nog duidelijker.
Vanwege de kou moest ik op 300 km nog langer laden en de laadsnelheid was ook dramatisch. Dus voor 2 weken terug de knoop doorgehakt en terug gegaan naar de dealer waar ik de auto gekocht had.
Ik wilde wel gewoon weer EV rijden want dit rijdt gewoon geweldig maar het moest er eentje zijn met een grotere accu/bereik en eentje die sneller kon laden. Uiteindelijk bij van Mossel in Herten mijn absolute droomauto gevonden.
Het is een MG Marvel R Luxury geworden deze heeft een 70 kw accu met een bereik van ongeveer 350 km op 1 lading en bij de snellader is die 2,5 keer sneller vol als de vorige auto, ook bij de gewone publieke laadpalen is die 3 keer zo snel vol als de vorige.
Ik zal binnekort ( dit keer wel ) fotoś gaan plaatsen in een nieuwe topic daar zal ik ook even de specs erbij zetten.
Voor nu is het echt genieten en de 1ste langere rit is al gemaakt zon 200 km en dit ging met 60 procent van de accu ongeveer, bij de voirge auto had ik dus alweer een half uur aan de paal moeten staan.
Gr Rene