Mezelf voorstellen

Ik ben nieuw hier en dacht mezelf maar eens voor te stellen.
Ik ben 30 jaar en woon te Keerbergen, Belgie.
Heb sinds kort een Octavia III RS (of is het nu VRS?) sedan gekocht. Bj 2014 benzine dsg 30000km.

Niet echt op zoek geweest naar een Skoda, had hiervoor een Honda Cicic type R (201pk) en daarna een Golf 6 GTI (211pk).
Dan wat vereisten ingetypt in autoscout en zo is het skoda geworden.

Voorlopig nog geen te wilde plannen met de wagen. Ik heb een afspraak bij Dvx binnen aantal weken voor stage 2 tuning en de verlagingskit is ook al besteld.

Ik zal eens proberen foto's te uploaden

Ben al 2 jaar in bezit van mijn Octavia bj 2014.
Behalve een mistlicht dat contact verloren was nog geen enkel probleem mee gehad. Een plezier om mee te rijden, zeker dankzij de Dvx stage 2 die er opstaat.
Milltek decat, CTS intake en andere downpipe, met dsg-aanpassing. Hierdoor heeft hij nu 349pk en 490Nm koppel, daar kan je al wat stoplicht-races mee winnen.
Verder nog een Eibach Sportline verenkit, voor de iets sportievere look.
Ik had me hier 2 jaar geleden ook al voorgesteld maar dat topic vind ik dus nergens terug.
Alleszins een geweldige wagen, en tis de sedan-uitvoering, die kom ik niet te dikwijls tegen.
Ik ben wel aan het overwegen hem te verkopen want ik gebruik hem veel te weinig, enkel om soms naar mijn werk te rijden en daar is ook niet veel aan natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5S) met Tapatalk

Laatst bewerkt door een moderator:

CDK

Forumguru
Welkom @Secuscreen en gefeliciteerd met je aankoop!
Een verlaging is een must have voor een RS inderdaad en 340 DVX paardjes en 460Nm is ook niet verkeerd. Dat is tenminste wat ze beloven als resultaat op een 220pk uitvoering, dus ver zal je daar niet naast zitten :thumbsup:
veel plezier met je nieuwe ride toegewenst!!

Greetz Corné

Goofy@5E

Forumguru
Mooie wagen, veel geluk en veilige km's , ben benieuwd naar de st2 die je gaat doen, hou ons op de hoogte zou ik zo zeggen,

9/6 plaatsen ze de verlaging,
16/6 de stage 2.
Zal de resultaten hier wel melden.
Ben ook aan het zien voor de uitlaatsierstukken achteraan te vervangen door de zwarte, deze staan te koop op superskoda.com.
Iemand ervaringen met de site of eventueel de stukken zelf? Makkelijk te vervangen?

Arco

Forumguru
Proficiat met je RS! Mooie wagen! De uitlaatsierstukken die er origineel opstaan gaan goed bij de velgen vind ik.
Ga je het logo achteraan origineel houden?
Vrijdag stage 2, dan kan je zondag naar de Performance Day van DVX komen om hem te showen ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK
De rs achteraan laat ik er op staan. Ik overweeg het logo zelf ook wel zwart te maken, en de uitlaten in het zwart vindk ook goed passen bij de spiegels en logos/grille.
Die dvx-dag moet ik helaas werken zaterdag en zondag nacht dus zal moeilijk zijn

Heb al een set mooie sparco velgen gevonden in het zwart, maar ik ga er even mee wachten, de aankoop, investering van dvx en verlaging hebben al een brandend gat in men portefeuille nagelaten.
De uitlaten ga ik zien wat er overblijft van budget na rock werchter en weekendje amsterdam.
Langzamer rijden doen ze nog niet, maar ik zie wel wat hoofden draaien, met dank aan de milltek uitlaat. Abnormaal wat een aggressief geluid daar uit komt

Bovenaan Onderaan