MG TF

BramVRS

Forumguru
full

Gister een MG TF 135 gekocht om lekker in de zomer mee rond te gaan rijden. Iemand ervaring met deze auto's? Toen ik daarna in mijn Octavia ging zitten leek het wel een tractor :).
 

MarcoO2

Forumguru
Absoluut een leuke auto om lekker mee te toeren.

Ik heb er jaren geleden mee gereden in de Eifel. Ik vond 'm toen niet overtuigen: hij voelde een beetje zwaar en daardoor lomp, met net te weinig vermogen. Het onderstel wat te stuiterig. Hard is prima, maar dit was het net niet. Een beetje MX-5, maar ook een MR-2, komt veel lichtvoetiger en speelser over, daarmee had ik toen meer lol. Maar goed, dat was inde Eifel, op de normale Nederlandse wegen heb je ongetwijfeld lol zat.
 

larsy

Forumguru
Super:thumbsdown:

Ik Heb er 2 gehad :tegek:(een British racing green, en een rode)


Mijn ervaring : zorgen dat je ene koopt (hebt gekocht) die zijn pakking vervangen is anders ...:nailbiting::shutup: (werk werk , kosten)
de rest alles oké staat toch onder een stalling zie ik :maakmegek:

Deze motor kan je lekker in hoge toeren gooien Ps : is dezelfde motor als ze in de lotus s1 gebruiken (ook gehad:maakmegek:) .
 
Laatst bewerkt:

BramVRS

Forumguru
De koppakking hebben ze inderdaad al vervangen voor een stevigere versie van LandRover dacht ik. Leuk om te horen dat je er veel plezier aan hebt beleefd @larsy. Het stuurt inderdaad als een kart en trekt lekker vlot door. 135pk en 1.000kg is een prima verhouding en de achterwielaandrijving maakt hem lekker speels.

De vering is inderdaad erg stug, misschien dat ik daar nog naar laat kijken. Voor nu hopen op mooi weer!
 

larsy

Forumguru
Ja in de freelander zat dit blok ook (idem probleem) .
Orgineel had dit blok een soort rubberachtige pakking zitten En het blok moest gewoon een betere pakking krijgen
Idem bij de lotus .

Ophanging is ook met veerbollen ...kunnen ook slecht zijn .

Er is ook een trophy versie van 160pk maar nog duurder en zeldzamer


Hier nog wa info van mijn folder Mg-f

AA9FF911-EC6F-4D9C-910D-E216AC30617A.jpeg
00C3AB53-57F9-4FE1-8745-336DBBB84DB1.jpeg 6F829DDD-521E-42BA-9F93-061D7BA75DEF.jpeg
 
Laatst bewerkt:

BramVRS

Forumguru
Mooi om te zien. Ik ben nog opzoek naar een origineel boekje van de TF. Mocht je die nog ergens tegen komen dan hoor ik het graag :).
 
De TF is een geweldige auto waar je veel plezier van kan hebben. Ik rijd dagelijks mijn Skoda diesel maar de MG is fun. Als je meer wilt weten over de eigen aardigheden, aandachtspunten en goede adressen voor onderhoud etc. daar kan ik je wel aan helpen. Mijn TF (groene 80th anniversary) is in vrijwel nieuwstaat en is volgens originele specificatie geremapped waardoor die feller en zuiniger is. In elk geval veel plezier met jouw TF.

Jos
 
Laatst bewerkt:
van uitzakkende cilinderbussen heb ik nog nooit gehoord. Deze Rover K series motoren zijn ijzersterk mits rustig warmgedraaid. De koppakking en waterpomp zijn van origine een belangrijk aandachtspunt. Ook de koeling: van origine gietijzer, door menigeen direct vervangen door rvs. Voor zo'n middenmotor is goede koeling belangrijk.
Andere aandachtpunten zijn bijv. de gevoeligheid voor maat en merk banden, lekkage bij luchtinlaat voor, smeernippels onderstel voor en goed ontluchten koelsysteem. Menige TF en F rijder heeft hierdoor al eens langs de weg gestaan met een kokende motor.
 
Nog even over de stugge vering: daar is heel wat over geschreven en uitgeprobeerd. In het blad van de MG carclub van oktober 2019 is dit uitvoerig behandeld. In het kort: meeste comfort met Bilstein dempers en tussenstand tussen hard en comfort via Spax dempers. Deze laatste heb ik onder mijn TF. Spax kan onderweg nog ingesteld worden met een schroevendraaier. Keuze is vaak erg persoonlijk.
 
nog een aanvulling: veerbollen zitten op een F, de TF heeft torsieveren. Een instructieboekje is misschien nog te krijgen via Loek Weusthof in Wijchen of Octagontrade (Octagontrade@info.nl) in Veghel. Beiden werken veel met TF's.
 

BramVRS

Forumguru
Hoi Jos. Leuk om te horen dat er nog een MG rijder op dit forum is. Ik ben nu aan het ontdekken wat er allemaal mogelijk is en welke mods ik ga doorvoeren. Morgen ga ik een mooie set 16 inch 11 spaaks wielen ophalen. Daarnaast heb ik een windscherm, nieuwe tonneau en logo's gemonteerd. Het motortje loopt heel lekker!

Zit wel met de vloerbedekking die bij de deur los laat en ik ben aan het rond kijken voor andere stoelen.
 
Hoi Bram, 11 spaaks velgen zien er goed uit. Op mijn TF standaard. Zo'n windscherm maakt het open rijden een stuk leuker. Er zijn ook een aantal aanpassingen die of leuk zijn of vervelende zaken kunnen voorkomen. Heb je bijvoorbeeld een Emergency code van jouw TF voor het geval de afstandsbediening het niet doet? Of een voorziening voor het geval je per ongeluk de sleutels in de kofferbak hebt liggen? Zelf heb ik xenonlampen voor laten installeren. De TF lampen zijn hier zeer geschikt voor. Sommige kleine dingen kunnen nare ervaringen of dure reparaties voorkomen. Het beste algemene advies dat ik kan geven is om een een vrijblijvend bezoekje af te spreken met Octagontrade. Dat zijn van huis uit hobbyisten met een professionele werkplaats. Recent voeren ze deze bedrijfsnaam omdat hun TF hobby uit de hand liep. Vrijwel alle TF rijders die ik ken in het land, komen daar voor informatie, onderhoud of upgrades. Zelf hebben ze 4 TF's en ze hebben alle onderdelen en gereedschap.
 
Bovenaan Onderaan