Met welke banden is jouw Skoda afgeleverd?

D

Deleted member 1861

Even een mailtje naar de importeur (Pon) gestuurd.

Het antwoord; De auto's worden af fabriek geleverd met banden die voorhanden zijn bij de fabriek in Tsjechie. Daardoor kan het voorkomen dat hetzelfde type auto andere banden heeft dan een ander van hetzelfde type.
Wij kunnen helaas niet van te voren melden welke banden er op de auto komen te zitten.

Dus als de banden je niet aanstaan kun je proberen of de dealer ze voor aflevering wil omruilen met de banden van een andere O2.

Fabia

† In Memoriam
Je zou toch verwachten dat ze een deal met een bandenleverancier zouden hebben. Nu is het dus volkomen willekeur wat je onder je auto aantreft.

Kirsten

Senior Member
Ik heb ook Continental Sportcontact banden, fijn bandje hoor. Vanmiddag een roomster meegekregen van de garage, die had inderdaad weer andere banden.
Maar waarschijnlijk worden verschillende banden ook gebruikt in verband met verschillende rijeigenschappen. De eigenschappen van een bridgestone Turanza zijn nu eenmaal anders dan die van Michelin Pilots.

Desperado

Forumguru
Ik heb ook Continental Sportcontact banden, fijn bandje hoor. Vanmiddag een roomster meegekregen van de garage, die had inderdaad weer andere banden.
Maar waarschijnlijk worden verschillende banden ook gebruikt in verband met verschillende rijeigenschappen. De eigenschappen van een bridgestone Turanza zijn nu eenmaal anders dan die van Michelin Pilots.

In mijn Citroën tijd was er maar 1 merk banden voor Citroën en dat was Michelin.
Een goede bandenfabrikant heeft voor elke rijeigenschap van een normale auto een band.
Ik denk eerder dat Pon zelf afspraken heeft over bepaalde zaken.

Kirsten

Senior Member
In mijn Citroën tijd was er maar 1 merk banden voor Citroën en dat was Michelin.
Een goede bandenfabrikant heeft voor elke rijeigenschap van een normale auto een band.
Ik denk eerder dat Pon zelf afspraken heeft over bepaalde zaken.

Ongetwijfeld zullen ze afspraken hebben gemaakt. Dat zal wel met de prijzen te maken hebben. Tegenwoordig moet alles goedkoop bij een auto.

Gieliovd

Forumguru
Kijk maar naar Kia die standaard op Kumho staat geloof ik.

Zo hebben ze vaak wel afspraakjes zodat de bandenleverancier lekker veel kan wegzetten en de dealer een kwantumkorting kan krijgen.

Enne, belastingstelsel gaat veranderen. 2012 wordt de BPM afgebouwd, 2018 is de kilometerheffing er.

Kirsten

Senior Member
Kijk maar naar Kia die standaard op Kumho staat geloof ik.

Zo hebben ze vaak wel afspraakjes zodat de bandenleverancier lekker veel kan wegzetten en de dealer een kwantumkorting kan krijgen.

Enne, belastingstelsel gaat veranderen. 2012 wordt de BPM afgebouwd, 2018 is de kilometerheffing er.

Ooit, lang geleden, heb ik voor een project een interview gehouden met de Treasurer van Pon. Over alles zijn afspraken gemaakt, dus ook voor banden.

Joepie de km heffing... dan kan ik mijn lol op. Vraag me af hoe ze dat met de zakelijke rijder gaan afrekenen.

Gieliovd

Forumguru
Ze gingen rond de 7 cent per kilometer heffen begreep ik. Maar de gastspreker bleef de vraag omzeilen. Ze waren er nog láng niet over uit. Er zijn te veel variabelen.

We zullen het wel merken in de komende jaren.

De grap is dat wanneer de BPM vervalt, je nieuwe Golf van 22.000 euro opeens 14.000 kost. Nou, komen wij aan met onze occassions.

Mijn huidige auto is misschien 6.500 euro waard, en als die BPM snel zou worden doorgevoerd is die plots 2.000 euro waard? Moet er niet aan denken.

van_der_P

Senior Member
Ze gingen rond de 7 cent per kilometer heffen begreep ik. Maar de gastspreker bleef de vraag omzeilen. Ze waren er nog láng niet over uit. Er zijn te veel variabelen.

We zullen het wel merken in de komende jaren.

De grap is dat wanneer de BPM vervalt, je nieuwe Golf van 22.000 euro opeens 14.000 kost. Nou, komen wij aan met onze occassions.

Mijn huidige auto is misschien 6.500 euro waard, en als die BPM snel zou worden doorgevoerd is die plots 2.000 euro waard? Moet er niet aan denken.

Dat valt best mee. Op de site van autoweek kun je zien welke waarde je auto heeft. Dat is ongeveer 6000 euro, en van dat bedrag is nog ongeveer een kleine 700 euro BPM.
Dus is je auto zonder BPM ongeveer 5300 euro waard.
Die BPM schrijft ieder jaar af.
Op de Golf in je voorbeeld zit ongeveer 4500 euro BPM

Gieliovd

Forumguru
Hmm, ik was er al bang voor dat ik het tikte. Ik dacht volgens mij maak ik een fout? Misschien is jouw versie beter! Dacht het zo te herinneren. Stom!

Ik probeer die prijsdatabase te zoeken..... waar.....

Gevonden!
occasionprijs 2001€ 7.100 (140 dkm)

van_der_P

Senior Member
Hmm, ik was er al bang voor dat ik het tikte. Ik dacht volgens mij maak ik een fout? Misschien is jouw versie beter! Dacht het zo te herinneren. Stom!

Ik probeer die prijsdatabase te zoeken..... waar.....

Gevonden!
occasionprijs 2001€ 7.100 (140 dkm)

Dat is de verkoopprijs, dat krijg je er niet voor als je inruilt.

De BPM kun je uitrekenen op de site van Autoweek onder service, BPM calculator.
Daar vul je dan de toenmalige nieuwprijs in, en dan kun je zien wat er nu nog van over is.

De nieuwprijs staat ook op de site(van autoweek) ga naar Skoda kies Fabia, bouwjaar, uitvoering en motor. Klik dat aan, dan krijg je de gegevens van de auto.
Boven deze gegevens staat in een zwarte balk waardebepaling aan klikken invullen klaar.

Deze gegevens kloppen vrij aardig, tenminste ik heb er goede ervaringen mee.

Succes

Gieliovd

Forumguru
Ik heb het eens even geprobeerd! Dank je voor de tips. Onoverzichtelijke site zeg, jeetje.

verkoop€ 7.600
inkoop€ 6.300
space.gif
bouwjaar/maandseptember 2001
kilometerstand135000 km
accessoiresLPG-installatie, schuif/kanteldak, stereoinstallatie

Bovenaan Onderaan