meters (temp, snelheid, brandstof) vallen uit.

cdefreyne

Nieuw lid
Beste,

Mijn 2° wagen is mijn oude skoda octavia sdi van 1999, deze wagen heeft ondertussen 330.000 km op de teller en dit zo goed als probleemloos.

Sinds enige tijd vallen de meters in het display regelmatig uit, onder het rijden gaan ze dan weer aan om nadien terug uit te vallen.

In de garage werd de stekker gereinigd met een merkbaar beter resultaat maar reeds na 1 week begon het probleem opnieuw.

Ik las ergens dat men een zekering kan uithalen waardoor de meters opnieuw gaan werken maar wat meebrengt dat het uurwerk wegvalt. Deze truc lukt wel maar is uiteraard geen duurzame oplossing

Heeft iemand een betere suggestie die me niet al te veel kost.
 

octavia99

Senior Member
Dit probleem heb ik ook gehad 2 jaar geleden.
Dit is een bekent probleem wat veel vaker voorkomt ook o.a bij audi.
Ik heb het bij een bedrijf in eindhoven laten herstellen deze hebben een modificatie uitgevoerd op de klok.
De kosten waren toen ongeveer € 150,- (Binnen een half uur is het hersteld)

Dit was bij de firma Verotronics www.verotronics.nl
 

Falcon

Donateur
Je zag goed resultaat bij het reinigen van de stekker. Is het dan niet een idee om deze stekker te laten vervangen, want blijkbaar zit daar toch iets van een probleem (kortsluiting/kabelbreuk)
 

cdefreyne

Nieuw lid
de stekker vervangen lijkt me een goed idee, dit lijkt me geen al te complexe herstelling of vergis ik me hierin?
 

octavia99

Senior Member
Haal de zekering van je dashboard er maar eens uit.
Grote kans dat je snelheids meter en toerenteller het weer doen.
Je dag teller zal wel elke keer op nul springen als je het contact uitzet en ik dacht dat de
benzine meter ook niet meer werkte, maar dat weet ik niet helemaal meer zeker.

Is dit het geval klok laten herstellen.

Ik heb het nog even nagekeken op mijn factuur
vervangen: Microchip, Weestanden (volgens modificatie)
 

cdefreyne

Nieuw lid
Ik haalde de zekering er uit en er gebeurde wat octavia99 voorspelde. In die zin zou het kwaad in de klok zitten. Kan die tweedehands gevonden en ingebouwd of moet het ganse paneel worden vervangen.

Is een tweedehands paneel ook een mogelijkheid, heeft iemand hier ervaring mee?
 

Falcon

Donateur
Volgens Octavia99 zou bij jou een microchip en weerstanden vervangen moeten worden.

Wat waren de kosten bij jou Octavia99?
 

octavia99

Senior Member
De kosten waren € 150,- incl b.t.w
Ik denk dat een handig persoon het ook zelf kan doen als je weet welke onderdelen
het zijn en wat je moet aanpassen.
 
Bovenaan Onderaan