Met pijn in mijn hart neem ik afscheid.

Hetzer

Forumguru
Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van mijn Faabje.
De auto rij echt zalig, maar ik krijg er met mijn rijstijl niet meer uit dan 500 km op een tank, euro98 wel te verstaan.
Komt ook bij dat we binnenkort gaan verhuizen naar een groter koophuis, waar wat geld voor vrij gemaakt moet worden.
Dus dat is de rede dat het zalige autootjes het veld moet ruimen !!!
Mocht er nog iemand interesse hebben in de Fabia, dan kan er een mailtje naar mij gestuurt worden.

Maar goed, ik verlaat het forum niet, ik blijf hier gewoon actief want voor de Fabia komt een goedkoper exemplaar terug, een 5-deurs Citigo Elegance 75 pk , full options met uitzondering van het pano dak. Ik kon mij Fabia voor deze auto omruilen voor nul euro onder de steep.
Het word waarschijnlijk een zwarte met 14" zwarte apus velgen, ik heb hier morgen nog even contact over, hij word ook pas aanstaande maandag bestelt door Vepreda.

Kensel

Forumguru
Jammer om te horen, maar zoals je al aangeeft moeten er soms dingen worden opgeofferd.. Je huis is toch net iets belangrijker dan de auto..
Maar ik heb zo'n vermoeden dat je Faab wel goed terecht zal komen! ;)
Bovendien komt er een geinige Skoda voor terug :)

sador

Donateur
Hetzer,

Dit is voor mij ook de reden dat ik een Citigo gekocht heb, ik wil om prive redenen ook goedkoper rijden, de Yeti rijdt geweldig maar kost op jaarbasis behoorlijk veel meer.
Met de Citigo hou ik per maand meer over!!

Hetzer

Forumguru
Met de Citigo hou ik per maand meer over!!

Idd, we hebben eindelijk ons droomhuis gevonden en gekocht, was wel even de rede om de financien tegen het licht aan te houden.
Ik wilde echter geen oudere kleine auto kopen, dus is het uiteindelijk een nieuwe Citigo geworden.
Levering staat geplant in augustus / september

De auto word idd met tuning ingeruild, heb overigens nog wel een K&N filter liggen

Noord26

Forumguru
Hier ga je geen spijt van krijgen Michel. Dat was voor ons ook de reden om de voormalige Swift om te ruilen voor een Alto. Schrok er nog van wat een iets grotere auto maandelijks meer kost ten opzichte van een kleiner model. Een huis heb je nodig en als je dat hierdoor kan bekostigen voor iets wat helemaal naar je smaak is zou ik ook geen eens twijfelen.

Dat het nu even zeer doet komt over een tijdje helemaal goed als je voor het eerst die sleutel om gedraaid hebt!

ps. De tuning is gemakkelijk 2e hands te verkopen tegen een zeer goede prijs. ;)

ps 2. Heb je de velgen en banden nu over? Weet nog wel iemand die zijn GL velgen en banden in zou willen ruilen.. :eek:

Groet,
Michel

Hetzer

Forumguru
De velgen blijven onder de auto, de tuning ook, die wilde ze wel erbij hebben , zat overigens op 1 velg ook al flink wat schade.... (zelf gedaan bij het uitrijden van een garage)
De winter velgen staan wel inmiddels te koop hier op het forum

Cordoba

Forumguru
Michel, alvast veel plezier met de nieuwe Skoda. Betekent dit dat je de zolder met 'Skoda-onderdelen' nu gaat leegverkopen, of was je alle overbodige Skoda-spullen al kwijt?:winkie:

Hetzer

Forumguru
Was gelukkig al veel spullen kwijt, ik heb nog wel het e.a.a, dat moet ook weg het liefst voor de verhuizing :)

Cyrus

Actief lid
Gefeliciteerd met de aanschaf! Lijkt mij een prima keuze om qua auto een stapje terug te doen, als je droomhuis in zicht is. Dikke(re) auto kan later altijd nog een keer.

Enneh... Fabia verruilen voor een Citigo is geen slechte ruil toch? Ik zag vanmorgen bij de plaatselijke Skoda-dealer een zwarte Citigo Elegance 75pk staan, fully loaded, mooi lichtmetaal er onder. Zwart metallic, erg mooi! Het is dat onze C1 pas 1.5 jaar oud is, anders wist ik het wel ;)

Hetzer

Forumguru
Nee ga van mij Citigo ook veel plezier beleven, idd dik uitgerust en het move en fun pakket is ook erg handig!!

EdK

Forumguru
Volgens mij was de asbak zeker weer vol ?

Maar veel plezier met de citigo met nieuwe logo's

En wat komt er aan onderdelen nog in de verkoop ?

djmshell

Senior Member
Hetzer, soms moet je keuzes maken met je hoofd en niet met je hart.

Heel begrijpelijk in deze met je droomhuis in het vooruizicht.

Ik begrijp dat je er een mooie deal uit kunt slepen en dat telt ook.

Veel plezier alvast met het wachten op het nieuwe huis en je nieuwe vierwieler.:xyxthumbs:

Ik kan niet wachten op de pics. ben je verder nog iets van plan met de citigo. Of laat je hem verder zo je hem nu besteld hebt????

Gr. Michel

Jewepe

Forumguru
Jongens, waar hebben we het over? Het is niet zó dat er van een Rolls Royce "teruggegaan" moet worden naar een Dacia Logan. De economische wind zit een heleboel mensen zwaar tegen. Bij Hetzer is het eigenlijk een luxe-probleem: van een (iets) grotere (wat ouder model) auto naar een (iets) kleinere (veel modernere) auto. En dat alles om in je droomhuis te gaan wonen. Een beetje minder dramatisch mag ook wel!

sitechris

Donateur
Als autoliefhebbers willen we natuurlijk altijd meer ipv minder. Maar ik denk dat de Citigo een prima te verantwoorden keus is en dat deze best lekker zal rijden. En wat centjes overhouden voor je huis is best handig :)

Ridley

Forumguru
Daarbij zit je meer in je huis als in je auto, dus ik begrijp het. Dat is voor mij ook de overweging geweest om privé geen O2 aan te schaffen, maar een F2. Voor de 500 km per maand die we er mee rijden. Alleen op vakanties worden er echte km mee gemaakt, maar heb ik er voldoende ruimte in.

Hetzer

Forumguru
Ik kan niet wachten op de pics. ben je verder nog iets van plan met de citigo. Of laat je hem verder zo je hem nu besteld hebt????

Dit keer blijft hij zoals hij is, de kleur is nu defintief zwart metallic, icm het "blackpack", compleet zwart interieur en zwarte apus velgen
Alleen komen op de zwarte apus velgen tzt winterbandjes
En wil ik mooi witte lichtgewicht oz velgen in 15 of 16 inch voor de zomer

CGO

Lid
Idd, we hebben eindelijk ons droomhuis gevonden en gekocht, was wel even de rede om de financien tegen het licht aan te houden.
Ik wilde echter geen oudere kleine auto kopen, dus is het uiteindelijk een nieuwe Citigo geworden.
Levering staat geplant in augustus / september

De auto word idd met tuning ingeruild, heb overigens nog wel een K&N filter liggen

Ik hoorde het van ma dat je weer een over stapt maakt....:eek:

Geeft dat filtertje maar aan je broertje , en kan je dat kastje er niet gewoon uitrukken .

Chris,

Bovenaan Onderaan