MG ZS EV (2020)

Hallo iedereen

Nog niet eerder een eigen auto topic hier geplaatst, wel altijd meegelezen sinds ik een keer een Skoda Fabia heb gekocht.
Lees vele autoforums maar dit is toch wel het leukste forum op het internet vandaar dat ik hier ook mijn ervaring wil posten over de MG.
Ben zelf alleen niet zon held in het opstellen van tekst maar ik zal het proberen leesbaar en overzichtelijk te houden voor iedereen.

De aanschaf:

Al langer aan het denken om de toen huidige auto eruit te doen ( Opel Astra J GTC ) en naar een electrische auto op zoek te gaan maar de actieradius van die dingen vallen natuurlijk al snel tegen als je het gewend bent gewoon te rijden en de tank vol te gooien en weer door te gaan.
Maar als je eens goed gaat kijken wat er eigenlijk gereden wordt hier thuis dan betreft het toch eigenlijk 90% rondom de kerk en dan eens een paar dagtripjes in het jaar om vervolgens misschien een vakantie te doen van een (mid)weekje richting Duitsland.

Dus eens gaan zoeken op EV's en voor het budget wat ik had zon 16K dan heb je niet heel veel keus, dan kom je niet bij de tesla of bij de andere grote autos uit met een range van 400 tot 450 km maar zoals gezegd wordt dat hier ook bijna niet gereden.
De keuze bestond eigenlijk uit de MG, Peugeot e2008, Nissan Leaf, Renault Zoe en dat was het wel zon beetje.
Het moest een beetje een grotere auto worden aangezien wij thuis 3 honden hebben, 2 middelmaat van zon 18 kg en een teckel van 8 kg.
Uiteindelijk dus uitgekomen bij de MG dealer van Mossel in Herten die overigens pas 2 dagen open was.
Hier in een hele mooie zwarte MG ZS gereden en eigenlijk gelijk verkocht, dit is niet te vergelijken met een benzine of diesel auto, de rust die je ervaart en de power die er gelijk in komt is geweldig.
De keuze voor de MG is misschien wat snel gemaakt maar als ik kijk naar hoe de auto uitgerust is dan is dit toch echt het meest waar voor je geld.
Wat zit er dan allemaal in zou je zeggen, nou dat is een hele lijst aan opties die ik in ieder geval nog niet eerder heb gehad, in ieder geval niet in 1 auto.

- Panoramadak
- Stoelverwarming
- Lederen bekleding
- Keyless entry en go
- Dodehoek detectie
- Lane Assist
- Side Assist
- Achteruit rij camera
- Android Auto
- Getinte ramen achter

Dus wat mij betreft een volle auto die ik nu een weekje heb en inmiddels rond de 350 km mee gereden heb wat mij uiterst bevallen is.
Het laden via de thuislader gaat gewoon goed en wie de tijd heeft om te laden dan is een eigen laadpaal niet eens nodig, ik laad op met 3kw per uur ongeveer dus een nachtje opladen en het ding is weer vol.
Wel moeten we ons gaan proberen aan te wennen dadelijk op te laden als de zonnepanelen zen werk doen zodat als de salderingsregeling eraf gaat dat we er al een soort van routine in hebben gevonden.

Hoop dat het een beetje een duidelijk en leesbaar verhaal is geworden ook hoor ik graag of er mensen zijn die eventueel ook een MG rijden en hun ervaringen of andere electrische auto's,

Groeten Rene

Bovenaan Onderaan